Mc-olycka Dalarövägen!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Alla människor KAN tänka själva. Jävligt lågt att skylla på någon för sådana här dödsolyckor.

Luktar inte dubbelmoral, det luktar jantelag..

Olyckor händer. Även om många säkert hade kunnat räddas genom att tänker och har framförhållning i trafiken.

Och för övrigt har vi ingen aning om hur olyckan har gått till. Onödigt att tro så mycket under en RIP-tråd.. Sluta löjla er.

Vila i frid.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Ronnybrottom skrev:
2462359 Det är gissningsvis inte någon films fel att denna kille på sin glidarhoj förolyckas, det är inte heller ofta vi motorcyklister tar livet av någon annan än oss själva men visst skyll allt på nån film. Man kan köra fort med insidan och på rätt plats. /Krama varandra i trafiken

Jag tycker också det är sorligt att den här killen förolyckades, och man bör försöka minska dödsantalen i trafiken osv, jag har bara lite svårt för att höra det från värstingarna.

Last edited by a moderator:

nitros

Må de hata oss Blott de frukta oss
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
-
Visa lite respekt mot han som omkom istället för erat jävla gidder om om dubbelmoral o hela den biten....

Vila i frid...

4ngelica

Guest
Mcolycka på dalarövägen.

£m£li£ skrev:
2461995 Knyter sig i magen igen!
Sitter ute vid Årsta slott och har precis fått reda på av flera att en mc har krockat med en bil på Dalarövägen. Vet inte vad det var för hoj, men såg tydligen illa ut..
Vill höra att det går bra denna gång! Hör av er ni som vet nåt!

Jag var en av de första på platsen. Ingen rolig syn. Skänker tankar till hans nära och kära. Som sagt inte roligt när sådant händer. Olyckor händer så lätt. Spelar ingen roll vem som har rätt eller fel. Killen som dog nu var på grund av en utsvängande buss(på en 70väg) men vad spelar lagen, rätt och fel in när ett liv inte finns mer.

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
jag kan hålla med och visst det e galet att köra som gr men det har inte hänt nått och som det ser ut e det ju slut med det roliga/farliga och det e inge kul att någon dör och det kan inte finnas nog med folk oavsett vem det är som ber folk att ta det lungt oavsett vem han/hon är och till den omkomne vill jag önska en trevlig resa och v.i.f hjälmen av

4ngelica skrev:
2462433 Jag var en av de första på platsen. Ingen rolig syn. Skänker tankar till hans nära och kära. Som sagt inte roligt när sådant händer. Olyckor händer så lätt. Spelar ingen roll vem som har rätt eller fel. Killen som dog nu var på grund av en utsvängande buss(på en 70väg) men vad spelar lagen, rätt och fel in när ett liv inte finns mer.

kram på dig oxo kan inte vara kul att se en sådan sak....tänker på dig och hans familj och givetvis han---

Last edited by a moderator:

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
lorkan skrev:
2462346 Hade du använt dig av korrekt svenska istället för att se ut som en dum blocketförsäljare, hade jag kanske bemödat mig att faktiskt läsa vad du skrev. Och det kvittar dessutom vad du skriver, det rimmar fortfarande illa att predika om trafiksäkerhet när man själv står och säljer filmer som inspirerar andra att köra som idioter.

Låter ungefär som Sven Nylander-skandalen i somras..

Ja har sett alla die hard filmerna har flera fina vapen :såjaponken menas det att man ska ut o avrätta på folk Inte min pryl men men som på film bara för man har sett en eller flera filmer vakna till liv :tomten (Lev som du lär eller om du / ni vill leva) i detta kalla Land :tungan
//Robin

Mira_J

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Marauder 800
22 år

Tänk också på att det inte bara är en person som omkommer: hela hans familj dog en smula idag då de förlorade sin 22-åriga son/pojkvän/barnbarn/kompis...

RIP

gauss

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
V-Max
Fürstenhoff skrev:
2462149 Först och främst så måste jag säga att det lät mycket tråkit att ytterliggare en person omkommit på mc!!

*När skall alla mc förare en gång för alla inse att VI ÄR DÖDLIGA!!
*När skall alla mc förare inse att INGA trafikregler gäller för oss då det är VI SOM DÖR vid en olycka mellan bil och mc oavsett vem som har rätt eller fel!!
*När skall mc folk inse att det INTE går att köra fort på vägar där det finns in/ut farter då bilar INTE ser oss mc folk när dom svänger in/ut på vägar!!
*När skall mc förare inse att avstånd till framförvarande fordon faktiskt RÄDDAR LIV!!

Ni får ta detta inlägg precis hur ni vill men åtminstonde jag är förbannat trött på alla dessa ONÖDIGA dödsolyckor hos oss mc intresserade, olyckor som MÅNGA GÅNGER hade kunnat undvikas genom att man använder sitt förstånd i stället för att bara använda gashandtaget - bevisligen går det att kombinera dessa egenskaper vilket jag med min körstil är ett bevis på!!

Nu kan alla som brukar kasta skit på mig och mina inlägg rörande detta ämne göra det ytterliggare en gång - skiter fullkomligt om så sker så länge en enda person får sig en tankeställare innan det är för sent!!

/Fürstenhoff.

Det var droppen.
Får först och främst tacka för ditt inlägg, det bet...ordentligt.
Hojen får stryka på foten och jag kommer nog att köpa en till endurohoj istället.
Har 3 ungar och jag har inte tid att stryka med på grund av en olycka.
En vän körde ihjäl sig för ett par veckor sedan och sedan dess har maxen stått still i garaget.

Återigen, tack för att jag fick mig en tankeställare.

Mvh Micke

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
Fürstenhoff skrev:
2462149 Först och främst så måste jag säga att det lät mycket tråkit att ytterliggare en person omkommit på mc!!

*När skall alla mc förare inse att INGA trafikregler gäller för oss då det är VI SOM DÖR vid en olycka mellan bil och mc oavsett vem som har rätt eller fel!!
*När skall mc folk inse att det INTE går att köra fort på vägar där det finns in/ut farter då bilar INTE ser oss mc folk när dom svänger in/ut på vägar!!
*När skall mc förare inse att avstånd till framförvarande fordon faktiskt RÄDDAR LIV!!

Ni får ta detta inlägg precis hur ni vill men åtminstonde jag är förbannat trött på alla dessa ONÖDIGA dödsolyckor hos oss mc intresserade, olyckor som MÅNGA GÅNGER hade kunnat undvikas genom att man använder sitt förstånd i stället för att bara använda gashandtaget - bevisligen går det att kombinera dessa egenskaper vilket jag med min körstil är ett bevis på!!

Nu kan alla som brukar kasta skit på mig och mina inlägg rörande detta ämne göra det ytterliggare en gång - skiter fullkomligt om så sker så länge en enda person får sig en tankeställare innan det är för sent!!

/Fürstenhoff.

Håller med fullständigt, bästa reglerna att gå efter ute i trafiken är dom du just nämnde.

/Blommen

Gabor

Guest
Det tråden handlar om , är MYCKET VIKTIGT....alla inser inte det, tyvärr.

Den här veckan är en väldigt sorgsam vecka, den är inte slut heller, fint väder utlovas, många tar sista chansen....

TA DET LUGNT DÄRUTE NU,,,,inga fler förstasidor.....Tack Fursten för att du tog upp ämnet, IGEN

Jag lider med familjen till den olycksdrabbade i tråden, till alla familjer som tidigare i år fått anhörig avliden i trafikolycka, oerhört tragiskt varje gång..

Vila i frid och i ihågkomst, låt oss aldrig glömma de som drabbas.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Lorkan, ge dig. Ta diskussionen via PM. Du gör ingen nytta alls genom att vara så pass respektlös.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
o herregud..sällan det spårar ur såhär..
har nog läst tio lika trådar.
börjar med att F säger si sen är de igång.
vems som jävlas med vem skiter jag i!
bråka för f*n över pm el nåt....

fölåt, första gången jag råkat brytt mig :(

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Fy fan va trött jag blir...

jag orkar inte ens läsa alla inlägg för att det har blivit mer "pajkastartråd" än vad tråden från början handlade om.
jag vet att fler håller med mig, men måste det alltid bli så här ?

jag tycker det är lite respektlöst mot den person som har mist sitt liv att sitta här och tjafsa om moralfrågor.. fy skäms på er

R.I.P... ett ord som tyvärr använts för ofta detta år

// Henke

gauss

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
V-Max
Ja efter Fürstenhoffs inlägg så tog åtminstone jag till mig iallafall och bestämde mig, visst v-maxen kanske inte kan ligga i samma hastigheter och kanske inte kan luta lika mycket i kurvorna, men jag kan nog köra ihjäl mig lika mycket på den som på alla andra hojar.

Själv tycker jag att killen har en poäng och har tänkt efter själv, jag är inte lika adrenalinstinn själv som förr.
Varför racka ner på han när han när han manar till försiktighet, förfan skärp till er!

Patrik, fortsätt att propagera, om det räddar ett liv så är det värt all smutskastning.

Majk

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Räknar man kallt med att man kommer hem helskinnad på kvällen efter en dag i sadeln har man inte förstått vilka risker det innebär att köra motorcykel.

Men skälvklart saknar man den som inte finns längre!

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Fürstenhoff skrev:

/Fürstenhoff.

Otroligt tragiskt för denna glidar-åkare och anhöriga.

Bra och tänkvärda ord från Fürstenhoff. När jag läser vad HAN skriver (ingen annan verkar ha tagit detta på allvar) går jag igenom min egna runda i dag.

Var gasade jag? Var det bra/dåligt? Fanns det av/påfarter? Var dom synliga? Ska jag undvika gasa där nästa gång? osv osv.

TACK Fürsten för att du påminner mig om att ständigt analysera mitt körande och de situationer jag varit i och hur jag kan förutsäga dom nästa gång.
Nej, jag är inte ironisk.

Jag anser att hans erfarenheter ger orden mer tyngd och inte tvärtom.

Dubbelmoral, my ass. Dubbelmoral vore om Fürsten skrev som han gör och sedan spenderar 8 timmar om dagen med att svänga vänster på landsväg med traktor utan att se sig för.

Kasta paj på F hör inte hemma i en tråd om en olycka för övrigt.

Last edited:

Str0mma

sstr0mma
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
aprillia
Finns inte ord för vad man känner när man läser om olyckor som slutar illa :(

Jag har flera gånger nu skrivit att "hoppas det var sista gången i år", men hoppet verkar fungera ganska dåligt så kör försiktigt allihopa...

Mina tankar går till nära och kära, V.I.F

/Strömmma

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Om man blir så inspirerad av att se en film där det buskörs att man tar sin egen hoj och härmar det man sett så är man inte mogen att ha körkort.

Ledsen att se att vi mist ännu en motorcyklist.

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
husaberg fs 570 2010
tror jag vet vem killen är, han tog kortet för tre veckor sen! Det e fan tragiskt!

Madbulle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
SV1000
OLYCKOR HÄNDER ALLTID!
Oavsett fart så kan olyckorna ske med lika illa utgång men om man som sporthojjare vill gasa så är det lämligt att göra det på bana.

V.I.F glidaråkaren hoppas du inte led! men sänder en tanke till dina nära som defenetivt gör det

P.S Ingen ide att kasta skit på varann i trådarna om nåns olycka det kan ni sköta via PM :fatta!

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...