Mc-nytt lägger ned

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är med ledsen min jag läser att MC-Nytt lägger ned tidningen.
http://www.mcnytt.se/nyheter/att-komma-till-vags-ande

MC-Nytt har kommit till vägs ände och vi stannar för att kliva av...

Vi har nu skrivit det sista numret av motorcykeltidningen MC-Nytt. En era som varade från 1959 till 2013. Bengt Björklund startade med ett enormt driv tidningen och MC-Nytt var under drygt ett årtionde Sveriges enda motorcykeltidning. Vi har själva givetvis alltid tyckt att vi varit Sveriges bästa motorcykeltidning och jobbat på för att vara det. Ett arbete som varit vansinnigt roligt och stimulerande.
Nu väljer vi att lägga MC-Nytt i dvala till möjlig framtida återuppväckning.
Det här med att komma till vägs ände kan ju låta förskräckande, men tänk istället hur vi lever och lär. Det är där vägen tar slut som äventyret börjar. Vi hörde nyligen om en kvinna som sade upp sig, sålde allt hon hade och gav sig av till Sydamerika och köpte in en bunt motorcyklar som hon livnär sig på att hyra ut. Hade vi fortsatt skulle du ha fått läsa om henne i nummer 8.13. Så blir det dock inte nu.
Livet och karriären är äventyr som skall genomlevas vare sig det är sol eller regn och det är verkligen så jag känner. Visst är det sorgligt och tråkigt att tidningen går ur tiden, samtidigt är det erfarenheter vi får med oss till framtida projekt.

Var vi på redax tar vägen är ännu inte klart, men både skrivande och motorcykelkörning ligger oss givetvis varmt om hjärtat så om du skulle se oss på någon träff eller våra texter i andra sammanhang så ska du inte bli förvånad.
Jag själv är tacksam för den tid jag fått på MC-Nytt, först som redaktör och nu till sist som chefredaktör. Det har varit ett sant nöje att få författa artiklar, köra motorcyklar och skriva om det. Återkopplingen från er läsare har nästan utan undantag varit positiv, särskilt efter det vi började skriva mer om upplevelsen att köra motorcykel, och den kritik jag fått har varit konstruktiv och bidragit till MC-Nytts utveckling.
Alla ni som följt oss under åren ska ha ett stort tack!

Ta det vackert och kör försiktigt nu!

GRTBR

Var Manfred kvar på redaktionen?
Har inte läst tidningen på väldigt länge.

Det var tråkigt att få reda på.

MC-nytt är ju en av de tidningarna som är kul att läsa.

Håller med, tråkigt.. Den har man haft ett tag nu och läst när man bajsat utav helvete. Får se hur det kommer gå nu i framtiden...

Trist. Det ligger tyvärr i tiden. Allt som inte genererar stora pengar får svårt att överleva.
Jag har ingen aning om varför tidningen lägger ner, men det är ingen vild gissning att
det rör sig om ekonomi...

Är väl som så mycket annat i tidningsvärlden. Att internet bidrar till fallande antal
köpare och prenumeranter...

Jag trodde faktiskt på dem sista tiden. Inriktiningen mot äventyrshojar var helt rätt, men den verkade komma försent antar jag.
Sen har väl OK förlaget yxat större saker sista året/åren.

Det finns INGEN pappersbaserad tidning som är rätt 2013. Särskilt inte nischad.

Hur mycket man än hatar facebook, google eller apple, så ligger ändå framtiden i digitalt media, och digitala utgåvor av tidningar och böcker.

Jag får 2-3 digitala prenumerationer för samma peng som en pappersdito.

Vem tror ni vinner den dragkampen om min plånbok?

Papper är dött. Finns du inte digitalt kommer du gå under.

Hur mycket man än hatar facebook, google eller apple, så ligger ändå framtiden i digitalt media, och digitala utgåvor av tidningar och böcker.

Den finns (fanns...) som digital upplaga via Ztory :fakta

Hur som haver, synd att de lägger ner. Gillade deras bredd och personliga journalistik. Bör poängteras att de till viss del går samman med Bike, som ligger under samma förlag.

Fel. MCM!!

finns massa tidningar som e grymma, dock inte svenska. svenska mc-blaskor e som bekant tråkiga och tillför inget nytt alls. hoppas att all svenska mcblaskor går i graven :P

Behövs ingen annan tidning än Performance Bikes. Klasskillnad mot svenska blaskor även om Bike då o då överraskar.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8