Mc nummer två - förslag?

Dom måste ju va sköna! :brinnerup
Skulle lätt byta gixxern mot en sådan.

Jag hade en 500 när jag var yngre. Tyckte iallafall då att den gick utav bara h--vete :tummenupp
Att växlarna låg åt fel håll gjorde inte saken lättare. Första och sista hojen jag har lyckats få varvräknarnålen att slå i pinnen från baksidan på :rolleyes:

Jag bytte från en cbr600f4 -99 till en R1 -98. Vill du ha mer att köra med så skaffa dig en liter hoj. Försäkringen på en R1a från 98 är inte så farligt mycket högre än på din nuvarade och mellanskillnaden är lätt värd att betala för.

Pröva en zx10 -04, tror nog att du går tillbaka till din fzr av ren rädsla efter det.

Skulle slå till på min FZ1-08 om jag vore dig. Snygg, snabb o billig att försäkra. Ligger på blocket under FZ1-N i Östergötland.

Det blev en Fireblade till slut. Försäkringen blev mycket billigare om man tog en med rätt att ställa på ståförsäkring. Hade bara begärt pris på motsvarande till den försäkring jag har nu, när jag frågade första gången.
Motorn har precis den karaktären jag vill ha, och sittställningen är inte allt för extrem. Återstår bara att bege sig ut på vägarna då. :)

Har du provkört Street triple R-en? Det gjorde jag förra veckan och blev mäkta impad!!! Den var ju roligare än Speed-en...:)

På den tiden jag åkte fzr600 så bytte jag efter ett par säsonger upp mig till gsxr750 . Det var ett väldigt bra byte som jag rekomenderar. (från -98 och uppåt då insprutet kom)

gsxr 750 från 1998 med insprut alt tidig R1 är mycket bra uppdatering:tummenupp.

Last edited:
Jag tänkte faktiskt provköra en Street Triple, men när jag fick ner priset på försäkringen till Firebladen så blev det en sådan istället.

Nu letar jag efter en instruktionsbok till min Fireblade -04. Finns säkert x antal trådar om det ämnet på det här stora forumet bara man hittar dom.:D

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back