tobbeviking
Sporthojsnörd
Budo skrev:Oj det blev många svar. Tackar för det och all stöd för det behöver jag och så är jag ganska oerfaren då det här blev min första mc olyckan.
Detta hände i Växjö, korsningen mellan lidbergsgatan och norra esplanaden. Många olyckor där faktiskt!
Han, chauffören var rätt okej faktiskt och blev mera rädd än mig. Han sa bara att han inte såg mig men nämnde inte farten någon gång då den inte var hög. Det fanns flera vittnen som såg det hela och då var det till och med en som kom fram till mig och sade "det var tur att du inte körde fortare". Polisen var framme också så jag tror inte det blir några oklarheter ang vem bär skulden.
Ska in till verkstan på Måndag och höra vad dom säger men bara två vxl kvar kan inte va bra?!
Skadade vänster benet, speciellt vid höftet gör det ont men inget är brustet verkar det som. Däremot så har ev ett revben spruckit så det gör lite ont om man ska hosta eller liknande.
Fattar fortfarande inte att det verkligen hände!
Den korsningen hör väl inte till dom tydligaste i stan om man säger så.
Många "chansar" när dom svänger vänster där.
Den korsningen passerar man ngr gånger på en vecka och ofta är det folk som verkar förvirrade där.
Fattar inte att det inte blivit en rondell där, så glada som v-ö kommun är i rondeller

//Tobbe