MC:n startar fan inte!

Känns som om det kvittar ifall den får bränsle när startgasen inte hjälper

Testa starthjälp + startgas
 
låter som ett fenomen som jag har varit med om inna ventilerna stämer inte så var en mc jag höll på med startade ibland gick inte att gasa osv lite jobbigt tills jag fick tipset om att ventilerna behövdes kanske skimsas om och som om felet var bort blåst den bara startade kolla det med nån firma om så kan vara med din med tänker man inte på det kan du leta ihjäl dig men du kan ha det i åtanke att det kan vara ventilerna med :banana lycka till
 
PÅ en hoj var mekanismen som styr tändningen lös. Då gick den en sekund eller så tills tändläget blev "för fel" :lol
 
Bikser skrev:
Har en GSX-R750 98'. Skulle ut och köra för några veckor sedan och den startar inte. Veckan innan gick den hur bra som helst.

Vad som händer: Startmotorn går men motorn svarar inte. Den kan småtända och gå i 1 till 1½ sekund. Gassar man fullt så tänder han inte.

Vad jag har kollat / Bytt: Bytt tändstift, Bytt bränsle, checkat bränsle pump och tryck, Kollat Luft och Bränsle filter, Oljan, Säkringarna, Batteri, Ventilerna.

Någon som vet något mer jag borde kolla?

Varvtalsgivare ??
 
motorn

tja.
det kan vara startmotorn som är dålig eller någon av sladdarna som låsnat.
haru kollat så att det kommer ström till startmotorn?
 
tja.
det kan vara startmotorn som är dålig eller någon av sladdarna som låsnat.
haru kollat så att det kommer ström till startmotorn?

Ha Ha dåligt trådlyft :rofl.

Men om du läser så snurrar startmotorn så det är inget fel på den, men vad spelar det för roll nu när tråden är 3 år gammal.
 
tja.
det kan vara startmotorn som är dålig eller någon av sladdarna som låsnat.
haru kollat så att det kommer ström till startmotorn?

Sjukt nice, som telias support ungefär... När man väl kommer fram så har problemet försvunnit!!!
 
låter som ett fenomen som jag har varit med om inna ventilerna stämer inte så var en mc jag höll på med startade ibland gick inte att gasa osv lite jobbigt tills jag fick tipset om att ventilerna behövdes kanske skimsas om och som om felet var bort blåst den bara startade kolla det med nån firma om så kan vara med din med tänker man inte på det kan du leta ihjäl dig men du kan ha det i åtanke att det kan vara ventilerna med :banana lycka till

Hoppas stiffmaster har hittat punkt-knappen på sitt tangentbord vid det här laget. Det var fan i mig den längsta meningen jag läst i hela mitt liv!
 
Ähmenvafaandå.. Nu blev jag ju nyfiken... Stiffmaster!!! Hur gick det?! vad var det för fel? Fick du nånsin igång skrotet igen?

:) :D
 
Ciao..
Kolla om du har spidarpulser, sätt en skruvmejsel el. dyl emot en spridare o kör på starten, du kommer höra ett tickande om det funkar.
kompression, bränsle ,gnista = den skall starta, såvida det inte är fel på timingen.
M.
 
Det här problemet är åtgärdat sedan sommaren 2005. Jag har bara inte kommit ihåg att nämna det.

Det var en slang inuti bränsletanken som hade lossnat från sin plats. Cykeln stod på en MC verkstad i delar en Månad innan dom hittade felet. Men nu går den som den ska.
Tack för alla svar.
 
Lånar tråden lite, (den måste ju hållas vid liv också....) :hihi

Men seriöst, det här med startgas, jag har liknande startproblem med hojen nu, och tänkte därför prova just det, men vet inte bara hur det ska användas/var jag ska spruta in det..??

Pliiz do tell.
 
Lånar tråden lite, (den måste ju hållas vid liv också....) :hihi

Men seriöst, det här med startgas, jag har liknande startproblem med hojen nu, och tänkte därför prova just det, men vet inte bara hur det ska användas/var jag ska spruta in det..??

Pliiz do tell.

I luftburken för att se om det är bränslerelaterat eller tändningsrelaterat fel. (mycket relaterat blev det, i relation till utan relaterat)

Brummar den så kolla bränslesystemet annars är det tändningen typ.
 
jasså du tänder på startgas :D:D :tungan



//Robin
Nu var det hojen jag syftade på, om det inte framgick i mitt inlägg.
Det är alltså denna jag vill få igång, inget annat. :mad: :FU


Nå, var sitter luftburken och hur mkt/hur länge ska man behöva spruta in startgasen för att det ska vara tillräckligt?
Honda cbr600f är hojen vi snackar om, återigen...

Runt luftfiltret:D

Nyare hojar under tanken oftast, leta efter ett luftinsug någonstans om du kan hitta ett.

vad är det för årsmodell? du har väl kollat döaren vid gasrullen?

Det är en -91:a, och nej, dödarknappen äre inte, tror bara helt enkelt att hojen är lite kall bara och svårstartad just pga det. :tummenupp
 
Last edited:
Jag spruta in stargas i luftintagen fram på kåpan, alldeles för jobbigt att lyfta tanken på min för en sån enkel sak:tummenupp
 
Den hojen har nog någon form av plasttrattar som sitter mellan kylet och motorn eller liknande.

Men med en fungerande choke så borde den starta, därimot så kan dom vara lite trötta på starten om batteriet inte är i toppform så här års, har du provat att ladda det?
 
Den hojen har nog någon form av plasttrattar som sitter mellan kylet och motorn eller liknande.

Men med en fungerande choke så borde den starta, därimot så kan dom vara lite trötta på starten om batteriet inte är i toppform så här års, har du provat att ladda det?

Ja, det är redan klart. Jag tror bara det är kylan som gör den svårstartad just nu, för den har startat innan utan problem...
 
Back
Top