Mc:n i stil med hayabusa, zx12r,CBR1100XX Osv

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Tja! Tänkte kolla vilka hojjar som är mest lika hayabusa? Vet (om det nu stämmer) att hayabusan är världens stakraste/snabbast serietillverkade hoj. Men vilka kommer steget efter? Finns det fler värsting hojar i denna stil?

/MVH

hayabusans lillebror GSX 1100 med massa RRRRRR :gnissla

Om jag inte minns helt fel så var ZX12R Snabbare än hayabusan 02 el 03 med typ en km/h 303 el nått=)

Frågar du mig platsar inga under 1100 kubik eller med för touringanpassade attribut.

Således följande hojar;

BMW K1300s
BMW K1200s
Kawa ZZR 1400
Kawa ZX12
Kawa zzr1100
Honda Blackbird
Hayans föregångare gsxr1100

Sen finns det en drös till mer touringanpassade i nästan samma motorklass, men de har inte alls samma stuk.

Alla de listade ovan gör väl 0-200 under 10 sekunder med rätt förare så alla räcker till och blir över. :tummenupp

Ja.. Hur menar du? Du har ju redan listat dem i trådrubriken.:va

Sett till historien finns det ju fler tex , Brough superior, munch mammut turbo, cb 750 -69, z900-72, zzr1100 o y2k, etc.

Jag har inte kört några av de Ni nämner men skaffade mig en GSX1100F och den är enligt mig både riktigt snabb och rätt så trevlig att ligga och köra långt med (långt för mig är mellan 20 och 50 mila turer på dagen).
Faktiskt så upplever jag den vara nästan för stark för sin konstruktion. Känns ev lite vek.

Inte när det börjar svänga...Busan är mkt smidigare än den ser ut och definitivt mer följsam än Kawan.

Har provat båda två och jag håller verkligen inte med. Kawans tyngdpunkt känns som att den är mycket lägre än Busans.

Men åsikter har vi ju alla. :)

Du talar ju om Supersport Tourers och till den klassen hör även Thunderacen.

Inte lika mycket pulver i T-acen men med tanke på att det även skiljer lite i vikt (till T-acens fördel) så är skillnaden inte så enorm och det börjar svänga lite. Om man ska jämföra toppfart så är skillnaden dock ganska stor.

Sen så är det ju dessutom lite svårt att jämföra olika cyklar med busas eftersom det är lite skillnad mellan en 99'as busa och en busa ala 09'.

Last edited:
oj! trodde inte jag skulle få så många svar så snabbt :)

Märkte även att frågan kanske var lite fel ställd. Egentligen vill jag veta vilka mer modernare (95-06) hojjar som har de starkaste motorerna (hk/nm)?

Om man tänker sig i hojjar som är sport eller sport touring.

Alltså hojjar med potential för acceleration och toppfart.

tack igen :krama

oj! trodde inte jag skulle få så många svar så snabbt :)

Märkte även att frågan kanske var lite fel ställd. Egentligen vill jag veta vilka mer modernare (95-06) hojjar som har de starkaste motorerna (hk/nm)?

Om man tänker sig i hojjar som är sport eller sport touring.

Alltså hojjar med potential för acceleration och toppfart.

tack igen :krama

Acceleration är en sak och toppfart är en annan.

Ingen av de maskiner som omnämnts i denna tråd ska t.ex. ha en suck mot Suzuki RF900 från mitten av 90-talet om man bara talar om acc 0-100 km/h. Enligt Bike ska den hojen klara det på 2.5 sek. Ingen hoj ovan i denna tråd gör det under 3 sek.

RF900, som bara har 135 hk, toppar dock knappt 260. Många hojar passerar ju 300 km/h idag.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back