Mc:n dör. Varvar bara 8000

Gick med
15 May 2003
Hoj
Ingen
Jag har en Honda NSR som jag har problem med. När jag drar gashandtaget i bott så ställer den sig vid 8000 varv och bara står där. fast om jag släpper gashadtaget lite och inte gasar fullt så kommer den och varvar som den ska.
Jag antar att det är nålen som inte sitter där den ska. Och de medför att den får lite bensin!
Någon som har ett förslag om något annat än just nålen ?

Bifogat

• 5.jpg
    5.jpg
    89 KB · Visningar: 154
Bara att testa dig fram med förgasar inställningar. Flytta nålen och skruva luftskruven tillsdu får ett bra resultat i både varvet och på stiftet.

Out_Spinner skrev:
Bara att testa dig fram med förgasar inställningar. Flytta nålen och skruva luftskruven tillsdu får ett bra resultat i både varvet och på stiftet.

mmm, jag får nog göra det... Jobbigt att ta bort alla kåpor och skit.. men men :(

Kör INTE(!) innan du har fixat det då nsr'en gillar att nypa, fråga EBS :). Kolla luftskruven (ska vara 1.5varv utskruvad) och munstycket (132?) samt trottelnåeln (mitten?) drar den tjuvluft?

CayLe skrev:
Kör INTE(!) innan du har fixat det då nsr'en gillar att nypa, fråga EBS :). Kolla luftskruven (ska vara 1.5varv utskruvad) och munstycket (132?) samt trottelnåeln (mitten?) drar den tjuvluft?

ok, tack. jag vet inte om den drar tjuvluft. Jag kan bara tänka mig att den får för lite bensin

Basse_mollberg skrev:
ok, tack. jag vet inte om den drar tjuvluft. Jag kan bara tänka mig att den får för lite bensin

Svarar den direkt när du drar i gasen? sjunker den fort när du släpper gasen? om den gör det så drar den nog inte tjuvluft.

Hahaha, är det någon som har försökt skruva på plastskruvarna som är gjutna i intrumenteringen? :D

BTW, bara så du vet vad som kan hända dej nu när du har en NSR ;) och ja, det är topplockspacknigar.

Bifogat

• roffe-topp.jpg
    roffe-topp.jpg
    13.7 KB · Visningar: 133
CayLe skrev:
Hahaha, är det någon som har försökt skruva på plastskruvarna som är gjutna i intrumenteringen? :D

BTW, bara så du vet vad som kan hända dej nu när du har en NSR ;) och ja, det är topplockspacknigar.

fan va bra tips. Ska dra åt allt.. :tummenupp :D

BASSE!!!!!!!! Jag hittade mitt fel... Mitt munstycke var 150 som satt på när 132 eller något är orginal :tummenupp så nu är det bara march iväg till affären och köpa orginal munstycke :D . Eftersom att våra sympton på hojarna är exakt likadana så har du nog samma fel

Last edited:
rs-only skrev:
BASSE!!!!!!!! Jag hittade mitt fel... Mitt munstycke var 150 som satt på när 132 eller något är orginal :tummenupp så nu är det bara march iväg till affären och köpa orginal munstycke :D . Eftersom att våra sympton på hojarna är exakt likadana så har du nog samma fel
amagad. ska kolla om det är det felet...tack

rs-only skrev:

Då lär han inte nypa iaf

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back