Mc-mek vs bilmek

flemming skrev:
Enkelt, bilmek= säsong hela året o då blir inkomsterna bra. MC är kul iom intresset för dom mene det är för mkt offseason med dom! Ta bilmek o se till att ta jobb på RÄTT verkstad.. inte giganterna med de stora märkena för det e som tidigare sagts i tråden slavjobb för pisslön. Se till att komma in på en liten verkstad med bra vilkor så kan du ta in mkt svart o meka eget obergänsat osv. Jag va på en "allbilverkstad" då jag fick mitt första jobb o det va tungt i början eftsom man va färsking..men sen gick det bra.
Utan att ta livet av sig kunde det bli 20 000.- rent/mån o det e inte fy skam med dagens skattesystem.
check.
/flemming :hihi

Ehhh, hade de räknat fel på lönekontoret eller!? Har aldrig hört talas om nån som fått 20k/månad efter skatt med att jobba som bilmek. Känner en föredetta flygmekaniker och det hade inte ens han innan traktamentet han fick när han jobbade. Och flygmekaniker har mer betalt än bilmekaniker har jag fått för mig..... :va

ja orkade inte läsa igenom allt.. men ja går något som heter NOT AutoTeknik... en Natur Teknisk utbildning med inriktning på bilar... vi kommer då få möjlighet att plugga vidare efter gym. så vi förhoppningsvis hamnar på produktion/utveckling. är iaf det ja siktar på. bilmek e man på fritiden=svart... du kan göra massa jobb åt grannar å sådant, du blir förvånad när du märker hur många jobb du faktiskt kan få.

Ninjaboy skrev:
Han skrev ju att han jobbade mycket svart...du vet, ungefär som att skenförsäkra. :rolleyes:

:skrämd
Oj! jag skulle inte skrivit så.. nu kommer jag säkert få kvarskatt!! men jag ville bara ge grabben en hint om hur det kan vara ute på arbetsmarknaden. Det är rätt kul att ge tips till nya förmågor. Crock! ja 20´rent = reda pengar i handen! varje månad! OCH! Om flera fick chansen att ta in lite svarta stålar skulle många svara ja det är ett välkänt faktum så några oändligt långa moralkakor om detta i den här tråden behövs iochmed detta.
Det är otroligt vad folk är angelägna att få "bästa pris just nu" när det vill få tändspolen o torkarbladen bytta :hihi
Eller enklaste kunden alla kategorier..ÄR.. BMW:ägare som kommer in med eld i baken o 200:- i handen o säger : -Eeh dudär kan du slänga på mina dubbdäck lite fort..här här.. (o så trycker han ner pengarna i min bröstficka på overallen) tjaa vad kan jag säga.. med den kundkretsen har man ibland 1000:-/tim svart! fhankjo!
/flemming :hihi

Last edited:
Silwer skrev:
...
Är du en fena på bilelektronik så kan du få kanonjobb, det fattar nämligen inte alls många sig på, de kan koppla in testinstrument ungefär och hittar den inte felet så blir det stillestånd.

Haha de kan jag fan intyga. En kompis hade elfel på sin bil och va och visade den för en mekaniker och han sa typ: "Ehhh mjaa asså de kan ju va pumpen eller så mjaa, kanske en sladd eller så, jaa asså eller så..."

haha typ nåt sånt

*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back