Mc med på semestern?

Iv

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2013
Ort
HBG
Hoj
Honda VFR800 - 05

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Borås
Hoj
Affar
Hej
Haft funderingar på att ta hojen på släpet och dra på semestern men får massa frågor som snurrar i skallen: Först är det tätt långt avstånd, 200 mil dit + lika många mil tillbaka. Med tanke på 80 km/h (lär det bli snabbare fart emellertid) är det grymt tråkigt. Ska man hyra eller köpa mc släp. Har nån erfarenhet av Neptun https://www.blocket.se/annons/goteborg/rantefritt__fri_frakt_420___24man__neptun_mc_slap/106720419
Alla tips välkomnas ?
Kör hojen, och låt resten åka i bilen.
( jag antar att du har familj som ska med på semester).

/A
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Hej
Haft funderingar på att ta hojen på släpet och dra på semestern men får massa frågor som snurrar i skallen: Först är det tätt långt avstånd, 200 mil dit + lika många mil tillbaka. Med tanke på 80 km/h (lär det bli snabbare fart emellertid) är det grymt tråkigt. Ska man hyra eller köpa mc släp. Har nån erfarenhet av Neptun https://www.blocket.se/annons/goteborg/rantefritt__fri_frakt_420___24man__neptun_mc_slap/106720419
Alla tips välkomnas ?
Skippa det . Blir bara onödigt tillkrånglat. Ta en familjen med semestern, och sen en egen med hoj.
 

Styret_Larsson

Gubbsportnörd.
Gick med
18 Aug 2021
Hoj
Suzuktm
  • Gilla
Reaktioner: Iv

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det ville jag ju, bad dem ta flyget, så tar jag hojen, men barnen bestämmer

Barnen har inte körkort. Eller?


En fransk Caravelle/Transporter gjorde 160-170 med boggiesläp och två hojar på.
Själv slöade jag i 140-150. Förvånad? Ja lite. :)


Ett dilemma det där. Funderar själv. Fast mera övervintra i Portugal med hoj och avresa i december. Buss, släp. Eller mtb i kombin.
Aja. :)
 
  • Gilla
Reaktioner: Iv

Iv

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2013
Ort
HBG
Hoj
Honda VFR800 - 05
Barnen har inte körkort. Eller?


En fransk Caravelle/Transporter gjorde 160-170 med boggiesläp och två hojar på.
Själv slöade jag i 140-150. Förvånad? Ja lite. :)


Ett dilemma det där. Funderar själv. Fast mera övervintra i Portugal med hoj och avresa i december. Buss, släp. Eller mtb i kombin.
Aja. :)
Barnen har inget körkort än, de är 15, 13 och 5 ?. En Caravelle eller VW Crafter hade varit toppen, men jag har redan 2 hojar och en bil, har inte råd med fler fordon ?
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Skippa det . Blir bara onödigt tillkrånglat. Ta en familjen med semestern, och sen en egen med hoj.
Så får det bli för mig.
Frun har inget intresse att åka hoj, och barnen är för små för att på allvar ha med längre sträckor.
Frun och barn tjatar om ”resa”, men jag har redan åkt en helg på hoj, och skall några dagar till Norge senare i sommar.
Detta tillfredsställer emellertid inte övriga familjen så en solresa börjar sökas nu.
 
  • Gilla
Reaktioner: Iv

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kommer under sommaren att semestra i Siljansnäs, alltså inte riktigt lika långt som TS. Dit ska även hoj med på släp. Planen är att delar av resan dit kör jag hoj och familjen bil. Väl där på plats så görs dagsutflykter på motsvarande sätt.

När gumman fortfarande körde hade vi två hojar på släp och svärmor hängde med som barnvakt så vi kunde köra tillsammans.

Som småbarnsförälder med två barn finns ju inte jättemycket plats i livstetris för egna äventyr och för att få litet tid i sadeln ensam med sig själv i hjälmen (Hua!?‍?). Då är familj i bil och jag på hoj iaf litet ok.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Kommer under sommaren att semestra i Siljansnäs, alltså inte riktigt lika långt som TS. Dit ska även hoj med på släp. Planen är att delar av resan dit kör jag hoj och familjen bil. Väl där på plats så görs dagsutflykter på motsvarande sätt.

När gumman fortfarande körde hade vi två hojar på släp och svärmor hängde med som barnvakt så vi kunde köra tillsammans.

Som småbarnsförälder med två barn finns ju inte jättemycket plats i livstetris för egna äventyr och för att få litet tid i sadeln ensam med sig själv i hjälmen (Hua!?‍?). Då är familj i bil och jag på hoj iaf litet ok.
Jag önskar att jag kunde göra samma sak, men sen vi fick barn så har frugan fått för sig att inte kommer att dö per automatik om hon bara tar i hojen :(
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag önskar att jag kunde göra samma sak, men sen vi fick barn så har frugan fått för sig att inte kommer att dö per automatik om hon bara tar i hojen :(
Du har mina sympatier, Hoztic.

Min har bara tappat intresset för mc till förmån för annat efter unge nummer två. Det var illa nog. Men nu är hon tydligen hobbyflorist och hemmet ser bitvis ut som en botanisk trädgård.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top