MC möter rådjur.

måste man vara vet för att se om ett djur är skadat eller inte?.

jag kan inte mkt om fotboll men vet att Henrik Larsson och Zlatan är bra på den sporten.
den informationen har jag fått genom media.
jag vet även att det är olagligt att köra fortare än 110 på en 110 väg. och jag är ingen polis

killen som kört lastbil i 14 år kanske har sett ett och annat och tagit del av viss information som vi inte har.

jag har ingen aning,
men förstår hur du tänker att man inte kan avgöra något såvidare man inte har utbildning på det.

Vem vet kanske denna lastbilschåffisen kan sina saker.

my 5 pennys

För att återigen höja nöjesvärdet på tråden så hände det igen.
Kom körandes imorse klockan 05:23 och sitter och funderar på något oviktigt. Då ser jag i höger ögonvrå hur något närmar sig med ljusets hastighet :hej, han tänka "jaha" och sedan så satt ett av naturens dummaste djur i höger strålkastarglas:crash . Jag vet inte vad det är med mina bilar, men det måste var något speciellt. Skam den som ger sig, den 16 september är det bockpremiär igen och då :cdevil ska dom få:kulspruta :machinegu !!!!!

Kungen skrev:
2372159 måste man vara vet för att se om ett djur är skadat eller inte?.

jag kan inte mkt om fotboll men vet att Henrik Larsson och Zlatan är bra på den sporten.
den informationen har jag fått genom media.
jag vet även att det är olagligt att köra fortare än 110 på en 110 väg. och jag är ingen polis

killen som kört lastbil i 14 år kanske har sett ett och annat och tagit del av viss information som vi inte har.

jag har ingen aning,
men förstår hur du tänker att man inte kan avgöra något såvidare man inte har utbildning på det.

my 5 pennys

Mycket bra svar :tummenupp jag kunde inte sagt det bättre själv men det är inte lätt att förstå en 25åring som kallar sig värlsvan o leker med pappas pengar när man själv är en lågutbildad chaffis som bara kan hävda att man har viss erfarenhet fast ingen skola :D hoppas han aldrig ger tips till nån hur man skall köra om han inte är utbildad trafikskolelärare :hihi

Thunder skrev:
2376156 För att återigen höja nöjesvärdet på tråden så hände det igen.
Kom körandes imorse klockan 05:23 och sitter och funderar på något oviktigt. Då ser jag i höger ögonvrå hur något närmar sig med ljusets hastighet :hej, han tänka "jaha" och sedan så satt ett av naturens dummaste djur i höger strålkastarglas:crash . Jag vet inte vad det är med mina bilar, men det måste var något speciellt. Skam den som ger sig, den 16 september är det bockpremiär igen och då :cdevil ska dom få:kulspruta :machinegu !!!!!
Haha, du kanske har en wonderbaum med skogslukt eller nått i bilen.

Kungen skrev:
2372159 måste man vara vet för att se om ett djur är skadat eller inte?.
**

my 5 pennys

-Givetvis inte, men visst skulle det underlätta??

-Säkert! :tummenupp

Warlock skrev:
2377948 Mycket bra svar :tummenupp jag kunde inte sagt det bättre själv men det är inte lätt att förstå en 25åring som kallar sig värlsvan o leker med pappas pengar när man själv är en lågutbildad chaffis som bara kan hävda att man har viss erfarenhet fast ingen skola :D hoppas han aldrig ger tips till nån hur man skall köra om han inte är utbildad trafikskolelärare :hihi

Håller fullständigt med dig om att du måste vara lågutbildad efter att du skriver ett sådant inlägg. Fullt av personliga påhopp och ingenting konstruktivt att bemöta kritiken med. :D :D :D

Last edited:
KTM660SMC skrev:
2347159 Tror tyvärr inte att han klarade sig med blotta förskräckelsen. Det är felet många gör, hittar ursäkter för att slippa stanna;

* Ligger djuret ner tror en del att den är tvärdöd.
* Rör djuret på sig repar han/hon sig nog.

Rapportera därför ALLTID när det har tagit i MC:n/bilen!
Undantaget skulle vara om man delade ett rådjur på mitten då... :)

Det är ta maj fan inte sant.:rolleyes:
Vad kommer upp på vägen en dag som denna då?
Jo, en stor jävla älg!!!!!!!:eek: Men denna gången var jag med i matchen. Tvärnitar så ABS-systemet får arbeta och lyckas få stopp ca. 3 meter från älg-kon. Tänker att nu borde väl puckot fatta att hon skulle gå av vägen. Men nähä, där står hon kvar. Tittar lite förstrött på mig och börjar beta i dikesgrenen med röva mitt i vägen (liten smal väg). Jag kan ju inte komma runt. Tar det mycket klocka beslutet att gå ur bilen och försöka skrämma henne. Men den lätte gick inte.:6surkart
Gör en snabb tanke om folkilskna älgar, men tänker att det kan ju inte vara så allvarligt. Tar upp en sten i ungefär knytnäves storlek och kastar med sikte på att träffa framför mulen. Klockren träff 10 cm framför, men ingen reaktion :confused: :gnissla . Ny sten och lobbar in den lite lätt mot bogen, jaha där blev hon varse om mig igen :skrämd . Kastar mig in genom passagerardörren och krånglar mig ner på förarsätet (hade gått fortare att springa runt) lägger i backen och sedan backade jag allt vad jag hade. Älgen som i sävlig fart varit påväg mot mig ökade nu men till min glädje skuttade hon in i skogen helt plötsligt.

Men inga skador på bilen denna gången:tummenupp . Nu skall jag hem och ladda bössan.......... Jag är för viltstängsel på alla vägar, allmänna som privata!!!!!

Back