Mc-mässan i år

sandstream skrev:
2555262 Har den inte varit två år på raken i Göteborg :va

Nej!

Vartannat år mellan Framsidan och baksidan.

Och den i toalettfabriken var ju ett skämt, så den räknas ju inte.

Dr.Bike skrev:
2561715 Nej!

Vartannat år mellan Framsidan och baksidan.

Och den i toalettfabriken var ju ett skämt, så den räknas ju inte.
Du har så fel. Mc mässan har varit på Framsidan(Västkusten) 2 år på raken, 2005 och 2006. Tyvärr skall den 2007 vara på Baksidan(Östkusten)
Det låter ju naturligt med Framsida=Väst, Baksida=Öst(stat) eller?:D

vx skrev:
2561832 Du har så fel. Mc mässan har varit på Framsidan(Västkusten) 2 år på raken, 2005 och 2006. Tyvärr skall den 2007 vara på Baksidan(Östkusten)
Solen går väl upp på framsidan och ner på baksidan. :arsele

Det är på tiden att mässan är i Stockholm. Vägrar att åka till sillstryparstan för att se på nya hojar.
Hoppas att de kör 2 år i Stockholm för att få tillbaka balansen mellan mässorna.

Skulle vara vartannat år, men blev 2 år i rad i gbg. Den mindre "kompensationsmässan" som sthlm fick var ju pinsamt dålig.
(kul när hälften av alla intressanta hojjar, av de få som totalt fanns representerade, står i AVA`s avdelning, med all deras trevliga och väl tillmötesgående personal mm..*asg*)

Gillar inte att årets "riktiga" mässa ska äga rum i Sollentuna, varför inte älvsjö? hundra ggr bättre, rymligare.. (något dyrare att arrangera i?)

Last edited:
biker_dude skrev:
2562172 Skulle vara vartannat år, men blev 2 år i rad i gbg. Den mindre "kompensationsmässan" som sthlm fick var ju pinsamt dålig.
(kul när hälften av alla intressanta hojjar, av de få som totalt fanns representerade, står i AVA`s avdelning, med all deras trevliga och väl tillmötesgående personal mm..*asg*)

Gillar inte att årets "riktiga" mässa ska äga rum i Sollentuna, varför inte älvsjö? hundra ggr bättre, rymligare.. (något dyrare att arrangera i?)

Äga rum i Sollentuna? De står ju Stockholmsmässan aka Älvsjö...

vx skrev:
2561832 Du har så fel. Mc mässan har varit på Framsidan(Västkusten) 2 år på raken, 2005 och 2006. Tyvärr skall den 2007 vara på Baksidan(Östkusten)

Nu fick du det LITE om bak(väst)foten! :lol

Men ok, kanske mc-mässan har varit TVÅ ggr i väst, ett misstag i arbetet, men nu kommer den "hem" till framsidan igen! :)

By the way till trådskaparen... Mässan är inte i år.
Den är nästa år! :tummenupp

Last edited:
Stockholms mässan är ju 10 ggr sämre än den i Götet.. I götet är de ju så jäkla smidigt att bo på Ghotia och närma till stan, i Stockholm är det ju en bit ifrån utelivet på natten + att man vill ju gå 2dagar så man måste åka T-bana eller buss ut KASST.. enligt mig

Götet ROCKS hahhaaa:tummenupp

///Micke

Mr_Mike skrev:
2562285 Stockholms mässan är ju 10 ggr sämre än den i Götet..
Mässan i sig lär väl knappast bli sämre för att den flyttas till Stockholm, det är ju samma arrangör :va

Det går pendeltåg från mässan in till centrala Stockholm så om du inte pallar 10 minuter på ett tåg är det nog bättre att stanna hemma :tummenupp

Och ja, solen går upp på framsidan och ner på baksidan :D

Dr.Bike skrev:
2562252 Nu fick du det LITE om bak(väst)foten! :lol

Men ok, kanske mc-mässan har varit TVÅ ggr i väst, ett misstag i arbetet, men nu kommer den "hem" till framsidan igen! :)

By the way till trådskaparen... Mässan är inte i år.
Den är nästa år! :tummenupp
Solen går upp på bakgården och ner i HAVET(som finns utanför Väst(Bäst)kusten) Så de så:D

Ang att mässan var här på västkusten två år i rad var, om jag inte minns :va helt fel, att den inte kunde hållas i stockholm för att det var uppbokat med andra arrangemang (sånadär aktiviteter som luktar svett, idrott alltså eller något sånt) samma tid som mc-mässarrangörer ville ha den. Men jag kan ju ha fått det hela om bakfoten, så rätta mig om jag har fel!:)

vx skrev:
2564155 Solen går upp på bakgården och ner i HAVET(som finns utanför Väst(Bäst)kusten) Så de så:D

Jodå, jag har själv jobbat i Sthlms skärgård, och på DET stället såg vi solen gå ner i havet.
Så ja, även på framsidan KAN solen gå ner i havet! :)

Ni är SÅ känsliga på detta alla göttlabörjare!
Det var likadant i lumpen, och har varit likadant med jobbarkompisar i ALLA år! :lol

En av dem sa:

"ååå jåå båra hatar âlla skåååninngaar å ståkkålmarä å dalmasar å...alla! Gôttebörrj ela best vettla dô! Avvenyyyyyn å allt!"
(läses med kärlek)

Kungen skrev:
2561709 Har redan sett de :tummenupp

vet! :) men så mkt annat också :tummenupp

Mr_Mike skrev:
2562285 Stockholms mässan är ju 10 ggr sämre än den i Götet.. I götet är de ju så jäkla smidigt att bo på Ghotia och närma till stan, i Stockholm är det ju en bit ifrån utelivet på natten + att man vill ju gå 2dagar så man måste åka T-bana eller buss ut KASST.. enligt mig

///Micke
Finns taxi, boka på grand sen står limon utan för. Nice huh? :tummenupp

Last edited:
xyx skrev:
2555298 Halvvägs till sibirien.

Vi e ett gäng som tänkte samåka från södra Skaune. Checka in Radical Riders tråden om du e sugen på att hänka med! Känns ju inte så långt när man e många som trängs & har kul i en minibuss.:D
Blir hotell minst en natt hade vi tänkt.:yoparty

Mr_Mike skrev:
2562285 Stockholms mässan är ju 10 ggr sämre än den i Götet.. I götet är de ju så jäkla smidigt att bo på Ghotia och närma till stan, i Stockholm är det ju en bit ifrån utelivet på natten + att man vill ju gå 2dagar så man måste åka T-bana eller buss ut KASST.. enligt mig

///Micke

Håller helt och fullt med. Har gått på mässan i Götet de 2 senaste gångerna och det kan inte bli bättre. Särskiljt att bo på Gothia var ju kanon. Så nära och bra. När man kom dit var det bara att hiva in grejjerna på rummet och sedan käka lunch i samma byggnad, sedan knata över till mässan. Direkt efter mässan gick man tillbaka och käkade en supergod supé som ingick i priset.
Sen upp på relaxen och hinka bärs i bastun för att senare åka upp på Heaven 23 och hinka mera bärs. :)
Fast det var dock trevligare att gå ut på stan än att häcka på Heaven 23.
Hur som helst spar man ett par timmars stressande åtminstone.

Sedan måste man ju ändå säga det är mycket trevligare stämning i Götet än i Betonggettot. Även om man går på mässan för att se på bågar så är det ju klart mycket trevligare att göra det i Götet. ;) Åker mer än gärna de extra milen.
Föredrar helt enkelt sveriges framstjärt före sveriges rövhål ;)

Last edited:
Millihaff skrev:
2564213 Ang att mässan var här på västkusten två år i rad var, om jag inte minns :va helt fel, att den inte kunde hållas i stockholm för att det var uppbokat med andra arrangemang (sånadär aktiviteter som luktar svett, idrott alltså eller något sånt) samma tid som mc-mässarrangörer ville ha den. Men jag kan ju ha fått det hela om bakfoten, så rätta mig om jag har fel!:)

Jag skrev & frågade. Det var På Två Hjul som missat att boka mässan, så när väl tabben uppdagades var den aktuella helgen redan tillsatt. Tror det blev fiskmässa eller nåt dylikt??

Gbg mässan hade dock plats, så därav två år i rad i götet. Vad det gäller kvalitet på mässan finner jag den lika bra i götet som i Shlm, OM den hålls i Älvsjö & inte i Sollentuna. Det absolut största skämtet var dock den lilla mässan i Gustavsberg, inte värt att kalla mässa egentligen.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back