Mc Mässan 2024

Många minnen med Älvsjömässan och väldigt trevligt att det stundtals var väldigt mycke folk och trängsel.
Men lite sorgligt att alla utrymmen inte var uthyrda som det var på storhetstiden.
Nu är det många år sedan jag var sugen på något nytt så det var alla kända ansikten som var behållningen! Jag hade glömt att jag känner så många.
Nu var jag mest på samma ställe, nära en milstolpe i Triumphs historia.
Den första från Hinckley som lämnade modultänkandet.
Den första som sålde mer än fabriken kunde tillverka då den intresserade fler än bara de som gillade engelskt. Tur att jag gillar att bjäla annars hade tre dagar på mässan blivit jobbigt.

Kul att träffa och få ett ansikte på TMax500. :tummenupp
Lovade Laidback att komma förbi garaget med motorcykel. ?:tummenupp
Och måste bara förbi en landsvägstävling förutom Imatra.
Kul att Galne Dansken saknar sin Thruxton kommer att köpa en igen! :tummenupp
 
Många minnen med Älvsjömässan och väldigt trevligt att det stundtals var väldigt mycke folk och trängsel.
Men lite sorgligt att alla utrymmen inte var uthyrda som det var på storhetstiden.
Nu är det många år sedan jag var sugen på något nytt så det var alla kända ansikten som var behållningen! Jag hade glömt att jag känner så många.
Nu var jag mest på samma ställe, nära en milstolpe i Triumphs historia.
Den första från Hinckley som lämnade modultänkandet.
Den första som sålde mer än fabriken kunde tillverka då den intresserade fler än bara de som gillade engelskt. Tur att jag gillar att bjäla annars hade tre dagar på mässan blivit jobbigt.

Kul att träffa och få ett ansikte på TMax500. :tummenupp
Lovade Laidback att komma förbi garaget med motorcykel. ?:tummenupp
Och måste bara förbi en landsvägstävling förutom Imatra.
Kul att Galne Dansken saknar sin Thruxton kommer att köpa en igen! :tummenupp
Men mig missade du…:hej
 
Många minnen med Älvsjömässan och väldigt trevligt att det stundtals var väldigt mycke folk och trängsel.
Men lite sorgligt att alla utrymmen inte var uthyrda som det var på storhetstiden.
Nu är det många år sedan jag var sugen på något nytt så det var alla kända ansikten som var behållningen! Jag hade glömt att jag känner så många.
Nu var jag mest på samma ställe, nära en milstolpe i Triumphs historia.
Den första från Hinckley som lämnade modultänkandet.
Den första som sålde mer än fabriken kunde tillverka då den intresserade fler än bara de som gillade engelskt. Tur att jag gillar att bjäla annars hade tre dagar på mässan blivit jobbigt.

Kul att träffa och få ett ansikte på TMax500. :tummenupp
Lovade Laidback att komma förbi garaget med motorcykel. ?:tummenupp
Och måste bara förbi en landsvägstävling förutom Imatra.
Kul att Galne Dansken saknar sin Thruxton kommer att köpa en igen! :tummenupp
Du hade ju åtminstone en riktigt häftig sporthoj, eh mittemot.
:hihi
 
Det är ju alltid för mycket folk på såna här tillställningar, men trots det var det trevligt. Det är ju alltid kö till att få klämma på dom roliga hojarna, men vi letade mest småhojar som grabben provsatt. Till slut fastnade vi hos Svemo och minimotohojarna som stod där. Sen dess har det bara pratats minimoto, utrustning, kurvtagning och gasande hemma :tummenupp

Sen sprang jag på några gamla bekanta, alltid lika kul! Bland annat herr Mossberg, mycket trevligt :)
 
Mässan i år var lite av en besvikelse. Yamaha, Probike och andra var inte med över huvudet taget. Väldigt skralt med nyheter. Royal Enfield var definitivt en av dom som var mest på hugget. Nya modeller etc. Och Triumph hade Hanna Johansson på plats. Hon är bra. Men i stort kändes det hyfsat blasé i år..... Avslaget. Och Bandidos klev omkring i grupp. Flockdjur. Men mässan är alltid något av ett "vårtecken" för mig. Man börjar känna att det går åt rätt håll efter en lång och mörk vinter. Ska ut och köra en sväng på lördag och söndag. Verkar som att det kommer funka. :)
 
Mässan i år var lite av en besvikelse. Yamaha, Probike och andra var inte med över huvudet taget. Väldigt skralt med nyheter. Royal Enfield var definitivt en av dom som var mest på hugget. Nya modeller etc. Och Triumph hade Hanna Johansson på plats. Hon är bra. Men i stort kändes det hyfsat blasé i år..... Avslaget. Och Bandidos klev omkring i grupp. Flockdjur. Men mässan är alltid något av ett "vårtecken" för mig. Man börjar känna att det går åt rätt håll efter en lång och mörk vinter. Ska ut och köra en sväng på lördag och söndag. Verkar som att det kommer funka. :)
Du har ju finska MC-mässan nu i helgen och Probike kör ju en egen i slutet av månaden ?

hoj-x.jpgScreenshot_20240201_121237_Facebook.jpg
 
Du hade ju åtminstone en riktigt häftig sporthoj, eh mittemot.
:hihi
Helt rätt, en riktigt häftig SportHoj. :tummenupp Den har allt som krävs, kick, helkåpa, är tillverkad i ett land med högertrafik och fotpinnar som inte släpar i marken när man svänger! :hjarta

Att en SkitHoj kan dra till sig mer intresse är juh helt otroligt men folk är dumma i huvudet tydligen.
Mycket folk men majoriteten stod eh mittemot den italienska skönheten. :huvet
Nåväl, jag njöt i tre dagar. :fakta
 
Jag jobbade hela helgen men du orkade inte masa dig förbi... :7peta:hihi
Nu träffas vi ändå men det hade varit trevligt att bjäla lite... ;)
Nähäru, jag var förbi 3-4 ggr, men du satt väl och sörplade engelskt finöl bakom skranket.:öl
Var du förbi Bike/Ao MCs monter då?:7peta
:krama
 
Nähäru, jag var förbi 3-4 ggr, men du satt väl och sörplade engelskt finöl bakom skranket.:öl
Var du förbi Bike/Ao MCs monter då?:7peta
:krama
Ber om ursäkt, jag var inte förbi den montern... :rodnar Fast jag var inte runt särskilt mycket, längsta var nog en rast där jag gjorde sällskap med några kamrater från Örebro.

Men jag var faktiskt på fest på lördagen. Med folk utan medhavd motorcykel där det serverades engelsk ofiltrerad opasöriserad finöl på handpump. Det blev några pints :öl
 
View attachment 494883

Nu när intryck landat en vecka efter besöket så tycker jag att den hoj jag fastnade mest för var en Indian.

Inte riktigt vad jag väntat mig, faktiskt. Trodde mer på cbr600rr eller Ducatis motard.
Jag gillar den (även om jag missade att torrgasa i år), men den faller på tankvolymen för mig. En 1200 behöver mer sås, helt enkelt.
Mina vinnare är nog Triumph's hela jäkla sortiment (nästan), Hornet 750 var rymligare och snyggare än förväntat, och Monster SP gillade jag starkt.

Jag blev också förvånad över hur rymlig och gemytlig Panigale V2'an var. Om man sket ut en guldklimp så hade man nog kunnat ha en sån.
Fast nästan lite skamligt hade det nog varit att parkera den i mitt fallfärdiga kallgarage, allt.
 
View attachment 494883

Nu när intryck landat en vecka efter besöket så tycker jag att den hoj jag fastnade mest för var en Indian.

Inte riktigt vad jag väntat mig, faktiskt. Trodde mer på cbr600rr eller Ducatis motard.
Jo, den är riktigt busig att köra. Lite som en muskelbil i karaktären.
 
Ang Ducati Hypermotard, nästan blivit larvigt dyrt... 138 för basen och 150 för den med lite lulllull
 
Jag gillar den (även om jag missade att torrgasa i år), men den faller på tankvolymen för mig. En 1200 behöver mer sås, helt enkelt.
Mina vinnare är nog Triumph's hela jäkla sortiment (nästan), Hornet 750 var rymligare och snyggare än förväntat, och Monster SP gillade jag starkt.

Jag blev också förvånad över hur rymlig och gemytlig Panigale V2'an var. Om man sket ut en guldklimp så hade man nog kunnat ha en sån.
Fast nästan lite skamligt hade det nog varit att parkera den i mitt fallfärdiga kallgarage, allt.
Som den ser ut i original är den inte alls tilltalande.

Men med piporna som satt på, tailtidy, andra blinkers (som var bland de minsta jag sett) mm så vattnas det i munnen.

Tittade å frugans vägnar på Triumphs 400. Den kändes som en bra hoj åt henne att återstarta livet på två hjul med.
 
Hur gick det med den där förköpstävlingen där man kunde vinna en Kawasaki...?
Köpte min biljett i god tid innan och fick aldrig något mail med tävlingslänkar eller sånt.
Lottade de ut den eller vad hände?
Kollar man på mässans hemsida, Mcrf eller Kawasaki hittar man inget om det hela :unsure:
 
Back
Top