Mc-mässa.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Är det mc mässa i Göteborg i helgen?

Funderar på om man isåfall skall försöka villa bort sig i göteborg som det blev under förra mc mässan, for ju runt i götet en bra stund utan att komma rätt o finna parkering det slutade ju sedan ut ur götet hemåt utan att ha varit på mässan?

Ute på Stora Holm finns det gott om parkering.

Dom lär ta betalt om du kommer med bil.

Vänta dig inte för mycket mässa, bara.
Jag tolkar det som ett provkörningsevent.

Provkörning. Max 8 turer. I Stockholm är det i norrort vid Gillinge. Varit där tidigare. Svårt få grepp om hojarna på den korta banan + plus asmycket folk. Dock positivt med bokade tider.
Jaha, det är lite som radiobilarna på ett tivoli då, med åkbiljetter?

Besökte den då de var i Malmö. Hade hoppats på lite mer mässa/utställning/försäljning etc men det var mycket begränsat. Ska du inte provköra något så skulle jag säga att det är bortkastat. Bara så du vet vad det är för nåt innan du far dit.

Provkörning. Max 8 turer. I Stockholm är det i norrort vid Gillinge. Varit där tidigare. Svårt få grepp om hojarna på den korta banan + plus asmycket folk. Dock positivt med bokade tider.
Fast den här gången får man boka 15 minuter. Så jag inbillar mig att man kan köra i alla fall 13 minuter av de 15.

Själv skall jag testa nästan hela sortimentet från Royal Enfield. De är ju inte så enkla att få provkört annars, såvida man inte bor på Österlen.

Skall bli skoj!

Fast den här gången får man boka 15 minuter. Så jag inbillar mig att man kan köra i alla fall 13 minuter av de 15.

Själv skall jag testa nästan hela sortimentet från Royal Enfield. De är ju inte så enkla att få provkört annars, såvida man inte bor på Österlen.

Skall bli skoj!
I Malmö var banan 800 meter. Oftast väldigt befolkat, och väldigt ojämn och varierande tempo på de som körde. Jag är lite temposkadad då jag kör lite bandagar och ser jag koner slår hjärnan direkt om att det ska gå fort. ?

Men, jag måste ändå säga, det här är ett bra sätt att prova olika hojjar och initialt känna på de. Gillar man känslan kan man fundera på en mer normal provkörning.

Jag lyckades köra 10 modeller. 8 bokade jag i god tid hemma. 2 bokade ja på plats i mån av tid om de hade en lucka.

Provade även Royal Enfield 350 classic då jag älskar utseendet på Royals sortiment. En toppen hoj på sitt sätt. ???

Jaha ja då står jag över den sk provkörningen det går ju lika bra o vilken mc butik som helst o utan trängsel o dessutom valfri väg o valfri längd på provturen.

Välkommna till Mcveteranernas Tält, där kommer det att finnas en Sporthoj.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla