MC-mässa Göteborg 2016!

Nån som sprungit på HJC RPHA 10 till "jag tror inte det är sant" pris?
 
MT-10 och alla andra MT hojar från ovan:
DSC_0202.jpg


Jag har riktat allt ljus i Yama-montern så jag hoppas det duger! :tummenupp
 
Nån som sprungit på HJC RPHA 10 till "jag tror inte det är sant" pris?
Jag har inte sprungit på något "jag tror inte det är sant"-pris. :gnissla Fick sms av Lelles igår där det stod att dom körde sin egna mäss-rabatt med 15-75% på allt. Så det bästa är nog att prova på mc-mässan och beställa hos Lelles.
 
Då var mässan avklarad och det kändes lite som att branschen väntar på nåt, men vad?

Frågade en kille i Yamahas läger hur det kommer sig att de nu tar in R6:an igen och det hade han nog egentligen inget svar på. Han sa bl.a. att en del har frågat efter den under åren, trots att den inte uppdaterats. De säljer dock minimalt av den. Nej, det är klart det är svårt att sälja en -08 till -16-pris.

Hos Honda hade man t.o.m. slutat med "Honda-bladet".
Men nya Africa Twinnen var kul kul att se, såg klart smidigare ut än de andra hojarna i supertanker-klassen.

Hos Traja kan jag inte låta bli att tycka Thruxton och Street twin är såå snygga! :)


Handelsboden och Nilssons mc hade stora ytor med kläder och hjälmar, men Lelles var som tidigare sagts inte här. HHos klassikerklubbarna var varken Kawas eller Suzukis gäng med, så V-Max, CBX och CB 1100R-klubbarna fick vara själva, om jag inte missat nån.

Toyman kan man dock alltid lita på som både bjuder på kul snack och snygga hojar! :tummenupp



Av någon anledning lyckas jag inte posta bilderna jag knäppte, irriterande! :mad:
 
Last edited:
Jag har inte sprungit på något "jag tror inte det är sant"-pris. :gnissla Fick sms av Lelles igår där det stod att dom körde sin egna mäss-rabatt med 15-75% på allt. Så det bästa är nog att prova på mc-mässan och beställa hos Lelles.

Tack för tipset, kammade precis hem Shoei Nxr Marquez Ant för nästan halva priset!
Bara ett nytt ställ så är man redo för våren hoppas de finns nått till bra pris på mässan:banana
 
Eftersom det inte var planerat så hade jag inga måsten.

Torsdagen är bäst om man är bonnläpp och inte vill trängas! :D

Håller med Laidback, det kändes lite avslaget.
Nu har Triumph äntligen fixat utseendet på motorn så den är riktigt snygg.:tummenupp

20160128_111847 (3).jpg


Men tyngre än min Daytona med färre hästar och troligen sämre väghållning så jag fortsätter att köra Daytona.
 
men sittställningen på den va knepig. tanken kändes för lång å smal? första gångenjag tycker att smalt e nått negativt.. men urk så läcker den är...vill ha. men sittställningen alltså.. :P
 
Nu har Triumph äntligen fixat utseendet på motorn så den är riktigt snygg.:tummenupp

View attachment 426826
Daytona.

men sittställningen på den va knepig. tanken kändes för lång å smal? första gångenjag tycker att smalt e nått negativt.. men urk så läcker den är...vill ha. men sittställningen alltså.. :P

Håller med! Har glott på Triumphs sida hela eftermiddan, går inte att sluta titta, såå snygg! Jag vill ha en R med 1/4-kåpan och luftiga ljuddämpare, men utan ekerfälgar. :tummenupp

Thruxton 1200R.jpg
 
Av alla retro cyklar på mässan så är det bara triumph som har cett nog att fatta att man ska ha förgasar-atrapper på en retrohoj! Stort plus till dom och skärpning på alla andra. Insprut kan va det fulaste som finns på en modern hoj!
 
Eftersom det inte var planerat så hade jag inga måsten.

Torsdagen är bäst om man är bonnläpp och inte vill trängas! :D

Håller med Laidback, det kändes lite avslaget.
Nu har Triumph äntligen fixat utseendet på motorn så den är riktigt snygg.:tummenupp

View attachment 426826


Men tyngre än min Daytona med färre hästar och troligen sämre väghållning så jag fortsätter att köra Daytona.
Den fanns där uppe för testkörning.

Hängde på låset på lördagen och klarade av mässan på kanske 2 timmar då jag inte skulle köpa något. Såg trajjan och damn vad snygg den var. De var också placerade mitt mot Ducatis scrambler. Gick upp en våning och tänkte jag kanske skulle testa en msx och leka runt lite med. Till min förvåning står även en street twin där. Blev ett par varv och den var silkeslen och mycket vrid men lite för liten bana för att kunna testa ordentligt.
 
Av alla retro cyklar på mässan så är det bara triumph som har cett nog att fatta att man ska ha förgasar-atrapper på en retrohoj! Stort plus till dom och skärpning på alla andra. Insprut kan va det fulaste som finns på en modern hoj!

När insprut kom på förra generationen Bonnies så var det inget val utan tvång. Förgasarna klarade inte de nya utsläppsreglerna. Men istället för att tillverka nya trottelhus för spridarna använde man förgasarhusen.
Billigare och så syntes det inte att det inte var förgasare längre.:tummenupp

Naturligt då att nu fortsätta och göra trottelhus som ser ut som gamla bensinpissande Amal.









Filmen Fucking Åmål fick f.ö. inte behålla sin "svenska" originaltitel när den exporterades utan fick heta Show me Love. :hihi
 
Jo då att insprutarna är överlägsna miljömässigt är det väl inget tvivel om. Men att man faktiskt kan dölja det designmässigt på en cykel som ska se retro ut tycker jag borde va en självklarhet! I min mening är förgasarna ett viktigt design element..
 
Till nästa mässa tycker jag att det borde vara obligatoriskt att gå dit i en enhetlig, färgglad skinnväst. Mest för stt retas.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top