Mc-mässa Borås

Visste inte att det var mässa där. Är det Fre-sön? Vart i Borås är det?

Åk till Bike Trollhättan istället dom har "öppethus". Förra årets mässa var en besvikelse iaf.

Åk till Bike i Trollhättan istället.
Dom har sjukt förmånliga priser.
Speciellt på Dunlop däck :)

Jag var ju sugen på att kolla in Triumph Street Tripple! ...Men inte en enda Triump cykel på mässan :( ...Och Audi R8 i hörnet, på mc-mässa? ;o

va där förra året och ja åker inte dit igen..
mer krom-raketer får man leta efter..
gillar man glidare är man rätt ute.. sporthoj... njaaa.. ingenting som locka..
får nog hålla med några föregående.. åk till BIKE istället..

Vart där förra året och vart där idag, 100kr i inträde och 20mil åt helvete...

Tyckte ivaf Enduro o Cross sortimentet var bra 2010.. men jag skall alltså inte gå dit imorgon då alltså?

var där förra året, bland det absolut sämsta skiten jag besökt ever, ingen större risk för ett återbesök, vad var det, 2 sk sporthojar å resten crossar å customhojar:mad:

är det ngn som har varit på mässan idag och kan ge lite uppdaterad info men jag tvivlar på att mässan är bättre i år än förra:huvet

Last edited:
Var där förra året och det är ett misstag som inte kommer att upprepas. Blev en tripp till Bike istället. Mycket bättre...

Förstår inte hur så många kan tycka att Bike i Trollhättan är så skoj att åka till. Varit där på ett antal "öppet hus" och div jippon. Tycker den butiken är aptrist.
Tycker för övrigt, för att vara en butik som skyter med stort utbud, att de har värdelöst utbud.

/Bitter

det fanns En ZX10-6 2011?, en GSX1000, en CBR 1000 2011(Motivlackad)-929? (Niklas C Stunt), en F4a plus en retta i entrén. H-D hade väl massa hojar där men, Nja... KTM, Kawasaki och husa (tror ja) Hade några crossar/motarder.. Någon "ny" Hjälm tillverkare (jag har aldrig sett dom förut) Har säkert funnits.?! Skit kasst med kläder!! "Höjdpunkten" Audi R8?!

Jag vill verkligen inte rekommendera någon dit, tyvärr.. Men dom ha öl?

Var det nått av intresse för sporthojar på det där "Nytt för i år. köp, byt och sälj" som dom skrev på hemsidan?

Ser framför mig som sådana swapmeet på raggarträffarna med rostiga navkapslar typ :-)

Var det nått av intresse för sporthojar på det där "Nytt för i år. köp, byt och sälj" som dom skrev på hemsidan?

Ser framför mig som sådana swapmeet på raggarträffarna med rostiga navkapslar typ :-)

Det vart några "stackare" som stod utanför entrén i ett tält med gamla suzuki delar. Nått dragrace team? Kolla bara in när vi passera..
Stibix ställde ju ut kaworna, dom hade ju rätt många hojar där, eller alla. :va Jag vet inte vad jag skall säga riktigt, det kom fram en kille ganska ung och sa när ja kolla på zx10an "bam, 200hk! Smäller gött i pungen när du gasar" :va Okaj.. tänkte mest för mig själv... Sen gick ja..

Fyndade lokalt i hemtrakten på Mascot Motors "Öppet hus".. så skiter i MC.mässan i Borås, speciellt när man var i Sthlm på den mässan där så kommer inte en Borås i närheten. Var där förra året, de räckte...

Det vart några "stackare" som stod utanför entrén i ett tält med gamla suzuki delar. Nått dragrace team? Kolla bara in när vi passera..
Stibix ställde ju ut kaworna, dom hade ju rätt många hojar där, eller alla. :va Jag vet inte vad jag skall säga riktigt, det kom fram en kille ganska ung och sa när ja kolla på zx10an "bam, 200hk! Smäller gött i pungen när du gasar" :va Okaj.. tänkte mest för mig själv... Sen gick ja..

Haha. ok jag hajjar nivån:tummenupp

Det var kasst som vanligt, förra året var aptrist, gick runt på 30 min, tyvärr blev det en upprepning, helt värdelöst och som vanligt så var det 80% "glidartomtar" och resten annat folk som var där för att titta på hojar, Stibix stod för sporthojarna och en liten del av Bergmans.

Det var skit rent ut sagt, Johans MC är ju mitt uppe i en flytt så dom var inte ens där så den nya Speeden fick man inte se, sen var Defekta där med sina mopeder, sen var det en motivlackad CBR 1000RR i Rossi tema, den var riktigt najs dock!

Annars massa crossar, fyrhjulingar och annan skit!

Det roliga är att alla sa exakt samma sak när dom kom ut "Ja det var väl inte så mycket att ha...".

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park