MC-mässa Älvsjö 2013

Tycker mässan va helt ok, man har ju längtat att få gå runt o glo på hoj länge nu :rolleyes: Men Varför har man mässan såå Tidigt? ja ja nya modeller Bla, Bla.. Skulle va bra mycket kuligare om man kunde komma på hojen en tidig vårdag Till Mässan. och då kunde dom även kanske sälja en o annan hoj.. kanske även lite provkörning? skulle få lite mer folk att känna sug o kanske slå till.. Men nu kommer våren snart Då får vi Åka Hoj på Riktigt :D

Enligt en trevlig säljare i Aprilias monter hade de fram till lördag förmiddag sålt 5 av 6 Aprilias RSV4 från 2010 de hade till mässpris för 99000kr...så det verkar gå att sälja även mitt i vintern om det nu var sant.

Last edited:
Enligt en trevlig säljare i Aprilias monter hade fram till lördag förmiddag sålt 5 av 6 Aprilias RSV4 från 2010 de hade till mässpris för 99000kr...så det verkar gå att sälja även mitt i vintern om det nu var sant.

Den sista hojen köpte polarn! Kl 16.30 på lördagen skrevs papperet på den sista hojen de hade av rsv4. Satt som klistrad på den i flera timmar.
Leverans om ca 1vecka. Fyfan va kul de ska bli att få provköra den till våren!! :-)

Last edited:
en fundering jag hade är att han som sjöng och snackade i bandet på showen, är det han från Yamaha store i Västerås? Tror Kristoffer hette han?
har köpt en hoj av han för nåt år sedan och bara sett han då men fick den "igenekännandekänslan"

va väl fredrik johansson ( fmx åkare )? tror det va han iaf. tyckte det va en hyffsad mässa och showen va bäst

Den sista hojen köpte polarn! Kl 16.30 på lördagen skrevs papperet på den sista hojen de hade av rsv4. Satt som klistrad på den i flera timmar.
Leverans om ca 1vecka. Fyfan va kul de ska bli att få provköra den till våren!! :-)

Grymt :tummenupp

Jag hajjade till när jag såg prislappen, riktigt bra pris!

Grymt :tummenupp

Jag hajjade till när jag såg prislappen, riktigt bra pris!

Jo. En snabb koll på blocket så ser man att rsv4 2010 fabriksny med 0mil på mätarn ligger på ca 150-170tkr.
Då är 99.000kr förbannat billigt. Och alla garantier gäller från och med påställning.

Är det nån mer här som köpte en av de sex aprillerna?

Toyman, du är kändis här i stan nu:
http://www.dn.se/sthlm

Punkt 1 utavklarad. MC-mässan. Kvar att göra i Stockholm, köra bulten med RC45an, fika på era bästa mc-cafeer, besöka MCcollection, va det MC Donalds på Sveavägen.. mellanmål ..? Köra Mälaren Runt!

Skrivs mycket om västfolket..... men var var sporthojsfolket? Jag vet att ni var där, dags för en MotoGP väst..... bara skojar! Hade förväntat mig mycket mer, MC.... kepsar, t-shirts, tröjor, en Monsterburk i näven. Framhävande, MotoGP, Honda, Superbike, Kawasaki, Isle of Man, Repsol, ROSSI, Ducati o.s.v. MC-motorsport sponsrad utav de stora bolagen, kläder fulla med loggor.

Om nu sporthojen står i sovrummet och myser sin vintervila så måste vi/ni Sporthojsfolket på sådana här evenemang lysa bättre/mera. Visa vem vi är, vad vi gillar! Kliva fram mera på dessa platser och backa utav lite med dämparen i trafik, rakt rör..... tysta ner hojen lite.

Vi får det nog lite kämpigt framöver, vi som gillar sporthoj och det som den symboliserar........ adrenalin-RACING. Vi får jobba på vår marknadsföring! Var jag gnällig nu...... tänkte bara lite..... de e svårt:va. Toyman. Vill ha en Benelli, Tornado Tre 900 LE

Nyårslöfte, köra tystare, inte ge mcmotståndet något till/på sitt gnällfat! :tummenupp

Bild. Ducce med orgsystem, låter gott!

_DSC7573 sh.jpg

Punkt 1 utavklarad. MC-mässan. Kvar att göra i Stockholm, köra bulten med RC45an, fika på era bästa mc-cafeer, besöka MCcollection, va det MC Donalds på Sveavägen.. mellanmål ..? Köra Mälaren Runt!

Skrivs mycket om västfolket..... men var var sporthojsfolket?

Jag var i alla fall fram och skakade tass och beundrade hojarna... en liten stund tills lillgrabben ville titta på annat. :tummenupp :)

Om nu sporthojen står i sovrummet och myser sin vintervila så måste vi/ni Sporthojsfolket på sådana här evenemang lysa bättre/mera. Visa vem vi är, vad vi gillar! Kliva fram mera på dessa platser och backa utav lite med dämparen i trafik, rakt rör..... tysta ner hojen lite.

Vi får det nog lite kämpigt framöver, vi som gillar sporthoj och det som den symboliserar........ adrenalin-RACING. Vi får jobba på vår marknadsföring! Var jag gnällig nu...... tänkte bara lite..... de e svårt:va. Toyman. Vill ha en Benelli, Tornado Tre 900 LE

Nyårslöfte, köra tystare, inte ge mcmotståndet något till/på sitt gnällfat! :tummenupp

Bild. Ducce med orgsystem, låter gott!

View attachment 377730

Jag var och kikade på dina maskiner men en skäggmurvel med kamera fick din odelade uppmärksamhet :-)
Sen vet jag inte längre, en VR46-tröja kanske är mer WT än sporthoj?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman