MC-lyft. Biltemas eller Julas?

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Vilken ska jag köpa? Det skiljer en hundralapp i pris. :va

82-414_l_1.jpg

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/MC-lyft-680-kg-2000021674/

601036b.jpg

http://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/garage/lyftdon/universallyftar/mc-lyft-601036/

Jag har den röda sen för 6 år sen å den funkar kanon... Köpte den när de va extrapris på den...
Dom är väl samma utom på färgen....

Har Biltemas blåa, funkar utmärkt. Det är hugget som stucket vilken av dem du väljer. :tummenupp

Om du ändå ska köpa en lyft så köp en sån här:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/MC-lyftbord-450-kg-2000036640/

2000kr till så kan du stå och meka eller sitta med rak rygg. Helt plötsligt blir det faktiskt roligare att meka då man slipper stå på knä med med ryggen i en ställning du vet kommer kännas imorgon...

Tills man ska ta av ett av hjulen, då är den lyften värdelös. De låga lyftarna ihop med en bra meck-pall är helt ok och pallen gör man sparar på ryggen. :)

Just den lilla lyften funkar väl inte på alla hojar. Med tanke på underedet. Avgasrör,kåpor o annat skit som ligger i vägen :)

Tills man ska ta av ett av hjulen, då är den lyften värdelös. De låga lyftarna ihop med en bra meck-pall är helt ok och pallen gör man sparar på ryggen. :)

Que, depåstöd på svingen funkar bra på lyften, jag har förvisso inte en biltemalyft men en snarlik. Ska man hissa fram så vänder man på hojen.
Man slipper dessutom visa "the butt crack" när man skruvar :tummenupp

Que, depåstöd på svingen funkar bra på lyften, jag har förvisso inte en biltemalyft men en snarlik. Ska man hissa fram så vänder man på hojen.
Man slipper dessutom visa "the butt crack" när man skruvar :tummenupp

Jo men iof, men då kommer man i det läget man måste köpa annat för att kunna nyttja lyftbordet fullt ut. Där ser jag den lilla lyften som bättre. :)

I valet mellan Jula och Biltema så väljer du mellan blått och rött. Spelar det ingen roll så tag den billigaste. Sett nått fall där man handlat på Jula och i asken låg Biltemas instruktion (eller det var tvärtom).
Förklaringen var så klart att Jula/Biltema hade samma leverantör och det blivit fel.

Givetvis ingen garanti just för denna lyft, den ena kan ju vara en kopia av den andra.....
eller båda är kopior av nått original....

Det är ingen skillnad, båda är tillverkade i ett land där huvudfödan är Ris.
Men det är väldigt många av denna lyft till salu på tex Blocket.
Det verkar som det finns många köpare som ångrar sig.
Jag föredrar nog ett Lyftbord,har ett elhydrauliskt.
För både Biltema och Verktygsboden är lite veka, men Verktygsbodens lilla Saxlift fungerar utmärkt.
Ett sätt att byta Hjul på ett Lyftbord är att ha Remmar fästa i Taket.
Häng Mcn i Remmarna och sänk Bordet.

Jag köpte en blå och den gör vad den ska men kom ihåg säkerhetsbågarna som är med...de behövs :)

Jag köpte en blå och den gör vad den ska men kom ihåg säkerhetsbågarna som är med...de behövs :)

Ja annars har skiten en tendens till att sakta sjunka ihop med viss risk att hojen ligger på golvet dagen efter. :crash

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna