MC-livet på TV4 Sport!

Bump! :hej

Om 20 min allihopa (som inte retar sig på det).

Fyra avsnitt & samma story. (nån som tycker lika?) :näsblod

Ja, vad är det du tror ska hända? Serien följer crossåkaren, Backlund, Greta och customsnubben. Det är liksom upplägget.

Jag anser att klippningen är feg så tempot blir onödigt lågt. Men jag gillar delen med Greta, den förmedlar att hojåka inte är så simpelt som det kan se ut.

Ja, vad är det du tror ska hända? Serien följer crossåkaren, Backlund, Greta och customsnubben. Det är liksom upplägget.

Jag anser att klippningen är feg så tempot blir onödigt lågt. Men jag gillar delen med Greta, den förmedlar att hojåka inte är så simpelt som det kan se ut.

Ja, de hade gärna fått klippa till det så det var lite moment i det. Blir lite lätt tråkigt emellanåt. Tycker Greta är rätt modig som vågar visa upp hur jävla klantig man är när man börjar köra. :)

Ja, de hade gärna fått klippa till det så det var lite moment i det. Blir lite lätt tråkigt emellanåt. Tycker Greta är rätt modig som vågar visa upp hur jävla klantig man är när man börjar köra. :)

Ni som klagar över att det är tråkigt med delen med tjejen som lär sig köra så tänk på att det är nog bra för nya förare som ska ta/funderar på att ta kortet så att dom inser hur det är att ta det och får lite tips innan. Jag som ska ta kortet snart tycker iaf att det är bra att dom även fokuserar på den delen.

Men det skulle ha vart roligare om dom klippte det så det blev lite bättre fart på programmet och dom borde även inkludera lite fler personer för jag hade velat se lite stunting och lite motard åka :) .

Men i överlag så gillar jag programmet men tycker att det är synd att det hamnat på en ganska opopulär kanal samt dålig sändningstid men man får hoppas att det lockar tittare såväl som nya personer som vill ta kort så att programmet kan bli större , bättre sändningstid på en bättre kanal osv :)

Ska tilläga att Fredrik "Fredd" Johansson är riktigt trevlig i verkligheten och en bra lärare för crossåkare.

Ni som klagar över att det är tråkigt med delen med tjejen som lär sig köra så tänk på att det är nog bra för nya förare som ska ta/funderar på att ta kortet så att dom inser hur det är att ta det och får lite tips innan. Jag som ska ta kortet snart tycker iaf att det är bra att dom även fokuserar på den delen.

Men det skulle ha vart roligare om dom klippte det så det blev lite bättre fart på programmet och dom borde även inkludera lite fler personer för jag hade velat se lite stunting och lite motard åka :) .

Men i överlag så gillar jag programmet men tycker att det är synd att det hamnat på en ganska opopulär kanal samt dålig sändningstid men man får hoppas att det lockar tittare såväl som nya personer som vill ta kort så att programmet kan bli större , bättre sändningstid på en bättre kanal osv :)

Ska tilläga att Fredrik "Fredd" Johansson är riktigt trevlig i verkligheten och en bra lärare för crossåkare.

Jag lägger upp länkar på fejsbök till varje avsnitt för att de ska få lite tittare så att vi kanske kan få ett ordenligt MC-program i Sverige. :) Det här är en bra början, men det får gärna ta ett steg till eller två och bli ett fullblodsprogram istället. Nu känns det lite som om de försöker fylla ut tiden med vad som egentligen är lite för lite material emellanåt.

Kul att se Greta övningsköra,har det själv färskt i minnet då jag övningskörde förra året,kommer ihåg hur jävligt krypkörning mm var, men nu funkar det kanon :tummenupp

När börjar offroad-segmenten med stora äventyrshojar och specialavsnittet om Rosenhills räkmacka?

Edit: såg nyss senaste avsnittet och vad är det jag ser!? Hojbyggaren kör utan hjälm på allmän väg! :mad:

Last edited:
Annars finns ju avsnitten på vimeo.com eller på mclivet.se ..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Igår var det för jävla segt, annars är det kul att följa Fredrik och Backlund, coola typer. Starkt av Greta att ställa upp.

Gårdagens program:

+ Gretas övningskörning
+ Backlunds team berättade lite om racingen i depån och hur de byggde cyklarna
+ Gammelmotorcykeln som blev modifierad

- Vart är all åkning på landsväg med hojjarna? Vill ju se lite kurvor och sköna vyer, det ska visas på tv och inte på youtube
- Det ständiga pratet som drar ner tempot i avsnittet, och liksom vad hade en rockkonsert med hojjar att göra? :S
- För lite sporthojar som vart med ännu!

Måste säga att jag tycker att det senaste avsnittet var riktigt bra! :)

Jag tycker hela serien är över förväntan, och glädjer mig åt motorcykelns plats i tv-rutan :tummenupp

Avsnitt 5 var ju rätt ointressant för mig, och i nästa avsnitt så verkar det handla mycket om Guldvingar.... :död

Jag tycker serien bara skrapar väldigt lite på ytan utan att komma någonstans direkt, och genom att hoppa fram och tillbaka mellan segmenten så förlorar man en massa tid på att "introducera" vad dom håller på med varje gång.

Dom borde hellre satsa på renodlade avsnitt så det inte blir så utdraget så att man kan sätta sig in i något område ordentligt.
Fast då blir det väl att custom-folket bara ser custom-avsnitt och sporthoj ser bara sporthoj osv... Men nu känns ju varje avsnitt likadant i princip.

Hellre ser jag på Café racer-serien eller tittar på detta klipp om och om igen som visar vad en motorcykel verkligen kan betyda för en del människor.

Last edited:
Avsnittet om sporthojar på gatan blir avsnitt nr 7, så får vi se vad det blir. Några som sitter och ylar arr "Vi har ingen lokal jö..."

Fredrik

(storfot) underbar snyft film :gråta Fan man får börja o plocka ner Gixxern o hoppas att mina Döttrar plockar ihop den lagom tills man är gammal o Arbets Fri.. :)

Nästa vecka smäller det, då handlar det om sporthojar...

Fredrik:rock

Tyckte det var lite väääääl mycket moraliserande om just hur potaoes kör:död och sen det där jävla snacket om att köra på bana istället för landsväg... :huvet

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti