Mc-larm under 500 kr

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Nån som kan rekommendera ett mc-larm för en billig peng? har hittat ett på http://birkaimport.se/ för 199 kr. Nån som har erfarenhet av det larmet? Har nog inte tänkt att koppla in fjärravstängningen utan det ska nog egentligen bara tjuta när nån är klåfingrig.

signalhorn.jpg

verkar vara ett riktigt bra pris.
Vet inte riktigt varför, men jag beställde 2 st.

Vad tror ni om larmet med artnr. AL-630-02-HL på http://www.vikinglarm.se/ Visserligen 895 kr men det verkar ju lite avancerat. Vad fick ni ge för larmet från abethebabe?

Kan oxå rekomendera abethebabe´s larm.. köpte det för några veckor sedan. Han tog 500 kr med frakt och allt. Är grymt nöjd och inga som helst problem med att installera på min zx9r. Totalt tog det nog 2 h att få dit det, men då var jag seriös och lödda och satte krympslang på alla anslutningar. Fast jag rekomenderar att du har elschema till hojen. Underlättar mycket.

Kan oxå rekomendera abethebabe´s larm.. köpte det för några veckor sedan. Han tog 500 kr med frakt och allt. Är grymt nöjd och inga som helst problem med att installera på min zx9r. Totalt tog det nog 2 h att få dit det, men då var jag seriös och lödda och satte krympslang på alla anslutningar. Fast jag rekomenderar att du har elschema till hojen. Underlättar mycket.

Är det så man kan starta hojen på håll och så också då eller?

detta ska inhandlas.. helt klart! tackar för länkarna!

Jag hade ett billigt för 250kr på min förra hoj, fungerade skitbra, nackdelen är att de oftast drar mer ström. Jag löste det med en koppling under sadeln som jag bara drog isär sladden med när hojen skulle stå hemma i garaget. Använde larmet när jag prarkerade ute.

Lätt att koppla in.

Får man med ett kopplingsschema eller nåt sånt? Eller måste man vara elektriker för att koppla in det? :)

Ne ett mycket enkelt och överskådligt kopplingsschema finns, jag använde mig av "blå tjuvar" som jag bara clipsade på mina befintliga kablar så hela installationen tog max en kvart!

Vilket av alla som har länkats här i tråden bör man välja då? Finns det något av dem som har en fjärrkontroll som inte ser ut som något man fått i en Funny Bunny-automat?

Vilket av alla som har länkats här i tråden bör man välja då? Finns det något av dem som har en fjärrkontroll som inte ser ut som något man fått i en Funny Bunny-automat?

http://www.scorpioalarms.com/

Perimetersensor och hela videvitten. Alla finesser du kan tänka dig.
2500 inkl frakt pga låg dollarkurs. Som hittat. Jag ska ha ett sånt till min nya tänkte jag.

Jag vill inte vara tjatig men jag rekommenderar återigen abethebabes larm.
Det är ju det jag har provat och jag är tok nöjd.
Fjärren är det lite tyngd i vilket gör att den får en bra kvalitets känsla. Den har en riktigt lång räckvidd vilket kan vara kul om någon står nära och kollar på din hoj, haha! :D

Som dom flesta andra larm ger den ifrån sig varnings signal om någon rör hojen. Fortsätter man pilla på hojen aktiveras larmet och för ett jäkla liv! :tummenupp

Som nämnts tidigare är priset 500kr inkl. frakt samt en riktigt bra service.

http://www.scorpioalarms.com/

Perimetersensor och hela videvitten. Alla finesser du kan tänka dig.
2500 inkl frakt pga låg dollarkurs. Som hittat. Jag ska ha ett sånt till min nya tänkte jag.
Det där såg ju inte alls dumt ut. Det var inte riktigt så mycket jag hade tänkt öppna plånboken när jag klickade på en tråd om larm för 500 kronor, men säg gärna till om du tänkt beställa så kanske det går samordna ett köp.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8