Mc lås (kätting) (Kan tas bort)

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Kan tas bort...

Någon kan ta bort tråden, fann mina svar med "SÖK funktionen"

Tja, hade tänkt att köpa nytt lås nu i dagarna till hojen. Kollade på ett Abus granit, men efter denna filmen blir man ju lite fundersam:va

http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck&NR=1

Är det verkligen så här lätt att klippa dem? För om man tittar på denna, där de visar sin egna kätting, så verkar det omöjligt med bultsax.

http://www.youtube.com/watch?v=-bZMvrPo34g

Är det någon som har någon erfarenhet av dessa Almax lås?
http://www.almax-security-chains.co.uk/ofcmje75/All-Products/c-1-73/

Mvh, Glavve

Vet inte om jag postade denna rätt?

Last edited:
finns det en vilja finns det ett sätt oavsett vad du har för lås

Skriv gärna vad du kommer fram till eller vilka trådar du tycker du hittat bra info i. Jag är också på jakt efter en bra kätting och vet inte riktigt vad jag ska välja.

Jag sökte på almax, fick fram några personer som tyckte att det var grymt bra, och vissa som undra om tex filmen är fejkad?

Tror att det blir ett sådan lås, kättingen jag har nu är på 11mm, almax 4 är på 19mm.. Ända jag är orolig över är hur bra själva låset är? tex mot dyrkning.

Jag sågade av min med en Makita sladdlös vinkeslip på ca 1 minut.... ABUS känns som överpris sk-t.

Det ser ju inte ut som något man tar med sig om man inte har följebil, men kan ju vara bra att ha hemma om man måste ha den på gatan dvs...

Jag sågade av min med en Makita sladdlös vinkeslip på ca 1 minut.... ABUS känns som överpris sk-t.

En sån Almax kedja?

Det ser ju inte ut som något man tar med sig om man inte har följebil, men kan ju vara bra att ha hemma om man måste ha den på gatan dvs...

Nä precis, hade tänkt ha den hemma i garaget.

ALLA kedjor går att kapa med portabla redskap, om man vet vad man behöver och hur man ska göra.

Klart att det blir krångligare ju tjockare kedja du har, men man kan säga att säkerhetsökningen blir mindre per krona ju dyrare kedja du köper.

När man beställer så kan man bara välja lev address till UK, inte ngt annat land. Tittade lite mer och det står att man skall ringa in sin beställning ifall man vill ha lev utanför UK.

Jag skickade bara ett mail, och dem var inga problem, väntar bara på svar hur jag skall betala det.

Har nu beställt och betalat via mail(paypal), får allt nästa vecka. Tog kittet med en Uber IV kedja, lås och ankare.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...