Mc-krash Idag!!!!!

Har hört något som kallas "styrstångsfylleri" och det handlade om en cyklist.

Kan det kallas så på motorcykel oxo?? :rolleyes: :rolleyes: :3freak

sporTlovEr skrev:
36 meter långa bromsspår på 30 väg, tyvärr så är det även sådanna här tillbud/olyckor med idioter på som kör som saltar på debatten "farliga SUPER sporthojar"

Japp, folk i allmänhet ser ju bara orden sporthoj, krasch, allvarligt skadad, skola, jättefort :huvet

Dessutom verkar ju snubben inte ha nån koll på hur man bromsar med hoj, tror ju knappast strecket kom från framsulan...

Som sagt, farliga förare.. Så långt bromsspår tyder ju på att puckot inte kan köra hoj. Klarar man inte av att få stopp på hojen i tid tyder bara på att man kört FÖR fort, och då menar jag inte för fort enligt hastighetsbegränsningen.
Ska man åka fort ska man fan se till att man klarar av att hantera hojen i den hastigheten.
PUNGT slut! :fakta

Edit: Ändrade ordvalet lite efter påtryckning från Pej0. :tungan

Last edited:
SuperKnutte skrev:
Som sagt, farliga förare.. Så långt bromsspår tyder ju på att puckot inte kan köra hoj. Klarar man inte av att få stopp på hojen i tid tyder bara på att man kört FÖR fort, och då menar jag inte för fort enligt hastighetsbegränsningen.
Ska man åka fort ska man fan se till att man klarar av att hantera hojen i den hastigheten.
Så är det bara! :fakta

Pungt, för fan, Pungt. Du glömde Pungten!

Mr D skrev:
--------------------
Mc-förare kraschade mot bil
En 21-årig motorcyklist körde in i en bil på Vallby i går vid 15-tiden. Motorcyklisten kom i hög fart från Allmogeplatsen och skulle in i rondellen vid Vallbyleden, där bilen åkte. Smällen blev kraftig.

- Bromsspåren från motorcykeln är 36 meter långa. Det måste ha gått väldigt fort, trots att hastighetsbegränsningen är 30 kilometer i timmen, säger
Bosse Englund, vakthavande befäl vid Västmanlandspolisen.
21-åringen, som visat sig sakna körkort, skadades allvarligt och fick föras till Centrallasarettet för vård. Blodprov har tagits då man misstänker rattfylla, alternativt drograttfylla.
Bilisten fick inga fysiska skador, men chockades av olyckan.

Maria Åkesson
--------------------

Detta står i dagens tidning... Inget körkort och misstänkt "rattfylla"... Eller är det bilisten som är misstänkt för att vara på fyllan eftersom de talar om RATTfylla ???
Vart hittade du detta? Jag hittar inte.... :huvet

Jag förstår om man blir sugen att gasa på den där snutten ut ur centrum.
Han är ju inte direkt först. Jag hade under ett drygt år vardagsrums- och
sovrumsfönstret mot den vägen. Det var så att säga fler än en som körde
30+30+x på den snutten väg.

Dregen skrev:
Vart hittade du detta? Jag hittar inte.... :huvet

Här kanske?
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=154103

EDIT Det lät ju som jag försvarade honom.. det gör jag inte. Jag bara
tycker att det är förståeligt att det kliar i höger-handen/-foten. Själv har jag
aldrig kört för fort där på grund av orsak!

Viper skrev:
Med risk för att sticka ut hakan.
Kör man för fort får man skylla sig själv.
Vi alla är medvetna om riskerna sekunden vi virder på rullen.
Kan inte kräva att bilisterna ska se oss när vi kommer flygande i 80+ över gällande hastighetsgräns.
Jag kör själv alltid 30-40+ (förutom på 30sträckor)
Man gör valet själv att gasa på, det är ingen annan som gasar åt dig.
Å sedan om man nu bestämmer sig för att vara påverkad av något så är man ju dummare än tåget.

Sedan att det finns bilister som kör som idioter får man nog leva med.

mina 5 cent.

// Viper

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Bortsett från 30-gräns fjanteriet på "lokalgator" numera så _finns_ det ju faktiskt en anledning till varför det är 30 vid dagis, skolor, ålderdomshem osv. DET är en hastighetsgräns, om någon, att respektera. Jag skulle fan inte vilja köra på någon där... :(

En fundering är om det var han som var hos Carolin på midsommarafton oxå, fylla i båda fallen samt att det gick förfort för honnom båda gångerna? :confused:

Vad är det med rondeller och MC-förare :confused: Hur många krasher har man inte läst om i sommar där det har gått för fort (inga kommentarer om gravida Caroline tack :hihi ) in i en rondell? Ok, den här gubben verkar inte ha kunnat köra och var full men ändå, han är ju inte den första.

30 vid dagis

tuppjuck skrev:
Bortsett från 30-gräns fjanteriet på "lokalgator" numera så _finns_ det ju faktiskt en anledning till varför det är 30 vid dagis, skolor, ålderdomshem osv. DET är en hastighetsgräns, om någon, att respektera. Jag skulle fan inte vilja köra på någon där... :(

Hej

Jag bor en liten bit från ett dagis och jag lovar att de som kör fortast här är de som ska hämta och lämnar barnen vid dagiset. Vi brukar påminna dagispersonlaen med jämna mellan rum att påminna föräldrarna att ta det lugnt på vår lilla bygata för det är deras barn vi är rädda om. Det hjälper i ca två veckor sen har de stenskodda högedojjor.

Jaja vad vore väl en bal på kungens slott.....

JonHan skrev:
En fundering är om det var han som var hos Carolin på midsommarafton oxå, fylla i båda fallen samt att det gick förfort för honnom båda gångerna? :confused:

:Bugar :yoparty

:Bugar
Viper skrev:
Med risk för att sticka ut hakan.
Kör man för fort får man skylla sig själv.
Vi alla är medvetna om riskerna sekunden vi virder på rullen.
Kan inte kräva att bilisterna ska se oss när vi kommer flygande i 80+ över gällande hastighetsgräns.
Jag kör själv alltid 30-40+ (förutom på 30sträckor)
Man gör valet själv att gasa på, det är ingen annan som gasar åt dig.
Å sedan om man nu bestämmer sig för att vara påverkad av något så är man ju dummare än tåget.

Sedan att det finns bilister som kör som idioter får man nog leva med.

mina 5 cent.

// Viper

:Bugar

JonHan skrev:

HahAHAH Klockren kommentar! Humor!

ni snackade om ifall det hette rattfylla eller inte på en motorcykel, men det gör det inte utan det heter styrstångsfylla och så även på moped och cykel! har man otur kan man t.o.m. bli tagen av farbror blå om man tar en cykelfärd allt för förfriskad! :fyllisar

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa