Mc + Kossa = Ej Sant

DET VAR JAG SOM KÖRDE PÅ KOSSAN!!!!!!!
Jag har sett era diskussioner här och jag har alltså haft ett medlemsskap här på "Sporthoj.com" sen jag vet inte hur många månader eller år men jag har bara svarat på annonser förut och alltså aldrig skrivit såna här insändare.........Jag har dock pratat med vissa av er flitiga skribenter vid vissa tillfällen b.la. då jag vid 3 tillfällen kört på bana i sommar, (innan olyckan!!!!!) Jag har alltså vid 2 tillfällen kört på Falkenbergsbanan och en gång på Kinnekullebanan i år. Till Andyman vill jag säga att olycksdagen och 3-4 veckor efteråt är helt utraderade ur mitt minne(jag fick en hjärnskakning...) men jag har hört från andra människor som har åkt förbi platsen att det finns inga som helst varningskyltar och sen kan jag meddela att hade jag sett nån gubbe som viftade så hade jag bromsat och EJ ökat farten!!! Sen så tror jag att jag såg kon så sent (bönderna var tvungna att flytta en hel hjord från en hage som inte hade nån mjölkningsapparat till en annan hage som hade en mjölkningsapparat varje dag och alla korna måste alltså passera vägen) så att jag insåg att jag inte kunde bromsa till stillastående INNAN kon så då försökte jag styra förbi den utan framgång... Jag lyckades dock , kanske med lite tur, undvika att köra på kossans hårda ben utan jag träffade henne i magen. Cykeln välte dock då och jag flög rakt upp i luften!! Enligt bonden 5 meter rakt upp och sen ner i asfalten!! Jag tror dock att det är svårt att uppskatta hur högt andra människo flyger om det det inte finns något att jämföra med i närheten och vad jag vet så finns det inte det, men jag gissar på kanske 2-3 meter i höjdhopp!! Sen så kan jag meddela att hojen hade ingen vagnskadeförsäkring så i värsta fall så blir jag helt utan pengar, om nu inte bonden måste betala..... OBS! PM:a mig INTE nu på några månader för jag är kvar på sjukhuset och kan inte komma åt min jobbdator och mia e-mail!!! TACK för ert medlidande!

Tvärstopp & sedan rakt upp i luften 2-3 m..Lät jävligt ajaj. Kul att du överlevde iaf :tummenupp
Om man nu ska köra på "ko-vägar" så tycker jag att en plog eller en jävligt vass sabel bör monteras längst fram på bågen.

Det där med plog eller vass sabel låter som bra idèer, men man måste ju kunna ta av dem snabbt, när man tänker köra på "icke kovägar"......

Hasse K skrev:
Det där med plog eller vass sabel låter som bra idèer, men man måste ju kunna ta av dem snabbt, när man tänker köra på "icke kovägar"......

Ha 2st. kulsprutor monterade på vardera sida. När du ser ett djur så låt minikanonerna spruta ut kulor som får djuret på fall eller delar sig.... du kör igenom ett slafsigt djur och chansen att klara sig ökar kanske med 40%.

750RR

Många bra idèer man får här.....men man måste ha licens för kulsprutor va? Tack för tipsen!! Jag skall aldrig igen krocka med en oskyldig ko....

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon