MC kortet

Prackel

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
Har ingen än
Tänkte ta mc kort. Fyller år 1 november bara, det är det som är så himla synd.

Men tänkte skriva teorin under vintern och sen boka uppkörningstid så fort som möjligt, nån som också hamnat i samma sits?? några förslag?

Fighterized skrev:
Vad fyller du?
Jag menar, vilket kort är det du vill ta?..lätt/"begränsad"/tung???

jag skulle iallafall gissa på att "88" i hans nick betyder född -88
... då är man väl 15-16år nånting.

tjockisbulle skrev:
jag skulle iallafall gissa på att "88" i hans nick betyder född -88
... då är man väl 15-16år nånting.
You got a point there :tomten

simon_prackel88 skrev:
Tänkte ta mc kort. Fyller år 1 november bara, det är det som är så himla synd.

Men tänkte skriva teorin under vintern och sen boka uppkörningstid så fort som möjligt, nån som också hamnat i samma sits?? några förslag?

Bra initiativ att ta MC kortet!
Tyvärr, efterssom du fyller såhär sent så får du nog stå ut tills våren. Tror inte att vägverket gör några mer uppkörningar för i år. Vet inte om det är så överallt i Sverige, men här i norr är det så iallafall.

Men det bästa är ju förståss om du ringer själv till en trafikskola, så får du höra själv vad som gäller.

Heh, gör precis som du sa.. funkar utmärkt
Mitt tips är att ha en NY körkortsbok för bil, dem är så mycket bättre än dom äldre, och skippa mc-boken.. Där står mest bra saker för uppkörningen

Tog mitt kort i september (började köra på skola i juli) och precis som de andra säger är det nog kanske kört med uppkörningstider nu. En sak som jag hört är att manöverprovet kanske kommer att förändras till 2005. Två förslag på ersättare till "garagevändningen" ligger på förslag, kan kanske vara bra höra med någon skola eller Vägverket om de har någon info om detta, så du inte tränar på "fel" grejjer :D

Angående teoriprovet så sket jag i lektionerna och köpte endast testen via Internet (kostade 250 sek för 20 test) som jag gjorde, pluggade även i MC boken. Fick en snyting på teoriprovet för det var nästan uteslutande trafiksituations frågor (mycke höger regel) på testet och jag klarade mig enbart för jag hade tur och för att jag kört bil länge. Í ditt fall kan det kanske vara ide gå på lektionerna så du säkrar att du klarar dig..

MVH Micke

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...