MC-klubb

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Hej på sig,

Behöver lite info om att starta en MC-klubb. Hur går man tillväga, vad behöver man? Tänkte starta en riktigt töntig sporthojsklubb med riktigt töntigt namn, töntiga tryck på jackan och dyl. Någon som har erfarenhet?

Tyvärr

:tungan

Som medlem i Stockholms coolaste club vet jag inget om töntighet.

Men andra kan nog komma med tips.

:)

/N

Akn78 skrev:
Hej på sig,
Behöver lite info om att starta en MC-klubb. Hur går man tillväga, vad behöver man? Tänkte starta en riktigt töntig sporthojsklubb med riktigt töntigt namn, töntiga tryck på jackan och dyl. Någon som har erfarenhet?

kika in på www.ignitemc.com, klubben startades i juni 2004, kanske får lite inspiration

Nää, jag har ideér på namn typ "Stonehill kickbikers" och så men skulle vilja ha lite info om tillvägagångssätt att starta/driva en klubb...

Akn78 skrev:
Nää, jag har ideér på namn typ "Stonehill kickbikers" och så men skulle vilja ha lite info om tillvägagångssätt att starta/driva en klubb...

Finns väl inget enda sätt att driva en klubb på? Allt handlar om ju vilken nivå man vill lägga det på. Se till att ni är flera engagerade åtminstone så du inte står ensam med allt skitgöra, organisera och samordna tar mer tid än man tror. Egentligen räcker det väl att ni hittar på ett namn och kanske fixar tröjor hos lämpligt screentryckeri. Sen kan ni träffas på lokala korvmojen en gång i veckan eller hur ni nu vill göra.

Kul, tack för länken till Ignite. Jag skulle vilja ha ett PM från de i GBG, Partille, Lerum som vill vara med i en MC-klubb, helt opretantiöst och avslappnat, finns det intresse så PM till mig nu... =)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back