Mc-klubb

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Funderade lite på en sak. Jag tog MC kort förra sommaren... ganska sent.
Har kört hoj sen jag tog kortet och har nu bytt hoj. eeeh hmm.. ja iaf.

Funderade lite på MC-klubbar. för dryga 1 år sedan när jag ringde till försäkringsbolag och andra MC relaterade samtal så fick jag någonstans på vägen hör att om man är med i en MC-klubb blir försäkringen billigare eller va det var?

Stämmer detta och gäller det alla klubbar. har svårt att tro att Svens MC klubb med 1 medlem skulle få någon slags rabatt.

Nåong som har ett bra svar på denna frågan?! menar skulle min försäkring sjunka med några hundralappar skullle jag bli glad.

RE/David

MestHemlig skrev:
Funderade lite på en sak. Jag tog MC kort förra sommaren... ganska sent.
Har kört hoj sen jag tog kortet och har nu bytt hoj. eeeh hmm.. ja iaf.

Funderade lite på MC-klubbar. för dryga 1 år sedan när jag ringde till försäkringsbolag och andra MC relaterade samtal så fick jag någonstans på vägen hör att om man är med i en MC-klubb blir försäkringen billigare eller va det var?

Stämmer detta och gäller det alla klubbar. har svårt att tro att Svens MC klubb med 1 medlem skulle få någon slags rabatt.

Nåong som har ett bra svar på denna frågan?! menar skulle min försäkring sjunka med några hundralappar skullle jag bli glad.

RE/David
Det brukar vara nationella märkesföreningar som avses som t.ex BMW-klubben, HDCS etc.

Oftast är då klubben ansluten till SMC eller liknande organistion och man får då deras rabatt hos FB. SMc går bra att gå med i som "direktansluten" också. Deltar man sedan i vissa av SMC's kurser kan man få specialförsäkring på tex Folksam med lägre premie

MestHemlig skrev:

RE/David

Håller med föregående talare, SMC är ett lätt o utmärkt sätt att få ner kostnaden. Ofta är det 10% rabatt vilket på en sporthoj med 10000kr/år blir 1000kr, så inte helt fel.

Testa gärna att kolla vad just du skulle få för försäkringskostnad på din hoj, hos t.ex. bilsport & mc, med utan rabatt...

bilsport & mc, försäkringspremié beräkning
SMC

//Daniel

öppnar tråden igen

Finns det någon MC-klubb i JÖNKÖPINGS OMRÅDET eller finns det folk som är sugna på att starta?

MestHemlig skrev:
2085767 Finns det någon MC-klubb i JÖNKÖPINGS OMRÅDET eller finns det folk som är sugna på att starta?
Hej där i grannkommunen! :)
Här i Vetlanda finns tre mc-klubbar, o det finns väl klubbar i N-ö också... eller tänker du mer renodlad sporthojklubb...?

carleson skrev:
2086035 Hej där i grannkommunen! :)
Här i Vetlanda finns tre mc-klubbar, o det finns väl klubbar i N-ö också... eller tänker du mer renodlad sporthojklubb...?

sporthojjar.. finns dom inte så heta här i nässjö. nilfelhel och natches o vad dom heter.. inte så manligt om jag får be :P vill ha en klubb med nån sporthoj i och inte bara västknuttar med 1%märken... :D

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D