MC-klassen i STCC blir VEIDEC Trophy och TV-sänds

TriggerTrash

TriggerTrash
Gick med
15 Apr 2005
Ort
UDDEVALLA
Hoj
Grannens Flamesdakota
MC-klassen Super Stock 600 blir VEIDEC-Trophy igen.
Nu kliver VEIDEC in som huvudsponsor och det medför också att MC-klassen i STCC TV-sänds i år.

MC-klassen Super Stock 600 är en mycket populär klass som körs under STCC-helgerna. Ifjol bjöds publiken på oförglömlig dramatik när Freddy Papunen och Mikael Nilsson duellerade om titeln. Endast någon tusendel skilde de båda förarna åt.

I år är det dags igen, reglementet är detsamma, 22 förare är anmälda till premiären på Knutstorp och nu presenteras de senaste nyheterna runt toppklassen.

TV-sändningar är bokade, tillsammans med JTCC och Porsche Carrera Cup Scandinavia går man in i Viasat Sport 1. Tio dagar efter race sänds ett samandrag i programmet ”Racing Line”, klockan 19.30. Programledare blir Ted Westerfors. Till detta program tillkommer också tre repriser så totalt handlar det om 36 program under säsongen.

VEIDEC går också in som huvudsponsor till klassen som nu återupptar sitt forna namn, VEIDEC Trophy. En klass som förknippas med stor prestige, tät racing och MC-dramatik när den är som bäst.

NR: Namn: Team Märke

1 Freddy Papunen Team caWalli Honda Honda CBR
2 Mikael Nilsson KGK Suzuki Suzuki GSXR
7 Norvald Haaland Enern Racing Team Yamaha R6
10 Victor Zuber Zuber Racingi Kawasaki ZXRR
11 Jim Funck Honda CBR
14 Filip Backlund Suzuki Backlund Rac. Suzuki GSXR
22 Magnus Mossberg Timar Svets & Smide Yamaha R6
35 Jimmy Wyrén Pejer AIP Yamaha R6
37 Marcus Eriksson Cesium Innovation Co. Yamaha R6
39 Henrik Stenberg Sv. Elektrikerförb. Yamaha R6
41 Ove Zelin Yamaha R6
42 Pelle Karlsson Yamaha R6
45 Rasmus V Sörensen Yamaha R6
52 Alexander Lind Team alexlind.com Kawasaki ZXRR
53 Jörgen Larsson Ejes Racing Suzuki GSXR
61 Daniel Kubberöd Enern Racing Team Yamaha R6
65 Andreas Nylund Yamaha R6
73 Johan Klarin Nilsson Claesson Folkesson Rac.Honda CBR
74 Jonas Persson Claesson Folkesson Rac.Honda CBR
75 Olof Persson Claesson Folkesson Rac.Honda CBR
78 Erik Jorpes HiQ Yamaha R6
93 Jimmi Lindén Team caWalli Honda Honda CBR



/ STCC.SE
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Synd att det blev en betalkanal för det där. Men kul iaf att det kommer att gå på TV! :tummenupp
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
jag hoppas ju bara de hittar nån som kan besikta också... fick ett samtal i torsdags om man kunde ställa upp, lite mer framförhållning får de allt ha om de vill ha hjälp :näsblod
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
håkan skrev:
2144770 jag hoppas ju bara de hittar nån som kan besikta också... fick ett samtal i torsdags om man kunde ställa upp, lite mer framförhållning får de allt ha om de vill ha hjälp :näsblod


Lodnerth kommer att vara med under hela säsongen
 

sandstream

Guest
Man får vara glad för det lilla och jag behåller ViaSat Sport ett år till som tack :)
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Steny skrev:
2145028 Lodnerth kommer att vara med under hela säsongen
Det skulle han vara på mantop förra året oxå.......
Men Håkan lyckades skramla ihop Peppe K, Neutral och mej så vi 4 fick sköta besiktningen då :3freak
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Ett stort tack till Veidec får man väl säga då :tummenupp

Om man hade sagt det här i höstas så kanske det hade varit 35 st seieanmälda förare till sveriges "Top of the line" vilket hade resulterat i mera pengar till STCC/Veidec.
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
moto-gg skrev:
2145306 Ett stort tack till Veidec får man väl säga då :tummenupp

Om man hade sagt det här i höstas så kanske det hade varit 35 st seieanmälda förare till sveriges "Top of the line" vilket hade resulterat i mera pengar till STCC/Veidec.

jaha... 3 dagar innan premiären. Men visst e det kul att det blir TV av!!!! Tjoho!
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
moto-gg skrev:
2145306 Ett stort tack till Veidec får man väl säga då :tummenupp

Om man hade sagt det här i höstas så kanske det hade varit 35 st seieanmälda förare till sveriges "Top of the line" vilket hade resulterat i mera pengar till STCC/Veidec.


Rickard sköt genom sitt eget företag VEIDEC till pengarna som saknats sedan ihöstas för att MC skulle få någon TV. MAn skall aldrig glöma att det är hans egna pengar!
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Går det att få fram en uppgift om hur mycket pengar Veidec har köpt serien för?
I höstas var det ju så mycket snack så man undrar ju lite om summan har ändrats.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Steny skrev:
2146143 Rickard sköt genom sitt eget företag VEIDEC till pengarna som saknats sedan ihöstas för att MC skulle få någon TV. MAn skall aldrig glöma att det är hans egna pengar!

Varför ska man inte glömma det?
Även om det är väldigt tacksamt att någon går in och sponsrar klassen får man ju inte heller glömma bort att Veidec är en juridisk person. De flesta juridiska personer brukar för det mesta ha en tanke bakom sina investeringar.
MC-klassen i Veidec utan tv-sändningar hade förmodligen varit en ganska snabb död för klassen, något som Veidec/Rickard nog inte vill.

I DI förra veckan var det lite info från Veidec om STCC, där storföretagen, posten m.fl ansåg att en minuts tv-tid i SVT var värt 800000kr i STCC.

Vill ni se insatsen som allmosa, go ahead.

Jag ser det dock som en riktigt vettig investering av Veidec :yoparty
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Steny skrev:
2145028 Lodnerth kommer att vara med under hela säsongen


Så han har ändrat sig? Förra veckan skulle han ju inte göra det..
eller blir det som förra säsongen?

Personligen ställer jag endast upp för Mantorp när tävlingarna är där, varför?
Att få 600kr / dag minus skatt och 16kr / mil i ersättning gör jag inte utöver min egna fritid.
Ska man åka lite längre sträcka får man plocka pengar ur egen ficka för att besikta.
Tänka sig att åka till Mo i Rana tex, måste ta semester 1-2 dagar utan att få nån som helst skälig ersättning för det.

Personligen tror jag inte Kenneth kommer att vara med STCC hela säsongen.
Alla förlitar sig på att han alltid ställer upp, vad händer när han inte gör det?

Eftersom jag själv fått så himla mycket skäll ända sen jag började med besiktningen (av allt från 125jnr till superbike och STCC klasserna) så kommer jag inte att ställa upp nästa år.
Att sen behöva betala för att andra ska kunna tävla, naaah.
Att göra det på fritiden är en sak, att behöva ta ut semester utan skälig ersättning är dumt.

//Håkan

Victor skrev:
2146152 Går det att få fram en uppgift om hur mycket pengar Veidec har köpt serien för?
I höstas var det ju så mycket snack så man undrar ju lite om summan har ändrats.

Om det är samma "struntsumma" som förra året... så undrar man ju lite..
Tillochmed jag skulle kunna köpa serien för dom pengarna, det är bara att leva snålt 1 månad ;)

//håkan
 

TriggerTrash

TriggerTrash
Gick med
15 Apr 2005
Ort
UDDEVALLA
Hoj
Grannens Flamesdakota
oFFkeFF skrev:
2146201

I DI förra veckan var det lite info från Veidec om STCC, där storföretagen, posten m.fl ansåg att en minuts tv-tid i SVT var värt 800000kr i STCC.

Vill ni se insatsen som allmosa, go ahead.

Jag ser det dock som en riktigt vettig investering av Veidec :yoparty

Nu var de rätta siffrorna från DI på 60 000:-/min för SVT och 800:-/min för Viasat... och det är den senare som skall visa hojarna, inte SVT ;-)

Jag tycker nog att alla med lite roadracing i blodet skall se detta som ett steg i absolut rätt riktning för en serie som inte gått spikrakt uppåt sen starten. VEIDEC får nog sin beskärda del av publicitet runt STCC ändå. Tror att Pålsson som ägare av STCC hellre hade sett någon extern sponsor som hade betalat in pengar istället för att själv behöva putta till pengarna från ett av de egna bolagen. Jag är nöjd med detta i vart fall!!!! ...borde de flesta som brinner för hojarna vara :) Kan detta förvaltas under året så skall det väl inte vara omöjligt att få SVT intresserade inför 2007 - Hojracingen är ju faktiskt den häftigaste klassen på hela helgen ;-)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Viasat är ju såklart bättre än ingen TV. SYnd att det är dyrt med tid SVT för det skulle nog göra susen!
Hopaps på ytterligare en kanonsäsong av förarna och mer hårt jobb från folk vid sidan av så kanske det blri ännu bättre framöver.
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Eftersom jag själv fått så himla mycket skäll ända sen jag började med besiktningen (av allt från 125jnr till superbike och STCC klasserna) så kommer jag inte att ställa upp nästa år.




JAg brukar inte skälla vi brukar ju disskutera.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Steny skrev:
2146935 Eftersom jag själv fått så himla mycket skäll ända sen jag började med besiktningen (av allt från 125jnr till superbike och STCC klasserna) så kommer jag inte att ställa upp nästa år.




JAg brukar inte skälla vi brukar ju disskutera.

Du e ju Norrlänning.

Sen när tog du åt dig av vad de dryga 08:eek:rna och annat slödder har att säga?
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Webspy skrev:
2147132 Du e ju Norrlänning.

Sen när tog du åt dig av vad de dryga 08:eek:rna och annat slödder har att säga?


HAr aldrig hänt och kommer aldig att inträffa
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top