Mc-kläder till ungarna

Anki_J

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
GSX 750 F
Hej.

Jag skulle behöva köpa bra kläder till barnen om man ska ut och åka.
Om jag själv krånglar på mig alla skydd som finns kan jag ju inte sätta barnen bakpå i jeans och en gammal vinterjacka.

Jag vet att det säljs i de flesta butiker men jag skulle gärna köpa begagnat.

Nån som har nåt till salu?

Möjligt att du hittar något man jag vet att många köper barnkläder hos Mc-poolen i Sundbyberg. Där kan du lämna tillbaka kläderna och byta upp dig mot större storlekar för ett mellanpris...så kolla där om du inte hittar något begagnat.

Coolt, för det är ju just det..betala 1500 för nåt dom kan ha i tre månader..Men att byta upp storlekarna på butik är ju guld värt.

(en liten avstickare): hur kan jag egentligen gnälla över vad skyddskläder kostar. Vad är mina barns liv värt? Har man inte råd så får man göra som jag har gjort dom senaste dagarna. ställer bilen efter jobbet, springer upp och byter om, kör hojen en liten sväng...sen byter om igen och stressar till dagis och skola. Där behöver dom ingen mc-jacka.. :)

Även om du betalar 1500-2000 för nya grejer så är det inte kosnaden.
Nästa vår säljer du de urvuxna kläderna och får tillbaka det mesta då de inte direkt är utslitna. Mina barns kläder har inte varit ute på blocket många timmar innan de varit sålda:)

Bumpar denna tråd lite.
Är på jakt efter ett bra och billigt allvärdesställ till grabben (8 år storlek 140 ca). Blocket finns ju alltid men är lite inne på ett nytt ställ. Dumt kanske iom han växer som fan....:huvet Tips mottages tacksamt

Bumpar denna tråd lite.
Är på jakt efter ett bra och billigt allvärdesställ till grabben (8 år storlek 140 ca). Blocket finns ju alltid men är lite inne på ett nytt ställ. Dumt kanske iom han växer som fan....:huvet Tips mottages tacksamt

www.mc-boden.se

De har ett lookwell ställ som jag kör med till min tjej, hon är 10. Fördelen med de är att de har ca 1 dm som går att förlänga ben och armar.

Mycket prisvärt att kunna använda de i ett par tre år... Ryggskydd finns från storlek 4 på de flesta märken.

Yamaha har en skyddsväst för barn som min dotter använde första året innan jag visste att hon verkligen vill fortsätta åka hoj :)

Hör av dig om du har fler frågor, barnklädes djungeln är stor!

Ah tackar! Hittade på jackan å den såg helt ok ut, bra pris oxå. Men nå lookwell byxor hittade jag inte. Dock ett par Jofama som skulle kunna passa bra.

Bumpar denna tråd lite.

Hej,

Jag beställde (som jag skrev i en tidigare tråd) tre uppsättningar av allvädersställ från www.georgewhite.co.uk och fick dem levererade på en vecka. Det var två barnställ till 8 och 10 åringar. Visst, det är en chansning att beställa rätt storlek, men i detta fall var det klockrent.

Tre par byxor och två jackor inklusive frakt = 2100:-

Jag blev nöjd iaf.

Vi (Honda MC Center Göteborg) säljer både allvädersställ och Skinnställ med tyginlägg (Riktigt coola från Berik!) dessa är hyffsat billiga och andrahandsvärdet på Blocket är riktigt bra, lägger jag så mycket pengar på mig själv när jag kör så lägger jag gärna ut lite extra på barnen, de är trots allt värda mer än mig.
Kolla tex. www.duells.se och www.vartex.se

Hej,

Jag beställde (som jag skrev i en tidigare tråd) tre uppsättningar av allvädersställ från www.georgewhite.co.uk och fick dem levererade på en vecka. Det var två barnställ till 8 och 10 åringar. Visst, det är en chansning att beställa rätt storlek, men i detta fall var det klockrent.

Tre par byxor och två jackor inklusive frakt = 2100:-

Jag blev nöjd iaf.

Fan vilken nice sida! Den tackar jag för.:tummenupp Va in å kollade lite å hittade nåt som jag tror skulle kunna funka. Hur är storlekarna då om man försöker jämföra med svenska storlekar?

Fan vilken nice sida! Den tackar jag för.:tummenupp Va in å kollade lite å hittade nåt som jag tror skulle kunna funka. Hur är storlekarna då om man försöker jämföra med svenska storlekar?

Deras guide är bra http://shop.georgewhite.co.uk/size-guide . Annars körde jag som svenska storlekar. Jag är själv 1.90 och körde XXL på byxorna (har XL egentligen men ville köpa för att kunna ha brallor under).

Barnstorlekarna finns som separat guide (de brukar vara upp till 12 år). Medium var lagom för 8 åring. Räkna med att XL för barn är ca 170 och Medium 140-145 nånstans.

Deras guide är bra http://shop.georgewhite.co.uk/size-guide . Annars körde jag som svenska storlekar. Jag är själv 1.90 och körde XXL på byxorna (har XL egentligen men ville köpa för att kunna ha brallor under).

Barnstorlekarna finns som separat guide (de brukar vara upp till 12 år). Medium var lagom för 8 åring. Räkna med att XL för barn är ca 170 och Medium 140-145 nånstans.
Är också 1.90.. hur sitter du på Banditen?

(lite OT, sorry)

.

Last edited:
För begagnat skulle jag kolla på blocket. Dels kläder, dels på små crosshojar, typ 125C, 80CC och mindre hojar för här (där de säljer sådana begagnade "små hojar") finns säkert också urvuxna begaganade hojåkningsskydd.
Annars Biltema är värt ett besök..

För begagnat skulle jag kolla på blocket. Dels kläder, dels på små crosshojar, typ 125C, 80CC och mindre hojar för här (där de säljer sådana begagnade "små hojar") finns säkert också urvuxna begagnade hojåkningsskydd.
Annars Biltema är värt ett besök..

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...