Mc kläder / delar i Thailand

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Drar mot varmare breddgrader i januari, närmare sagt Thailand. Landar i Bangkok men kommer åka runt hela landet i princip.
Tanken har slagit mig att handla lite billiga mc-kläder o skydd samt ev lite delar. Det jag skulle behöva hjälp med nu är om någon känner till affärer/företag i Thailand som säljer sådant? vet att det kommer vara fullt med kopior o dålig kvalle..

Har ni några tips på något som kan hjälpa mig hade det varit kanon. Allt från affärer till tullregler och allt annat trams man ska tänka på UPPSKATTAS!

Ps; Har för mig det ska finnas en tråd om liknande ämne, har sökt utan resultat. Hittar ni den tråden så får ni dagens ros!

Det kan vara svårt. Jag har varit till Thailand 4 gånger (dock inte så mycket i Bangkok trakterna och så) och jag har också varit på jakt efter lite utrustning. Men utan resultat. Motorcykeldelar finns det nog (har inga företag att tipsa om dock) men utrustning kan vara värre

Är i BKK nu, här finns nog inga skinnställ, det är för varm och klibbigt att köra i ställ här.

Åker också dit i januari, Tänkte försöka leta reda på någon affär som säljer cross utrustning i BKK...

Måste juh finnas allt annat skit finns juh där :)

///Micke

Gå till en utav dom grymt irriterande skräddarna som vill sy kostymer till dig, och fråga om han kan fixa ett skinnställ :tummenupp

Gå till en utav dom grymt irriterande skräddarna som vill sy kostymer till dig, och fråga om han kan fixa ett skinnställ :tummenupp

Det är nog enda sättet :D Något som påminner om crossutrustning kan också kanske hittas i någon 7/11 med brett utbud.

De som kör med mycket utrustning i Thailand kör med en plastbunke på huvudet.

Det är nog enda sättet :D Något som påminner om crossutrustning kan också kanske hittas i någon 7/11 med brett utbud.

De som kör med mycket utrustning i Thailand kör med en plastbunke på huvudet.
Hahaha klockerent :tummenupp

Hmm okey, då är väl ställ och handskar iaf uteslutet. Hur är det med hjälmar & stövlar då? samma veva där med? Man tycker ju att de borde finnas nåt iaf då "alla" större mc tillverkare håller till vid områdena kring japan/kina osv. Elektronik kanske? Powercommander, växelvisare, allmänt nåt kul till hoj o smälla lite pengar på?

Hmm okey, då är väl ställ och handskar iaf uteslutet. Hur är det med hjälmar & stövlar då? samma veva där med? Man tycker ju att de borde finnas nåt iaf då "alla" större mc tillverkare håller till vid områdena kring japan/kina osv. Elektronik kanske? Powercommander, växelvisare, allmänt nåt kul till hoj o smälla lite pengar på?

Nåh, allt utom en bunke att ta och blanda deg i är nog uteslutet.
Men elektronik och övriga motordelar finns det gott om. Däremot vet jag inte hur det är med speciella märken och modeller, men om man inte är så kinkig så kommer du hitta mycket. :)

Borde finnas folk här på forumet som har bättre koll på det här med motordelar i Thailand än vad jag har då jag inte köpt något, men ingen verkar ha hittat hit

MC stuff i thailand!

Hejsan!
Jag kan bara dela med mig av att det finns fan inga mc kläder värt namnet där nere.. vi vill ju ha grejer som vi är vana vid här i skandinavien/europa och det har dom inte ens där nere...

T-shirts med alla möjliga mc-motiv finns men inga skyddskläder och ställ..

Köp det du vill ha här hemma så vet du vad du har på dig!

Tjingeling Zabbe!

Gott snack. Då kan jag utesluta allt som har med kläder & skydd o göra. Är det någon som vet ifall man vågar sig på elektronik då? Typ sådana objekt som växelvisar (de digitala, Tre eller vad de heter), powercommander osv. Kanske något slip on osv?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!