Mc Kapell,vad AnvÄnder Ni FÖr NÅt?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Tänkte höra med Er där ute om något lämpligt mc kapell som är mjukt o skonsamt för lacken,invändigt på kapellet samt att det
andas.
Köpte ett billigare för kring 150 spän men det bildas kondens o sen känns det inte så skonsamt vid av o på hojen.
Vad använder ni som har o vart kan jag hitta ett bra kapell till
ett överkomligt pris.Viktigast är somsagt att det är skonsamt mot lacken o att det andas.....o så gärna schysst pris.
Mvh R1 racer

R1 racer skrev:
Tänkte höra med Er där ute om något lämpligt mc kapell som är mjukt o skonsamt för lacken,invändigt på kapellet samt att det
andas.
Köpte ett billigare för kring 150 spän men det bildas kondens o sen känns det inte så skonsamt vid av o på hojen.
Vad använder ni som har o vart kan jag hitta ett bra kapell till
ett överkomligt pris.Viktigast är somsagt att det är skonsamt mot lacken o att det andas.....o så gärna schysst pris.
Mvh R1 racer

tjena mannen..... hoppas allt e väl....

ta en filt :D billigt, snäll mot lacken, och den andas... :fakta

fråga inte mig vad du ska göra när det regnar bara... :crash

Har ett från Biltema :crash, fungerar dock bra, och jag använder det bara på vintern, då det får sitta på i princip hela tiden... så de e ingen risk att skada lacken osv...

Jag brukar täcka över hojen med ett stort lakan, men bara under vintern, inomhus.

Har ett mc-kapell köpt på biltema har iofs aldrig använt det, slänger över ett gammalt sängöverkast på vintern..

Har ett kapell från Addemoto i Malmö, vet ej märket på den, kostade runt 500:-! Åker på varje dag, repar inte lacken och kondens har jag inte märkt av!

Jag har ett som min sambo har sytt.
Ganska enkelt faktiskt, måtta till tre bitar och sy ihop, som tyg kan du köpa stuvbitar, mitt tyg är tunt men ändå slitstarkt och det andas. Använder mitt kapell hela året, man vill ju inte ha damm och skit på hojen, särskilt tanken är viktig att täcka över, man vill ju inte ha repor.

Har 2 st från biltema fungerar riktigt bra :tummenupp
Kostar inte skjortan heller.

Kör med Held. Dyrt var det, närmare tusenlappen. Det är dock bra mycket bättre än plastskiten jag hade innan. Tyget är tjockt och fladdrar inte i vinden och resåret håller det på plats perfekt. Dessutom är det gjort för att tåla hög värme så man behöver inte vänta så länge på att hojen ska svalna innan man sätter dit det.

Använder det från Biltema fungerar bra, har inte märkt ab kondens eller repor, plus även för att det var mycket billigt
:tummenupp

Ett par trosor från en Ricky Lake negress funkar bra för mig och rymmer nog även en goldwing om det skulle knipa?. :tummenupp

Hightuned skrev:
Ett par trosor från en Ricky Lake negress funkar bra för mig och rymmer nog även en goldwing om det skulle knipa?. :tummenupp

Får mig att tänka på en scen ur road trip... "Dude! Did you kill a chita?" :D

Jag har ett kapell typ Biltema eller nt. Tar av och på det varje dag, skadar inte lacken det minsta. Den står dock under ett skärmtak så det blåser inte så jättemycket på den.
(Men, å andra sidan, är man extremt rädd om lacken törs man ju inte sitta på den och nöta tanken eller köra den i trafiken och krocka med mygg.)

Kondens har jag inte märkt av trots norrländska tempskillnader. Den slipper dock bli full med tallpollen och annat damm som är tråkigt.

Tackar!

Tackar för alla svar,blir nog o se efter nån gamla lackan eller nåt
men även biltemas verka ju schysst så får ta en koll på det.
O så det märket Held ska jag oxå kolla upp...men det är ju bra o först få folks synpunkter o tips.
Förvisso är det till vinterförvaringen tänkt men troligen blir det
att man får av o på me det var gång nu.Får uppehålls plats för hojen i en polares lada,men där är fåglar som kommer in o skiter.
Sen är där grusgolv så troligen kom fukten in underifrån då det i vintras var kondens,hjälpte något med torrbollar något lite.
Mvh Peter R1 racer

Jag har kvar mitt gamla från KTM till min triple, det står "Scchh, the beast is sleeping" på =) Stämmer bra. Vet inte om det bildas kondens och så tyvärr. Billigt var det iaf, runt 200-lappen.

Jag kör också med en B*ltema variant. Funkar.

/J

Kör oxå med Held.. Ventilerat upptill vid backspeglarna, tål värme, resår nedtill & låsbart.. :tummenupp pris runt tusenlappen.

På vintern kör jag med vanligt täcke..

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!