mc körskola i GÖTEBORG!

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Någon som har erfarenhet av en bra och hyfsat billig körskola i gbg?
Ska ju givetvis kunna utbilda för lätt mc också... helst ska den ligga nära centrum... alla göteborgare, var tog ni ert körkort?

Ha det gubbs
 
jag tog det inte i götet, men jag känner folk, däribland mitt ex.... Hon körde på tommys trafikskola. Den ligger brevid heden, scandichotellet där...

Den va riktigt bra... Den uppfattningen fick jag iaf...

:hej
 
Kramérs !!

Ligger vid Ullevi ungefär, baksidan av friggargatan.
Matthias heter mc läraren.
Erkänt duktig, för mig dom hade minst kuggade elever i hela västragötalands regionen sist.
 
KickAss_Prod´s skrev:
Kramérs !!

Ligger vid Ullevi ungefär, baksidan av friggargatan.
Matthias heter mc läraren.
Erkänt duktig, för mig dom hade minst kuggade elever i hela västragötalands regionen sist.

Kramérs har jag hört ska vara grymma. Själv körde jag på lundens trafikskola. Jag hörde mycket skit om dem när jag höll på, detta gäller endast Mc delen. Jag klarade uppkörningen bra, men jag tyckte att det var mycket strul med läraren, mc som var på service när man skulle köra osv.
Skulle jag vara i din sits skulle jag inte valt dem!

Lycka till!!! :tummenupp
 
A.K.O.A skrev:
Kramérs har jag hört ska vara grymma. Själv körde jag på lundens trafikskola. Jag hörde mycket skit om dem när jag höll på, detta gäller endast Mc delen. Jag klarade uppkörningen bra, men jag tyckte att det var mycket strul med läraren, mc som var på service när man skulle köra osv.
Skulle jag vara i din sits skulle jag inte valt dem!

Lycka till!!! :tummenupp

tack gubbar! härligt med lite tipps :) har rätt begränsad budget och kramérs är ändå hyfsat mycket dyrare än till exempel guld-heden... ingen som har erfarenhet av dem?
 
Tog mitt på länsmansgårdens trafikskola, ligger vid vårväderstorget.
Har bara bra saker att säga. Det tog mig c:a en och en halv månad från att jag började tills jag hade klarat uppkörningen. Trevlig och kompetent personal :tummenupp

:) lycka till :)
 
Kramers duger fint, tog d där för en månad sen, med tre/fyra polare. inget alvarligt å gnälla på men d e lite för långa väntetider mellan lektionerna å till uppkörningen. var klar med teorin på åtta dgr. sen fick jag mest vänta i en månad. hade nog testat nåt utanför stan om jag skulle göra om d idag, typ kungälv lr nåt. för å få snabbare tider..
 
Kramérs
Har inte erfarenhet av nån annan, men jag är väldans nöjd med utbildningen där.
Dessutom kom det folk som kört på andra skolor och kuggat både en å två gånger dit för att dom hört att Mattias var så grym! :yoparty
 
matte_mannen skrev:
tack gubbar! härligt med lite tipps :) har rätt begränsad budget och kramérs är ändå hyfsat mycket dyrare än till exempel guld-heden... ingen som har erfarenhet av dem?

Jag tog mitt hojkort på Guldhedens, hade ett par olika lärare och såvitt jag minns bara goda erfarenheter av skolan. Men det var '86, så de lärarna kan säkert vara någon helt annan stans idag. :)

Jag rekommenderar annars gärna Bruhns trafikskola, där tog jag busskort '91 - de utbildar även på hoj - och erfarenheterna av dem var mycket goda. Målinriktat och seriöst.
 
Jag rekommenderar annars gärna Bruhns trafikskola, där tog jag busskort '91 - de utbildar även på hoj - och erfarenheterna av dem var mycket goda. Målinriktat och seriöst.[/QUOTE]


då måste jag med rekomendera dom! har tatt kort där för både bil och mc.

grymt bra mc lärare!
har även två polare som tatt kortdet där och vi klarade på första uppkörningen allihop!

lycka till mv.oskar
 
Smurfer skrev:
481957 Kramérs !!

Ligger vid Ullevi ungefär, baksidan av friggargatan.
Matthias heter mc läraren.
Erkänt duktig, för mig dom hade minst kuggade elever i hela västragötalands regionen sist.

tro fan att dom har minst kuggade elever när dom beter sej som svin. Dom säger att man måste ta fler lektioner och vill man inte eller inte har råd lr nåt liknande vagrar dom godkänna att man bokar jenom dom.

Edit: kanske låter lit väl arg nu och de beror på att jag är förbannad. har två polare som går på samma med samma lärare och dom har hunnit mä allt på typ 10 lektioner. jag har kört 7 och har två till bokade nästa vecka och han säger att jag behöver massa fler bara för att vi inte hunnit mä allt. har inget emot mathias och jag tycker han e grym som lärare men de känns som dom bara är ute efter att sälja lektioner och hålla sin jävla statestik på top. så känns det just nu. får se hur de känns nästa vecka.
 
Last edited:
Sök på kul på hjul o du ska få se på fan! Jag körde med dem, fyfan va schysst stefan är !!

Och om du söker, kan du få 40min för 150:- :tummenupp
Tänker inte rekomendera en annan skola då det inte finns nått mer att önska hos en skola !! :yoparty


www.mckorkort.se

vet itne vad du kör upp för, men för obegränsat har dem buell :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top