Sannaberga
Ny medlem
Svar

Tackar för ditt svar!
Som ecodriving på Bil då? Planera körningen och så få stopp som möjligt och så lite bromsning som möjligt. Utan använda sig av motorbromsning men ändå ha bromsljusen tända så att bilen bakom dig uppfattar att du bromsar?..
Och att du har Bromsberedskap som du skrev
Tackar för ditt svar!
Det är inte hoj hantering jag försöker lära mig det är de hära små felen jag vill veta, de man brukar kugga på. Och sen påverkar det väll inte er medtraffikanter om jag kör T.ex. eco driving eller inte?(om vi inte räknar med utsläppen)
Tack för svar!
Tack för detta svar! Väldigt bra att veta
Ja då är det precis som bil dock utan inner speglen.. Titta först speglen åt det hållet du ska svänga sedan döda vinklen slå sedan på blinkers och plasera dig..eller?spegelrutiner = så fort du ska slå på blinkersen bör du ta en blick i spegeln först, sedan vrida på skallen för att se att ingen "ligger i döda vinkeln" för att sedan placera cykeln i rätt position...när du väl har kortet kanske man inte överdriver detta med att vrida på skallen så fort du ska ta ny position, men få det som rutin....är nått man kan bli kuggad på annars...

Tackar för ditt svar!
Ja, du måste nästan göra det överdrivet! Inte för att du egentligen behöver det för att själv se, utan för att snubben från transportstyrelsen ska se att du tittar efter ordentligt.
När vi ändå är inne på att överdriva... bromsberedskap är något man behöver ha på många ställen, inför korsningar och dyl. Då för att VISA att du har bromsberedskap så kan du dra in handbromsen eller trycka på fotbromsen lätt. För du tänds bromsljusen och han som övervakar din körning tänker, där är en duktig grabb som är beredd.
Bromsljusen ska tändas innan bromsen tar, så känner du av någon bromsverkan överhuvudtaget så ska bromsljusen vara tända (nita inte i varje korsning i onödan).
Som ecodriving på Bil då? Planera körningen och så få stopp som möjligt och så lite bromsning som möjligt. Utan använda sig av motorbromsning men ändå ha bromsljusen tända så att bilen bakom dig uppfattar att du bromsar?..
Och att du har Bromsberedskap som du skrev

Tackar för ditt svar!
Inte illa att försöka lära sig köra MC via ett internetforum
Nä, är du så osäker på vad som gäller som du verkar så tycker jag att det är värt dom kronorna det kostar med några lektioner. Vi andra som vistas i trafiken skulle oxå uppskatta om du gjorde det.
Det är inte hoj hantering jag försöker lära mig det är de hära små felen jag vill veta, de man brukar kugga på. Och sen påverkar det väll inte er medtraffikanter om jag kör T.ex. eco driving eller inte?(om vi inte räknar med utsläppen)

Tack för svar!
Om du ska hålla i kopplingen, så använd alla 4 fingrar. Jag blev nästan kuggad pga jag använde pek, långfinger
Tack för detta svar! Väldigt bra att veta