Mc körde ifrån polishelikopter

Det jag inte förstår är hur fan snutarna kan sätta in så jävla många bilar, motorcyklar och helikoptrar bara för att stanna en fortkörare. Helt sjukt.QUOTE]

Häromdagen sattes liknande polisresurser in, då för att ta fast en motorsågs-tjuv.

Det jag inte förstår är hur fan snutarna kan sätta in så jävla många bilar, motorcyklar och helikoptrar bara för att stanna en fortkörare. Helt sjukt.QUOTE]

Häromdagen sattes liknande polisresurser in, då för att ta fast en motorsågs-tjuv.[/QUOTE]

:D :D

Det som syns är ju trafikanter som bryter mot brott o likande så då måste de sätta in mkt för att ta dom.

Ingen märker när de spränger en etta i "namnlös ort" o tar en kriminell en... Nej vänta de var ju upptagna med att jaga fortkörare!

Last edited:

Häromdagen sattes liknande polisresurser in, då för att ta fast en motorsågs-tjuv.

häromdagen satte de där uppe in sex bilar och en helikopter som flög runt i flera timmar för fånga en MOPEDER:näsblod

Det var på måndagskvällen som polisen kontrollerade mopedister i Kalix kommun. Dels via helikopter, dels via motorcykel.

Det gick till så att polisens spaningsresultat i luften förmedlades till polis på marken.

Det som kontrollerades var bland annat huruvida föraren hade åldern inne, förarbevis med sig, registreringsskylt på plats, hjälm på huvudet och lyse på mopeden - samt förstås att mopeden inte var trimmad.

En trimmad moped klassas som motorcykel och då är det helt andra krav som ställs.

Sammanlagt 21 brott rapporterades, och i många fall var det flera brott på en och samma förare.

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=60440&arkiv=False

motorcyklisten uppges ha blivit filmad i Västerbotten

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=60616&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False

Last edited:
För några veckor sen kom jag körande på en motorvägsbro och bredvid låg polishelikoptern och hovra stilligt- jag gasa lite o passera den i 180 för att kolla om dom vatt bråksugna.

Efter 100m ser ja en fågel störtdyka nedåt i backspegeln - jag kolla bakåt för att dubbelkolla - o börja vrålgarva.
Full rulle till jobbet me helikoptern som rotetvåa på under hundra meters höjd.
Snygg ankomst till jobbet - den låg sen o hovra runt arbetsplatsen i 5 minuter medans jag ringde ut åskådare för att sen ligga o asgarva på asfalten.

Arbetsplatsen är skyddad med staket så eventulla bilar och dess besättning skulle inte kunnat ta sig direkt utan att riva sönder brallorna o fillingarna på taggtråden.

Sen skickade jag ett tack brev till polisen - o fick svar av en förmodad blondin.

Fan va kungligt att dra hela poliskåren, tom en helikopter.
Det jag inte förstår är hur fan snutarna kan sätta in så jävla många bilar, motorcyklar och helikoptrar bara för att stanna en fortkörare. Helt sjukt. Underbart att han kom undan.

Underbart?? Varför?

Tycker du att det är ballt att riskera att köra ihjäl någon för att man själv vill komma undan?

Jag tror att du ljuger.

För några veckor sen kom jag körande på en motorvägsbro och bredvid låg polishelikoptern och hovra stilligt- jag gasa lite o passera den i 180 för att kolla om dom vatt bråksugna.

Efter 100m ser ja en fågel störtdyka nedåt i backspegeln - jag kolla bakåt för att dubbelkolla - o börja vrålgarva.
Snygg ankomst till jobbet - den låg sen o hovra runt arbetsplatsen i 5 minuter medans jag ringde ut åskådare för att sen ligga o asgarva på asfalten.

Arbetsplatsen är skyddad med staket så eventulla bilar och dess besättning skulle inte kunnat ta sig direkt utan att riva sönder brallorna o fillingarna på taggtråden.

Sen skickade jag ett tack brev till polisen - o fick svar av en förmodad blondin.

Det är väldigt mycket konstiga saker du råkar ut för hela tiden...

Mytoman:7peta

Hade du inte ett paket med ägg under cutsen också, som du lite elegant kunde ta fram i 180 och slänga på framrutan på helikoptern? :va Du brukar ju ha sånt redo..

Mytoman.. :dummer

Hade du inte ett paket med ägg under cutsen också, som du lite elegant kunde ta fram i 180 och slänga på framrutan på helikoptern? :va Du brukar ju ha sånt redo..

Mytoman.. :dummer

Haha, tänkte precis samma sak! Satt en hel kväll med hans historier, den ena var tamefan värre än den andra men nå så jävulskt underhållande :tummenupp

Vi får nog alla skiten för detta

Jag kan förstå att MC-föraren kom i konflikt med sina hjärnceller och valde fel beslut, sånt kan ju hända.
Men ni skall nog inte vara förvånade om Polisen i sommar får för sig att sätta in ännu mer resurser på att kolla motorcyklister. Då i synnerhet de snabbaste modellerna, att dra snuten i det tysta är en sak. Att det får stor mediabevakning och att många oskyldiga längs vägen riskerar sina liv är en annan.

Hjältestatusen borde falna lite då ni inser vilka konsekvenser detta kan ge för oss alla. Eller lever ni i en glasbubbla om hur ett samhälle fungerar?

Haha, tänkte precis samma sak! Satt en hel kväll med hans historier, den ena var tamefan värre än den andra men nå så jävulskt underhållande :tummenupp

Haha, ja det är dom verkligen :) Satt å gick igenom de trådarna han har skrivit i för ett tag sen oxå. Det är rätt roligt (och intressant) att han verkar tro det är avundsjuka som gör att man inte tror på hans historier.
Va nån där han hade en träningsdress under cutsen med tror jag det va, som han påstod sig lura polisen med :rofl

Han borde lägga sin fantsi på bättre saker, typ skriva en novell. Det borde han vara duktig på med den fantasin han verkar besitta. :)

Sorry, lite OT nu.

Back