MC-köp

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Jag ska åka och kolla på en hoj idag och tänkte höra med er om lite grejor...

Detta är en CBR 600F som är en -96:a, den har gått 4700 mil, är det mycket? Den har stålomspunnet fram, bra däck, nytt drivpaket, ny kamkedjesträckare och slip-on (org medföljer)...Sedan är det några repor på ena kåpan samt några repor på motorkåpan samt en liten spricka i den ena bakre kåpa (ska gå att fixa om man vill) kapell och skivbromslås medföljer...har efterfrågat 32k för den, låter detta som en vettig affär eller bör jag dra öronen åt mig?

Något annat som är viktigt att jag kollar?

Tacksam för lite support...

Kolla alltid serviceboken!
500mil/ säsång brukar jag räkna som normalt.
Tycker det låter dyrt med tanke på hur mycket skador det verkar vara på den.
Kolla vad en likadan fast hel kostar och räkna någorlunda på vad det skulle kosta att snygga till denna så känns det som om det inte går ihop.

håller med yonsson....hur är den servad? Om intervallerna skötts så är 4600 mil på 10 år fullt normalt och inget att fega inför. Hondas motorer är grymt driftsäkra om de sköts ok.

En del repor måste man ta efter 10 års brukande men sprickbildning i kåpfästen mm brukar ju ha en tendens att bli värre och det är ju inte billigt. Tycker 32 låter i mesta laget om det är så pass många yttre skavanker men det är svårt att avgöra 100% utan att ha sett hojen.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D