Mc-köp

almn

Vridmomentsberoende
Gick med
29 May 2003
Ort
Umeå
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderrace
Ligger i köpesplaner efter att ha sålt 750:n.
Funderar på en nyare GSXR600 eller en 900RR
600:an lär ju va billigare att äga och man får en nyare hoj än en 900RR för samma peng men frågan är hur dom går :confused: har aldrig haft möjlighet att prova nån.
Någon som har något tips till mig på vad man ska satsa på?
Maxpriset får vara 45000:-
 
almn skrev:
Ligger i köpesplaner efter att ha sålt 750:n.
Funderar på en nyare GSXR600 eller en 900RR
600:an lär ju va billigare att äga och man får en nyare hoj än en 900RR för samma peng men frågan är hur dom går :confused: har aldrig haft möjlighet att prova nån.
Någon som har något tips till mig på vad man ska satsa på?
Maxpriset får vara 45000:-

gsxR 750 är nog ett bra val lr en R1:a

blir det inte nån TL1000r :D
 
obruT skrev:
gsxR 750 är nog ett bra val lr en R1:a

blir det inte nån TL1000r :D
Jo, det är sant, men ägandekostnaden på en R1 :skrämd
En 750 är inte helt fel.
Ingen som vet hur 600:an går?

Visst kan det bli en TL1000R... för 45000:-? :nicka :D
 
Den borde väl gå rätt bra. Om du nu inte prioriterar ett monsterbottendrag så är det ju en prisvärd körupplevelse. Eller en gsxr 750. Billig hoj med hyffsad prestanda.
 
En GSXR750 kan du få för en rimlig peng (om du inte letar exemplar i toppskick dvs). Ta då gärna en 98-99 då den fick insprutning och lite mer bottendrag (+mer toppeffekt). Den ska varvas men går då riktigt ok också :tummenupp
 
Nja nog kan jag tänka mig att bottenvridet blir lidande på en 600 men åandra sidan borde försäkringen vara hyffsad.

Hmm...
Jag vet av en GSXR600 -98 som tydligen ska vara rätt fin det är därför jag funderar på en sån.
En 900RR då, några kända problem med dom?
 
He he ... nä dom bara går och går :lol






Fast än jag har två motorer med vevstakslagerras så anses dom vara väldigt pålitliga. Jag trivdes mycket bra med min -92:a ifjol.
 
Grusbuse skrev:
He he ... nä dom bara går och går :lol






Fast än jag har två motorer med vevstakslagerras så anses dom vara väldigt pålitliga. Jag trivdes mycket bra med min -92:a ifjol.


Är vevstakslagerras ett vanligt problem på dem eller?
Jag vet av en -96, 900RR, något speciellt med dom eller?
Jasså, du trivdes mycket bra med den då.
 
almn skrev:
Är vevstakslagerras ett vanligt problem på dem eller?
Jag vet av en -96, 900RR, något speciellt med dom eller?
Jasså, du trivdes mycket bra med den då.


jepp jag trivs bra med den fotrfarande även fast jag servar den just nu..
om du vill kan du få köpa min billigt, när jag plockat ihop motorerna givetvis :hihi
 
Grusbuse skrev:
jepp jag trivs bra med den fotrfarande även fast jag servar den just nu..
om du vill kan du få köpa min billigt, när jag plockat ihop motorerna givetvis :hihi



Servar :tummenupp
Hmm... ett erbjudande nog så svårt att avstå :fakta , men jag tror jag letar vidare, tack för erbjudandet :Bugar .
 
almn skrev:
Är vevstakslagerras ett vanligt problem på dem eller?
Jag vet av en -96, 900RR, något speciellt med dom eller?
Jasså, du trivdes mycket bra med den då.

Jag hade en 97:a Blade tidigare och hade inga mekaniska problem whatsoever under de dryga 2000mil som jag körde den. CDI-boxen blev jag dock tvungen att byta en gång.

Motorn från 96 å framåt är dessutom trevligare (mer vrid) :tummenupp
 
cbjorkman skrev:
Jag hade en 97:a Blade tidigare och hade inga mekaniska problem whatsoever under de dryga 2000mil som jag körde den. CDI-boxen blev jag dock tvungen att byta en gång.

Motorn från 96 å framåt är dessutom trevligare (mer vrid) :tummenupp


Ok, det finns förmodligen måndagsexemplar av alla modeller.
Mer vrid :) det är ju aldrig fel.
 
Du skulle köpt min -99:a, tevlig värre... Men nu när du inte kan köpa den så tipsar jag dig att istället köpa en Supermotard!!! Billig försäkring, köra året runt, minst lika mycket körglädje som en sporthoj... Bankörningar på alla sommarens onsdagar!
 
Advance4Stroke skrev:
Du skulle köpt min -99:a, tevlig värre... Men nu när du inte kan köpa den så tipsar jag dig att istället köpa en Supermotard!!! Billig försäkring, köra året runt, minst lika mycket körglädje som en sporthoj... Bankörningar på alla sommarens onsdagar!

Jag vill kunna köra långa turer också så då tror jag inte en Motard är det bästa + att jag gillar sporthojar.
 
Advance4Stroke skrev:
minst lika mycket körglädje som en sporthoj...

Öhhh!!!!

Smaken är som baken, men jag tror jag skulle tröttna ganska fort på wheelisar o sladd i rondeller :7peta

Acceleration o fart! :fakta :banana

O sen kan man ju åka på bakslangen med sporthoj åxå.
Då det gäller Försäkringen är det nog svårt att slå motarder vs sporthoj.

I feel the need, the need for speed!!!!!!!
 
leffe75 skrev:
Öhhh!!!!

Smaken är som baken, men jag tror jag skulle tröttna ganska fort på wheelisar o sladd i rondeller :7peta

Acceleration o fart! :fakta :banana

O sen kan man ju åka på bakslangen med sporthoj åxå.
Då det gäller Försäkringen är det nog svårt att slå motarder vs sporthoj.

I feel the need, the need for speed!!!!!!!

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :banana :banana
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top