Priset är nog inte fel om det är en R100 du är ute efter! De ligger fortfarande kvar på nypriset!
Men det var den fulaste kåpan jag har sett på den!
BMWs R100 serie såldes i princip oförändrade från 78 till 94-95 ungefär, det enda större som ändrades var att den fick enkelsving och andra bromsar tror jag.
Att den tillverkades så länge orsakade samtidigt gubbstämpeln BMW försöker tvätta bort nu!
Däremot tror jag att den du tittar på snarare är en touring/autobahnhoj än en bus/pendlarhoj! Den är alldeles för lång och tung för att vara smidig på småvägar, däremot är den grym på långa snabba (70-tals) transporter!
Är du ute efter en BMW så titta på en F650 istället! Då får du en -95 till -98 för de pengarna! Mycket smidigare och roligare på korta turer, funkar till långresor också, iallafall ensam!
Vill du ha mer info om BMW kan du kolla på:
http://bmwklubben.se/forum.php
R100 är en kanonhoj med absolut skottsäker kvalité och för tiden när den konstruerades fantastska egenskaper, tyvärr försökte BMW lägga ner boxermodellerna och satsa på radmotorn i K modellerna istället, men folk slutade inte köpa boxrar fast det var samma modell under så många år.
Först -94 kom nästa generation boxrar,
R1100 som tyvärr blev en halvmessyr som ersattes av R1150 efter bara några år.
2004 kom bästsäljaren R1200 som nu tillverkas i andra generationen.
F650 Funduro kom -94 men en encylindrig Rotaxmotor på 48-50 hk och tillverkades iallafall delvis av Aprilia i Italien fram till -97 tror jag när den ersattes av F650GS som tillverkades i Tyskland av BMW själva! Numera heter den G650 och finns i några olika modeller, och F650GS har numera en tvåcylindrig 800cc Rotaxmotor.
Jag hade tidigare en F650 -95, nu har jag en R1150R Rockster.
Min pappa har en R100RS -82 och min farbror har en R100RT -94
Det går i släkten alltså