MC-köp hjärta eller hjärna????

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Vett och sans, förnuft eller dårskap kalla det vad ni vill så här är det:

Jag har, till skillnad från andra här på forumet, fått lov av min fru att köpa en ny hoj. :tummenupp Det hela kom sig av att vi hittade en sprillans ny GSXR 750 -03 på Harley-Davidsson i Helsingborg för 90 000,- och hon tyckte att jag skulle köpa den på en gång. Jag har varit sugen på en 750 länge för de känns som lämplig både för gata och bana. Det var mycket nära att jag köpte den direkt, men....

Eftersom vi bor i Tyskland så kanske det inte är så smart att köpa en hoj i Sverige, man kanske kan hitta något nyare till samma eller lägre pris :confused:

Började kolla runt lite och hittade att en MC-handlare här i närheten parallellimporterar EU-godkända hojar till jäkligt bra pris. Lång historia kort så var jag dit idag och tittade på en Svart/mattsvart (sån som inte tas in i Sverige) Suzuki GSXR 750 2006 årsmodell. Jäkligt liten, smidig, lovordad i alla tester som optimal på bana och jäkligt snygg i svart, habegäret är stort. :fatta!

Priset är 9790,- Euro dvs ca 93 000,- svenska pengar för en sprillans årets modell och allt. Inte långt ifrån priset för -03:an.

Nu till problemet, samtidigt så gör sig förnuftet gällande. Jag kommer troligtvis att köra mest på bana då tiden är knapp med mycket jobb, kotte och fru. Ska man då lägga 93' på en hoj? Jag hittar här på SH och på blocket massor med superbra objekt som skulle funka hur bra som helst. Nästa nya cyklar som har massor med mil kvar eller kanske en ren banhoj och en Supermotard för gatan?

Suck vad göra???? :död Kom gärna med förslag, inga är för dumma även de som bara säger köööööp är peppande åt rätt håll men visst är den fin den nya GSXR 750:n?

Köp -06:an. Tveklöst :fatta!

du får ju antagligen mer pengar tillbaka om du köper en beggad hoj och märker att du inte har tid, kanske bättre att hitta en sjysst beggad för en mindre peng i min värld.. :confused:

3-1 till köp -06:an, det är jäkligt lockande. En vecka till tio dagars leveranstid....

Tack för hjälpen så långt. :tummenupp

Palmas skrev:
2192305 3-1 till köp -06:an, det är jäkligt lockande. En vecka till tio dagars leveranstid....

Tack för hjälpen så långt. :tummenupp

Åker man inte på moms m.m om den inte e beg?600mil+?

Lam-Kaka skrev:
2192320 Åker man inte på moms m.m om den inte e beg?600mil+?
Jo det stämmer 6 månader och minst 600 mil men jag bor i Bratwurstland så det är inget problem. Jag kan ta med den hem och köra på semestern också utan att polis eller någon annan kan säga nåt. :)

aoscarsson skrev:
2192323 Har jag helt fel om det inte är en -03 du tänkt å köpa.......
Det var -03:an som satte igång processen kan man säga. Den är dock inte aktuell längre utan antingen sprillans ny -06 eller en billigare typ runt 40-60 tusen.

JAg har en god vän, som för övrigt är medlem här på forumet, som vid vartannat hojköp kopplar in enbart hjärtat och vartannat enbart hjärnan. Han byter hojar ofta, väldigt ofta. Lite av varje är nog receptet, det är dyrt med hojåka så köp det du vill ha och betala vad det kostar så vinner du i längden.

Tjöp -06:an. Den kan du ju ha och slita på tills den är gammal och begagnad och den lär nog hålla så länge också.
Följ hjärtat, hjärnan har mycket dumt att säga om hojar och hojåkning... :3freak

Asså Gixxer 750 K6a är den snyggaste och mesta habegär man kan ha för en hoj KÖÖÖÖP! :)

Köp 06:an helt klart!!

Finns inget som slår känslan när man rullar ut en helt ny hoj från handlaren och startar upp den för första gången.
Att blanda in såpass ovidkommande saker som hjärnan vid hojköp är bara dumt och kan äventyra hela affären. :tummenupp

Vad du än väljer att köpa, så köp det i Tyskland om du nu bor. Det verkar lite konstigt att importera en hoj från Sverige till Tyskland.. :)

Köp helt klart 06'an, både nyare teknik, snyggare och ingen har kört den tidigare.

Om du köper en GSXR750 '03 för 90000kr så blir du mer eller mindre blåst, om du ändå vill köpa den så pruta 20000kr.

Somnade i soffan igår, tack för alla svar så långt!! Verkar vara övervägande köpa 06:an. Härligt :yoparty

Kraschkåpor och ett Laser MotoGP system finns med i planerna i så fall.

Det är nog som ni säger, man köper inte hoj med hjärnan i så fall skulle det bli en EU-moppe. Det är hjärtat som gäller hela vägen :kär

Hmmm måste börja räkna på det här....Ska nog ta och börja fila på en kreditansökan till banken...

Hade jag haft frågan på tapeten ö.h.t. att köpa en GSXR750 '06 hade jag slått till direkCt!

Handla i tyskland, bättre verkar det väl inte bli?!

Lycka till, jag är inte alls avundsjuk! :rolleyes:

Hej, om du nu har möjligheten att handla i Tyskland bör du väl tillvarata den möjligheten? Och då är svaret givet! Köp -06: an! Den kan du köra både på gata och bana med!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing