MC-jeans, är det ok?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Water repellent betyder oftast att de är impregnerade. Som en friluftsjacka utan membran. Beroende på hur mycket och vilken sorts impregnering kan de bli alltifrån luftiga till tåla regn någon timme men inte när man sitter på hoj…
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Som jag trodde.

Hursomhelst hämtade jag mina Defender mono idag. Väntar på klass-2 skydden och ett par Pioneer mono (jag villhöver bägge) men byxan känns verkligen som om den inte är en mc-byxa.

I kombo med Knox urbane pro kommer jobbpendlande och varma dagar gå som en dans!

Jag ger 5/5 i torrbrytarbetyg.

Återkom med Real World Pendlarhelvete-betyget i höst!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Water repellent betyder oftast att de är impregnerade. Som en friluftsjacka utan membran. Beroende på hur mycket och vilken sorts impregnering kan de bli alltifrån luftiga till tåla regn någon timme men inte när man sitter på hoj…

Jag minns HojMagasinet's (saliga i åminnelse) test av vattentålighet.
Dom ställde en praktikant i duschen en hel dag :hihi

Jag har för mig att han fick sitta på en ram med styre för att få den rätta vinkeln och vattenpölen i skrevet

Det var konsumentupplysning på riktigt!
 

Mjorich

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2015
Ort
Stockholm
Hoj
-
Som jag trodde.

Hursomhelst hämtade jag mina Defender mono idag. Väntar på klass-2 skydden och ett par Pioneer mono (jag villhöver bägge) men byxan känns verkligen som om den inte är en mc-byxa.

I kombo med Knox urbane pro kommer jobbpendlande och varma dagar gå som en dans! ?

Jag ger 5/5 i torrbrytarbetyg.
Pioneer Mono ser riktigt fina ut på bild. Hittar inget ställe i Sthlmstrakten som verkar ha, så kanske får beställa. Är väl en 32/34-kille i jeans generellt. Tror du att det är rätt strl i dessa då?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Pioneer Mono ser riktigt fina ut på bild. Hittar inget ställe i Sthlmstrakten som verkar ha, så kanske får beställa. Är väl en 32/34-kille i jeans generellt. Tror du att det är rätt strl i dessa då?
De finns att prova i Vårby på Mc-varuhuset.

Det är stretch i tyget, så du kanske skulle dra 31/34.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Sådär. Nu har jag fälttestat mina John Doe defender. En kort tur till och från jobbet.

Tillsammans med en knox urbane pro jacka är det en väldigt angenäm ekipering. Skaljacka anbefalls vid 12 grader. Benen var litet kalla vid ankomst men inte värre än med skinnställ.

Jag rekommenderar byxorna varmt. De var dyra men ack så bekväma både på och av hojen.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Water repellent betyder oftast att de är impregnerade. Som en friluftsjacka utan membran. Beroende på hur mycket och vilken sorts impregnering kan de bli alltifrån luftiga till tåla regn någon timme men inte när man sitter på hoj…
Körde typ tre mil i regn idag. Som jag trodde är de vattenavvisande som ett par vanliga jeans.

Tur att jag har arbetskläder så att jag var torr på jobbet iaf.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top