MC-jakt slutade med utkörning och död

Status
Ej öppen för fler svar.
Don´t start it again... vi har haft för mkt sådana här diskutioner.

...dessutom i fel land! :rolleyes:

Polisen skulle självklart avbrutit och skickat ut någon som fått sopa rent vägen innan man återupptar jakten.

var det nu värt att jaga honom tills han körde ut och dog?

Du formulerar dig 180 grader fel.

Så här skall det väl stå,

-"Var det värt att köra i ihjäl sig för att försöka spara 175 euro?" :rolleyes:

Klart, är man snål så..........:död

/e

Tja. Man kan ju också fråga sig om motorcykelföraren tyckte att det var värt att offra livet för att försöka smita från polisen.
Det innebär en hel del risktagande om man ska köra ifrån polisen och det hoppas jag att man som MC förare inser.

Polisen kan väl inte låta alla som bryter mot lagen löpa bara för att den stackars förövaren ju kan göra sig illa. Lite eget ansvar får man faktiskt ta som förare också.

Men det är klart att det är tragiskt varje gång någon kör ihjäl sig även om det kanske orsakas av förarens egen dumhet ibland.

EDIT.
Såg att jag inte var först.

Synd, men jag känner alltid lite "skyll dig själv" när det gäller sånna här historier med singelförare som skall dra från snuten tyvärr.

utkörning?.......

Kan väl lika gärna vända på det. Varför skall polisen inte jaga? Det är ju helt och hållet upp till föraren om han väljer att chansa med sitt och andras liv.

Jepp som ni säger så finns det ju alltid två sidor av ett sådant fall.

Tycker det händer alltför ofta nuförtiden, och att fortkörare anses vara de värsta lagbrytarna som finns.

Men jaja, case closed, ursäkta mig för att det är fredag.

Det är bättre vi har det laglöst och låter alla göra precis som de vill i samhället. Snuten, "de har inte rätt att jaga mig"-attityden är självklart berättigad när man inte har körkort eller "egentligen är någon fara, det är andra som är".

Snälla, sluta upp med att agera syndabockar och martyrer när ni får konsekvenser av era egna beslut.

Denna tråd låses med dessa få ord.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...