Mc-inspirerade kläder

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Letar ny jacka till vår/sommar!
Vill ha en snygg mc-inspirerad jacka, men hittar inte riktigt nåt på de hemsidor jag besökt. Finns massor med "riktiga" jackor, CE-godkända o allt. Men sånt har jag ju redan. Vill ha nåt jag kan gå med till vardags, när jag inte sitter på hojen.

Tips på bra butiker tas tacksamt emot!

Skinn eller textil spelar inte så stor roll, handlar mer om utseendet/looken på jackan i sig.
(Pallar inte springa omkring med min Dainese skinnjacka, väger ton även utan foder/skydd. På tok för klumpigt.)

Handelsboden och Flying eagle har väl lite mer klassiska looks på sina skinnjackor och så iaf. Alla jackor väger ju dock lite extra då dom måste vara tjockare än vardagliga jackor.
Sen märker man väl inte direkt av tyngden när man väl har jackan på sig, eller? :va

Köp BMWs clubjacka i skinn. Grymt snygg. Har även SMÅ inbyggda skydd. Kör på egen risk (som vanligt....)

ska du beöka:

[video]http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F%3Fgl%3DSE%26hl%3Dsv&hl=sv&gl=SE#/watch?v=tdbt-sx5MDc[/video]

:D

Jofama har ju även en serie kläder de kallar Fashion:http://www.jofama.com/fashion/?page_id=14

Lite mer precist vilken typ av jacka är det du vill ha?
Skinnkavaj?
Långrock?
Lite mer åt en 70-80tals racejacka med kort krage och knäppning i halsen?
Hög krage som är nervikt?
Mer klassisk knuttejacka i 50-talsstil som går omlott och har blanka dragkedjor och grejer?
Indiandekor och fransar?

Annars brukar ju damjackor ofta vara lättare och och mjukare skinn, det kanske vore något? :hihi

Du skulle ha varit på mässan i Göteborg. Det var en del där som sålde sån skit som jag aldrig skulle sätta på mig när jag kör mc. :mad:

Sista åren har ju många tillverkare släppt mc-inspirerade jackor i både skinn och tyg. Allt från D&G, Gucci etc till Zara. Lär säkert finnas även i år om du håller utkik.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien