MC i USA

• Thread starter Thread starter rBy
  • Start date Start date
jo ja tackar.. hade ju ialf en ganska bra flygresa hem..
men var på väg att vända när jag kände hur iskallt o snöit det var.

NO_FEAR vill du dit för att köra båge ska du defenitift dra till californien där det är sommar året om.

Akilles, jag har inga problemas med greencard m,m då min far är am medborgare + att jag e regestrerad hos am ambassaden ;P

Aja det enda man ser fram emot nu är ju som sagt en TIDIG, LÅNG o VARM sommar här i swe. :tummenupp

rBy skrev:
Fy fan!
Tillbaka till kalla sverige igen :/
Längre bort från Mc åkning får man ju leta efter, ser ju ut som en ny istid här i sthlm!Brrrrrrr

Ludde-man var du på sunset? hur var det?

/Robert

sunset e bra men det börjar komma dit en massa bilar som tar upp en massa plats annars e det kul en massa folk mellan 500-1000 hojar beror på vädret lite kyla lite hojar ... :D ..många stuntar kul o se :banana

wdac skrev:
hur är det folk på andra sidan pölen åker dem med ordentliga skydd som måga av oss gör här i sverige eller är det mycke jeans å t-tröjja som på alla stuntfilmer man ser från staterna?

Många som stuntar kör i t-shirt o jeans men inte alla ... + att de flesta som stuntar vid sunset har med sig stunthojar som inte e reggade är man ute o åker annars så stuntar de flesta med skydd :tummenupp

Jag tänkte passa på att låna tråden lite grann.
Kommer själv att sticka till Los Angeles i mars och vara där i ungefär en månad.
Bil kommer jag ju få köra. Men hur är det med hoj (med tanke på att jag fortfarande endast har A begränsad)? :confused:

zike skrev:
Jag tänkte passa på att låna tråden lite grann.
Kommer själv att sticka till Los Angeles i mars och vara där i ungefär en månad.
Bil kommer jag ju få köra. Men hur är det med hoj (med tanke på att jag fortfarande endast har A begränsad)? :confused:
Har du tillgång till hoj och inte bor i USA och hojen är försäkrad på någon så kan du tuffa runt o ha kul. Dock har du en "registrerad" adress i USA (genom att hoj eller bil står på ditt namn, eller ja typ hus m.m) så räknas du dom "resident alien" eller nått. Då måste du ha CA körkort inom 30 dagar från det datumet. Annars blir det "unlicensed driver" på böteslappen. Jag har ett par sådana. =) =/

rBy skrev:
jo ja tackar.. hade ju ialf en ganska bra flygresa hem..
men var på väg att vända när jag kände hur iskallt o snöit det var.

NO_FEAR vill du dit för att köra båge ska du defenitift dra till californien där det är sommar året om.

Akilles, jag har inga problemas med greencard m,m då min far är am medborgare + att jag e regestrerad hos am ambassaden ;P

Aja det enda man ser fram emot nu är ju som sagt en TIDIG, LÅNG o VARM sommar här i swe. :tummenupp
Kan inte du typ bara fixa så jag är familjemedlem, så slipper jag betala en sjuk summa till en advokat för o (kanske) få komma tillbaka? :) please

Swedie skrev:
Har du tillgång till hoj och inte bor i USA och hojen är försäkrad på någon så kan du tuffa runt o ha kul. Annars blir det "unlicensed driver" på böteslappen.

Haha.. Okej =)
Jag kommer dock inte att vara registrerad på något sätt.

Så att då kommer alltså mitt mellankort vipps förvandlas till ett obegränsat kort i staterna? :yoparty

Last edited:
jag vill också till USA :( ingen som vill släpa med mig? har iofs kusiner som spelar hockey där, så man kanske skulle kunna bo hos en av dom :)

tack för lånet av tråden.. :pannkyss

Åker eventuellt iväg till Kalifornien i maj/juni för å praktisera i ca 3 månader.
Kommer antagligen att hyra nån typ av lägenhet och kommer därför att vara reggad(?) Funkar EU kortet då eller måste man ta CA kort? I såna fall, hur blir re med SS number då?

F*N va allt kul ska va krångligt!

JWC skrev:
tack för lånet av tråden.. :pannkyss

Åker eventuellt iväg till Kalifornien i maj/juni för å praktisera i ca 3 månader.
Kommer antagligen att hyra nån typ av lägenhet och kommer därför att vara reggad(?) Funkar EU kortet då eller måste man ta CA kort? I såna fall, hur blir re med SS number då?

F*N va allt kul ska va krångligt!
Om du är i USA legalt kan du ansöka om SS om du har temporary eller permanent resident... Ditt visum måste samtidigt oxå helst vara ett riktigt I-94 (visitor visa) med foto och fingeravtryck m.m. Du har 30 dagar på dig från det datumet du hyr lägenheten. Du kan använda hyreskontraktet som styrkning att du har "adress" i landet. Dock om du kan hyra lägenhet vet jag inte då de flesta kräver SS m.m innan (nån sorts säkerhet, typ förskottsbetalning över en viss period kan nog oxå funka).

Jag snackade med lillbrorsan igår kväll..
I LA har dom ca 25 C sol o värme..
Gissa om man längtar tillbaka :kocko
Jag frågar mig gång på gång var 5e minut som går: VAD I HELVETE BOR JAG FORTFARANDE HÄR FÖR?!?
Det är nog bara för att man ska ta en liten europatrip senare i sommar(sej till om nån vill haka), men den sommaren känns ju jävligt långt borta jusst nu..

Inte för att detta har nått med MC kort i US att göra, ville bara drömma mig bort lite hoppas jag fick med mig en o annan till en varmare tanke?

Back