MC i STCC

MOS

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
RettA
Det ska vara ett info möte på lördag (i samband med MC mässan i Göteborg)
Är det någon som vet vad det kommer handla om?

Förövrigt kul att det är stor tillväxt i STCC (MC). Speciellt med fler ungre än vad vi tidigare sett.
Några som ska vara klara är Jimmi Lindén (19?år) Philip Backlund (16?år) Jimmy Wiren (17?år).

Finns det fler klara tonåringar? Någon som har koll?

Tror bara att förare och arrangörer ska träffas, skaka hand, snacka snack och se om det finns åsikter som bör vädras. Ska bli intressant!

MOS skrev:

Förövrigt kul att det är stor tillväxt i STCC (MC). Speciellt med fler ungre än vad vi tidigare sett.
Några som ska vara klara är Jimmi Lindén (19?år) Philip Backlund (16?år) Jimmy Wiren (17?år).

Filip Backlund är född 1990 = 15 bast

Har någon lust så kolla om det är bestämt något om TV-sändningar till sommaren :tummenupp

Lite mer om STCC med hoj... från Team CaWalli som satsar på detta!!
Har fått detta av CaWallis Teamchef så jag tror det är okej att lägga upp det här.

"(Informationen nedan är att betrakta som hemlig tills respektive dag)

Tisdag-Denna dag släpps nästa release att CaWalli som Hondas svenska
fabriksteam kommer ge support åt ytterligare fyra förare

Onsdag-Här släpper vi namnet på vår tredje mc förare i CaWalli teamet. Det är
en norrman som heter Norvald Haaland, en mycket intressant kille som
kommer röra om rejält i grytan."

Imorrn är det torsdag... jag fyller på...

sandstream skrev:
Har någon lust så kolla om det är bestämt något om TV-sändningar till sommaren :tummenupp

Mer från CaWalli...

"Vi spelade också in en del av programmet Hög växel som kommer
att sändas 10:e februari. Jag återkommer med tiden när den är spikad.

Torsdag-söndag
MC mässa i Göteborg på Svenska mässan, kom gärna dit och titta. På
lördagen spelar tv in mer till programmet 10 feb.
Här finns alla Cawallis förare, Haaland, Lindén och Papunen."

Maverick_ou812 skrev:
Mer från CaWalli...

"Vi spelade också in en del av programmet Hög växel som kommer
att sändas 10:e februari. Jag återkommer med tiden när den är spikad.

Torsdag-söndag
MC mässa i Göteborg på Svenska mässan, kom gärna dit och titta. På
lördagen spelar tv in mer till programmet 10 feb.
Här finns alla Cawallis förare, Haaland, Lindén och Papunen."
Jag tänkt mest på om loppen kommer att sändas i sammandrag som förra året på TV3.

heter det stcc (swedish tournament car championship) när man kör det med mc :confused: :confused:

whitesnake skrev:
heter det stcc (swedish tournament car championship) när man kör det med mc :confused: :confused:
STCC betyder Swedish Touring Car Championship om jag inte missminner mig och mc-klassen har traditionsenligt hetat Synsam Trophy resp Veidec Trophy fast det är egentligen SM. Vad det kommer att heta i år vete sjutton! Fins det någon huvudsponsor? Svemo Trophy? :)

Don Quixote skrev:
Tror bara att förare och arrangörer ska träffas, skaka hand, snacka snack och se om det finns åsikter som bör vädras. Ska bli intressant!

Är det sagt någon tid? Och var?

magnus_moss skrev:
Är det sagt någon tid? Och var?

Jepp...

Tror de inbjudna är förare som preliminäranmält sig men säkerligen även alla som fortfarande går och lurar på det... Kl.14 på lördag...

STCC mötet

MOS skrev:

Var någon här ifrån på mötet igår? och i sådana fall sas det något intressant?
Det har ju som alla vet varit mycket debatter om 600cc kontra 1000cc var det någon sådan diskussion?Kommer klassen heta Superstock eller Stocksport?
Hur många startande kommer det bli? MOS undran om tonåringar...blir det fler?

Jepp, var där. Det ser ut att bli helt fullt startfält = 30+ förare. Inget snack om att det skulle ha varit 1000cc i stället. Alla verkar nöjda att det blev som det blev.
Gick igenom tekniskt reglemente och fick preliminärt besked om hur det blir med tv-sändningar, men inget av det är officiellt ännu.

Vilket grymmeteam Cawalli har! Alla de lovande ynglingarna. Jag är säker på att det kommer att gå hur bra som helst för det teamet, åtminstone om en-två säsonger, om de behåller förarna.

Macho Woman skrev:
Vilket grymmeteam Cawalli har! Alla de lovande ynglingarna. Jag är säker på att det kommer att gå hur bra som helst för det teamet, åtminstone om en-två säsonger, om de behåller förarna.

Alla de lovande ynglingarna är väl en grov överdrift?

Torkel skrev:
Precis! Jag är ju t.ex inte med i Cawalliteamet... :)

Bra!

Då kan jag ju värva dej till Cerwalliusteamet!! :tummenupp
Som namnet antyder så är det en precis lika proffsig satsning.... :rolleyes:

Goodstuff skrev:
Alla de lovande ynglingarna är väl en grov överdrift?

Tja, danskarna är ju inte med och det finns ju ett par lovande till i 125, men en ganska stor procent av de lovande får man väl ändå säga att de har lyckats sno åt sig!

Macho Woman skrev:
Tja, danskarna är ju inte med och det finns ju ett par lovande till i 125, men en ganska stor procent av de lovande får man väl ändå säga att de har lyckats sno åt sig!

Tycker nog att förare som Eric SJöström och Nicklas Cajback har visat betydligt mer än Lindén och Whyrén, utan att försöka förringa deras insatser öht. Sedan har vi Gull, Milovanovic, Lundh etc. Det är det roliga - att det finns fler unga talanger!

Back