mc-huset, oves ....

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
jag har hört en massa rykten om att man inte bör köpa hoj på mc-huset pga otrevlig personal, dyra priser osv ... någon som har egen erfarenhet av mc-huset? har själv haft kontakt med oves, johans mc och bike vilket har funkat bra. Men man bör nog köpa hoj nära hemmet om man skall ha fördel att komma tidigt i verkstadsköer osv. lr?

Vilka fördelar får man om man INTE köper privatimport/parallellimport? verkstadsköer osv ... VAD?

det bästa du kan göra är att göra en egen uppfatning av personal och verkstad.. man skallinte lyssna så mycket på andra. var jag har hört om mc huset så är de helt ok.

CMF skrev:
det bästa du kan göra är att göra en egen uppfatning av personal och verkstad.. man skallinte lyssna så mycket på andra. var jag har hört om mc huset så är de helt ok.
jo det är sant ... men det skadar inte att höra med andra hur det ligger till. dumt att gå i samma rävsax som andra gjort. får se vad de skall ha för kawan ... det lär påverka vart affären blir av.

brinckis skrev:
jag har hört en massa rykten om att man inte bör köpa hoj på mc-huset pga otrevlig personal, dyra priser osv ... någon som har egen erfarenhet av mc-huset? har själv haft kontakt med oves, johans mc och bike vilket har funkat bra. Men man bör nog köpa hoj nära hemmet om man skall ha fördel att komma tidigt i verkstadsköer osv. lr?

Vilka fördelar får man om man INTE köper privatimport/parallellimport? verkstadsköer osv ... VAD?

Åkte från Malmö till Ove´s i Olofström för att köpa min Honda. Har ändå MC huset runt hörnan från jobb.

MC huset är kasst enligt mig (naturligtvis inte ALLA där). Jag tycker dom är stroppiga och det känns som om man ska vara tacksam för att man får handla där. Ove´s är kanon i jämförelse. :tummenupp

Planera dina servicebesök så slipper du oroa dig för köer.
Alla lever ändå på sin serviceverksamhet så ingen lär tacka nej till dig om du vill ha något gjort.

Men den trevligaste MC-butiken i hela Sverige måste ändå Mascots Motor (Yamaha handlare)i Nässjö vara! Rekomenderas starkt, har en massa släkt o vänner som handlat där och alla är helnöjda.

Maverick_ou812 skrev:
Planera dina servicebesök så slipper du oroa dig för köer.
Alla lever ändå på sin serviceverksamhet så ingen lär tacka nej till dig om du vill ha något gjort.
lämnar du in din hoj för service på oves också lr?

Var och kikade på MC huset när jag skulle köpa min. Bemötandet var ingen höjdare bland säljarna. Provköra var tveksamt om man kunde få, då skulle man helst ha pengarna med. Och om man hade det kunde man få 10-15 minuter att köra på. Så dom ger jag inte mycket för.
Dock var personalen i tillbehörsbutiken relativt hjälpsamma. Hängde gärna undan ställ till en, fastän priset var ett nedsatt rejält och dom egentligen inte gjorde så.

Men som sagt tidigare så åk dit och kolla själv

Ska du ha bra bemötande i Malmö ska du åka ner till Focosa (duccecenter)
Bättre bemötande än av Patrik i butiken & Olle i verkstaden har jag nog aldrig fått :tummenupp

MC-Huset är en bra affär om du skall köpa ny MC. Har många hojar och bra priser. Dock så är väl deras personal sisådär, verkar inte ha stenkoll på det mesta...hoppas kunna ändra på det om jag får jobbet som jag sökt! :)

brinckis skrev:
lämnar du in din hoj för service på oves också lr?

Troligen inte. För långt att åka men jag tror inte det är något problem. I stort sett alla handlare lever på sin serviceverkstad så ingen kommer att tacka nej till att serva. Har blivit väldigt trevligt bemött på Honda Center i Ödåkra så jag tror att dom får serva den.

Tåbbä skrev:
Men den trevligaste MC-butiken i hela Sverige måste ändå Mascots Motor (Yamaha handlare)i Nässjö vara! Rekomenderas starkt, har en massa släkt o vänner som handlat där och alla är helnöjda.

Håller med :)

Handlade min R6 på MC-huset,tyckte att alla va jätte trevliga och hjälpsamma! Nästan bara killar som jobbar där så man har väl rätt kön :tuttar :hihi

brinckis skrev:

Tja jag har haft endel att göra med Oves å jag anser att de inte är så bra att ha å göra med....
Speciellt när de kommer till service å man ska köpa saker till hojen...
Lite överpris på service med om jag får tycka till, har bättre erfarenhet av Claessons men som de sägs....
De är upp till var å en.. :arsele

Har inte handlat något på MC-huset tidigare. Ingen personal som frågat "behöver ni hjälp?" heller. Personalen verkar mer sitta och dricka kaffe och snacka skit än att hjälpa kunder.
Oves motor däremot. Väldigt bra personal, hjälpsamma på alla sätt och vis. Rekommenderas starkt! (har bara köpt reservdelar och tillbehör, vet ej hur MC-försäljningen är där)
Cleassons motor i bromölla: dyra priser, trög personal (vissa iaf) men ändå ganska bra service. Köpte min första hoj här. Detta stället fungerar också.

Har nog köpt 7-8 hojjar på MC Huset och har aldrig haft problem med varken otrevlig personal eller dålig service på MC. " Så som man själv bemöter andra, blir man bemött själv". Jag personligen tycker inte om över trevliga säljare, känns bara fel och krystat.

Mvh//ZS

MC-Huset köper iblan in de sista partierna av fjolårets hojjar och säljer billigt som attan. Köpte min ZX9a av dem fetebilligt. Säljarna där nere är det lite sisådär med men grabbarna/tjejjerna däruppe är kanon.

Lillemans i Lund är mycket trevliga oxå.

Tåbbä skrev:

Det e precis vad jag har hört. Har inte varit där själv ännu, men det blir en resa i sommar.

Vapor skrev:
Cleassons motor i bromölla: dyra priser, trög personal (vissa iaf) men ändå ganska bra service. Köpte min första hoj här. Detta stället fungerar också.

Har köpt båda mina fabriksnya hojar hos Claessons i bromölla. ingen i sverige kunde matcha priserna!

Begagnat däremot är dom dyra på.

//jaG

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma