mc-huset i malmö

cim03ff5

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Hoj
Bimota yb9sr
var inne på mc-huset i malmö för att kolla på ett lås "ABUS" 140cm kätting tror den var 1cm tjock den kostade 2990:- på mc-huset :huvet var sedan ute på k-rauta på svågertorp för att kolla på lite annat och fick syn på exakt samma ABUS kätting för löjliga 299:- :confused: :confused:
fast då utan hänglås men det kostar väl inte 2700:- eller :kocko

har även kollat på ett "berik" 2-delat skinnställ tror det hette 2468 eller ngt liknande priset var 6990:- ngn som vet om det går köpa till ett bättre pris ngt annat ställe :confused:

Om det är en sån här du menar så säljs den för runt 5500kr i tyskland.

Lederkombi MotoGP <------KLICKA PÅ MIG

Bifogat

• berik.JPG
    berik.JPG
    15.9 KB · Visningar: 102
Last edited:
cim03ff5 skrev:
"ABUS" 140cm kätting tror den var 1cm tjock den kostade 2990:- på mc-huset :huvet var sedan ute på k-rauta på svågertorp och fick syn på exakt samma ABUS kätting för löjliga 299:-

Säker på att det var samma kätting?
Vet att byggvaruhusen säljer ABUS kedjor men dessa har inte samma hårdhet (svetsade?) och är inte heller godkännda av FB.

Iofs var det kanske 2 år sedan jag kollade så de kan ha bytat sortiment.

majtii skrev:
Säker på att det var samma kätting?
Vet att byggvaruhusen säljer ABUS kedjor men dessa har inte samma hårdhet (svetsade?) och är inte heller godkännda av FB.

Iofs var det kanske 2 år sedan jag kollade så de kan ha bytat sortiment.
jag kollade i fredags och det verkade vara samma (jag kollade inte hårdheten, men det stog på baksidan att de var godkända till mc) båda med ett textil överdrag för att inte repa
tror inte att ABUS skulle göra 2 identiska kättingar en till byggvaruhus med annan hårdhet ( men man vet aldrig ?? :3freak ) jag ska köra ditt idag eller imorgon för att kolla närmre

cim03ff5 skrev:
jag kollade i fredags och det verkade vara samma (jag kollade inte hårdheten, men det stog på baksidan att de var godkända till mc) båda med ett textil överdrag för att inte repa
tror inte att ABUS skulle göra 2 identiska kättingar en till byggvaruhus med annan hårdhet ( men man vet aldrig ?? :3freak ) jag ska köra ditt idag eller imorgon för att kolla närmre
nu har jag ringt till k-rauta och frågat om deras ABUS kätting !
den har ABUS MAXIMUM LEVEL i säkerhet ska inte gå att såga,klippa eller kyla ner för att slås i sönder såklart rostfri 10mm material 140 cm lång
han visste inte vart hårdheten stog han sa ngt om 10ks men det är inte hårdhet
ABUS MAXIMUM LEVEL var det och det är samma som mc-huset
så man spara 1000-2000:- beroende på vilket hänglås man köper
:slicka

cim03ff5 skrev:
nu har jag ringt till k-rauta och frågat om deras ABUS kätting !
den har ABUS MAXIMUM LEVEL i säkerhet ska inte gå att såga,klippa eller kyla ner för att slås i sönder såklart rostfri 10mm material 140 cm lång
han visste inte vart hårdheten stog han sa ngt om 10ks men det är inte hårdhet
ABUS MAXIMUM LEVEL var det och det är samma som mc-huset
så man spara 1000-2000:- beroende på vilket hänglås man köper
:slicka

Låter som jag ska köra till K-rauta :Bugar

Tackar för detta suveräna tips,
hade tänkt köpa en sådan kedja innan men tyckte den var lite för
dyr på mc-huset....

cim03ff5 skrev:
var inne på mc-huset i malmö för att kolla på ett lås "ABUS" 140cm kätting tror den var 1cm tjock den kostade 2990:- på mc-huset :huvet var sedan ute på k-rauta på svågertorp för att kolla på lite annat och fick syn på exakt samma ABUS kätting för löjliga 299:- :confused: :confused:
fast då utan hänglås men det kostar väl inte 2700:- eller :kocko

har även kollat på ett "berik" 2-delat skinnställ tror det hette 2468 eller ngt liknande priset var 6990:- ngn som vet om det går köpa till ett bättre pris ngt annat ställe :confused:

Du kan väl inte på fullaste allvar mena att ett mc företag kan jämföras med ett stor varuhus :kocko

Sedan för att berika dig om berik i sverige, så är det duells som säljer dessa och därav priset....skyll inte allt på mc huset !!!!

Kan bara säga att mc huset har priser att följa pga den svenska general agenten och en hög kvalitet på service....där har du skillnaden på utlänska företag och de svenska.....hög moms kallas det !!!

k-rauta köper säkert sina "kättingar" i tyskland....därav priset förmodar jag....

cim03ff5 skrev:
var inne på mc-huset i malmö för att kolla på ett lås "ABUS" 140cm kätting tror den var 1cm tjock den kostade 2990:- på mc-huset :huvet var sedan ute på k-rauta på svågertorp för att kolla på lite annat och fick syn på exakt samma ABUS kätting för löjliga 299:-

Det var som hejsan..
Om nån vet vars man kan hitta samma lås för ett sånt bra pris nära Falun så tipsa gärna!

DFMSWEDEN skrev:
Du kan väl inte på fullaste allvar mena att ett mc företag kan jämföras med ett stor varuhus :kocko

Sedan för att berika dig om berik i sverige, så är det duells som säljer dessa och därav priset....skyll inte allt på mc huset !!!!

Kan bara säga att mc huset har priser att följa pga den svenska general agenten och en hög kvalitet på service....där har du skillnaden på utlänska företag och de svenska.....hög moms kallas det !!!

k-rauta köper säkert sina "kättingar" i tyskland....därav priset förmodar jag....
jobbar du på mc-huset?
kom inte och säg att priset ska skilja så mkt :va och du pratar om service, det är sällan man ser ngt sånt i det huset och jag skyller inget på mc-huset vart har du fått den idén ifrån säger bara att de är jävligt dyra
sen vart produkten köps in det spelar ingen roll bara det är samma kvalitet ABUS = ABUS
k-rauta är ett finsk företag de har väl ca. samma moms som vi ??

DFMSWEDEN skrev:

Så bra service har inte mc-huset!
De vill ju inte ens kännas vid min gamla hoj,
de rör bara nyare hojjar och det kallar inte jag service!

Alla företag som har butik i Sverige betalar svensk moms!
Företag betalar inte moms till varandra det gör alltid slutkund i alla EU-länder.

Och om mc-huset har dåliga inköpskanaler så är det inte vårat fel,
de kan väl också köpa i Tyskland om det är det du tror att det beror på!

Mc-företagens priset beror enkom på avsaknad av konkurens!
Och att vi som kunder har en övertro till dyra produkter,
på tok för många tillämpar "du får vad du betalar för" på tok för hårt.....

Last edited:
cim03ff5 skrev:
jobbar du på mc-huset?
kom inte och säg att priset ska skilja så mkt :va och du pratar om service, det är sällan man ser ngt sånt i det huset och jag skyller inget på mc-huset vart har du fått den idén ifrån säger bara att de är jävligt dyra
sen vart produkten köps in det spelar ingen roll bara det är samma kvalitet ABUS = ABUS
k-rauta är ett finsk företag de har väl ca. samma moms som vi ??

Du säger att de är jävligt dyra!!....kan stämma på en del saker...MEN tänk nu efter lite...de svenska general importörerna sätter våra svenska priser!!!

Och vad är det för service som du inte uppskattar eller inte upplever på mc huset då??

Jo, priset på ett abus lås skiljer sig tyvärr markant gentemot de tyska!!..."Tyvärr"

Kom gärna och hälsa på mig en helg på mc huset...vore faktiskt kul :)

johan.simonsson skrev:
Så bra service har inte mc-huset!
De vill ju inte ens kännas vid min gamla hoj,
de rör bara nyare hojjar och det kallar inte jag service!

Alla företag som har butik i Sverige betalar svensk moms!
Företag betalar inte moms till varandra det gör alltid slutkund i alla EU-länder.

Och om mc-huset har dåliga inköpskanaler så är det inte vårat fel,
de kan väl också köpa i Tyskland om det är det du tror att det beror på!

Mc-företagens priset peror enkom på avsaknad av konkurens!
Och att vi som kunder har en övertro till dyra produkter,
på tok för många tilämpar "du får vad du betalar för" på tok för hårt.....

Kan bara säga till dig....du vet inte mycket om hur det fungerar i sverige och våra leverantörer.....de sätter våra priser...och ska vi kunna sälja div mc märke, så kan inte vi handla med andra länder!!

Och att vi inte vill ha din "gamla" hoj...(den du har på avataren?)...så är det pga av vi har redan för många gamla hojar på lager redan......dessutom är det bättre att sälja en sådan gammal hoj privat!!

DFMSWEDEN skrev:
Och vad är det för service som du inte uppskattar eller inte upplever på mc huset då??

Kom gärna och hälsa på mig en helg på mc huset...vore faktiskt kul :)

Att inte få samma bemötande oavsett om det är en gammal eller ny hoj!
Vilket är konstigt för äldre hojjar köper bra mycket mer reservdelar än nya....
så dessa borde vara bra kunder?

Detta gäller speciellt eran verkstad och de som jobbar där,
de borde lätt kunna svara på ens frågor och tipsa vad
man ska köpa för att fixa till det! (eller erbjuda sig att fixa till det)

Det är goda kundrelationer man tjänar pengar på även om
vissa frågor är jobbiga ibland....

DFMSWEDEN skrev:
Och att vi inte vill ha din "gamla" hoj...(den du har på avataren?)...så är det pga av vi har redan för många gamla hojar på lager redan......dessutom är det bättre att sälja en sådan gammal hoj privat!!

Den är inte till salu,
även om den frestar på mitt tålamod ibland (då den går sönder).

När saker går sönder så behöver man köpa delar,
och har man inte tid att skruva själv (man ska ju jobba också)
så är det skönt att lämna bort vissa jobb.

Föresten hade jag kunnat köpa en ny hoj om jag velat, men har valt
att inte göra det (så du ska inte tro att mitt hoj val bara handlar om pengar)

Som kund köper man där det är billigast (men ändå samma produkt som man
söker) eller så köper man där där man får bäst hjälp inför sitt köp.

Om företaget har dragit på sig för höga omkostnader är inte det mitt problem som kund...
Är det dock jättebra försäljare som verkligen hjälper en så kan jag betala lite
extra för deras löner/utbildningar osv...men tyvärr kan jag inte säga att jag
blivit så imponerad på MC-husets ovanvåning (tillbehörsbutiken) när jag varit där.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8