MC Handskar

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jag kör med ett par Alpinestars Pro handskar, riktigt sköna. Har även kört med ett par Dainesee i samma klass och dom var absolut lika bra
Nu var det så att jag ville ha 2 par handskar, som utbyte varma bandagar när man får handsvett eller regniga dagar och ville inte en gång till lägga 3000 spänn på ett par så kollade runt lite och det blev de handskarna Greven kör med "Sweep Podium racing handskar" för 1200.
OK tänkte jag, de kanske inte är lika bra som de dyrare men bra som utbyteshandskar..........döm av min förvåning när jag tog på dom i onsdags och drog iväg. Ventilationen i dom är enorm! Det kändes som om ovandelen av handen var mer eller mindre bar, blåser rätt på händerna. Detta må vara en nackdel kalla vårdagar eller höstdagar men defenitivt inte sommardagar.
Underbara i passform och man blir inte varm.
Så numera kommer mina 3000+ kr handskar få ligga tills det blir kallare eller regn för jag kör med SWEEP PODIUM

Personligen efter vad jag testat genom åren finns det inget som slår dessa hittills, skydden verkar dessutom vara minst lika bra som de andra jag har, även på fingrarna trots att ventilationshålen sitter där.
Ett minus Ring och Lillfinger är inte ihopsydda, detta kan en skräddare el dyl fixa för en hundring om man vill dock.
Finns även en racingmodell under 900kr.

Riktigt bra kvalitet för en riktigt billig peng. Dyrast är inte alltid bäst. Ett tips om ni letar handskar och inte vill betala för ett "coolare" märke.

(både Greven och Team Stiggy har vurpat med dom så håller gör dom oxå)

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back