Mc-handlare

Den mest oseriösa säljaren jag varit med om var i Helsingborg, en större butik som jag inte nämner vid namn. Han tyckte jag skulle köpa mig en 125 istället för att ens titta på 1000cc. Vi gick ut direkt.

Den bästa jag varit med om som försäljare var faktiskt på claessons i bromölla. Fick bra pris och så =)

Den mest oseriösa säljaren jag varit med om var i Helsingborg, en större butik som jag inte nämner vid namn. Han tyckte jag skulle köpa mig en 125 istället för att ens titta på 1000cc. Vi gick ut direkt.

Den bästa jag varit med om som försäljare var faktiskt på claessons i bromölla. Fick bra pris och så =)

Vem var det du snacka med på Claessons?
Hade varit bra att veta vem som är vettig där för jag har då inte lyckats reda ut det än tyvärr.

Ja, det kan ju bli lite blandade intryck från olika firmor...
Som kund får man också vara lite verklighetsförankrad, jag vet många som har fantasi-inbytespriser i huvudet, likaväl som de ska ha fantasirabatt på allt möjligt. Inget fel i att försöka, men bli för bövelen inte SUR för att det inte går, handlaren skall ju också överleva.

Handlade senaste hojen på Claessons i Bromölla, mitt under deras stora vår-rea, säkert ett par hundra personer i butiken. Mitt i allt kaos lyckas en karl från BMW Motorrad haffa tag i Jan, som tar sig god tid med mig, och till råga på allt ger mig en vettig/rättvis inbyteskalkyl. Behöver jag nämna att det blev affär? Hela affären snyggt skött, Jan var en engagerad säljare genom hela processen och svarade tålmodigt på alla mina dumma frågor :)

Annan säljare jag kan rekomendera, är Johans MC. Har alltid varit superhjälpsamma i butiken med beställning av tillbehör, kläder och whatnot :)

Det enda jag önskar mig av handlarna är att de har öppet, men det är tydligen alldeles för svårt. 10-14 på lördagar och stängt söndagar (DinMC, Lelles etc), hur fan tänker dom?

Inte fan tänker jag ta ledigt från jobbet eller gå upp 10 på en lördag för att få dålig och okunnig service när jag kan beställa med bytesrätt och lägre pris från England. Om dom hade öppet till 19:00 på vardagar och rimliga öppettider på helgerna skulle jag handla mycket mer i butik..

Jag blev runtledd, men det var någon liten platt låda till ställe längsmed en jävligt grusig väg i någt industriaktigt område. De sålde honda. ;D
Hondahandlaren utanför södertälje kanske? Mc-hörnan? Dom har jag uppfattat som hjälpsamma och trevliga.

Jag vill ha en engagerad säljare som faktiskt försöker sälja något till mig. Helst något jag faktiskt vill ha dessutom.
Min tur upp till sthlm för att klämma och provsitta (och kanske till och med provköra) hojar var en orgie i ointresserade säljare. Bara ett ställe jag var på hade en riktig säljare.

Därför införskaffades en hoj på ett ställe i jönköping istället.

Det där är ju så olika. Vissa vill ha en engagerad säljare och vissa (jag tex) vill bara bli lämnade i fred när de gå in i en butik. Hur skall säljarna veta?

Personligen vill jag som sagt vara ifred, men vill snabbt få hjälp om jag har några frågor etc.

Men snälla alla säljare, var pålästa. Vet ni inte så säg det istället för att snacka massa bull. Det är bättre att ni kollar upp saken än att ni hittar på nåt.

Det där är ju så olika. Vissa vill ha en engagerad säljare och vissa (jag tex) vill bara bli lämnade i fred när de gå in i en butik. Hur skall säljarna veta?

Personligen vill jag som sagt vara ifred, men vill snabbt få hjälp om jag har några frågor etc.

Men snälla alla säljare, var pålästa. Vet ni inte så säg det istället för att snacka massa bull. Det är bättre att ni kollar upp saken än att ni hittar på nåt.

Jag har inget emot att behöva tillkalla en säljare, men när de är lika intresserade av att sälja som av att sätta på en 90åring även när man väl får tag på en av dem (vilket inte alltid är möjligt ens det), då kan man ju börja undra vad fan de är säljare för?

Köpte hoj från Lillemans i Lund förra helgen.
Mkt bra service.
ringde på morgonen och fick 25 bilder inom nån timme, alla bilder visade skavanker och stämde väl överens med hur hojen såg ut IRL sen.
Inget krångel med att provköra. Kunniga på hojen i sig.

Men håller med att många säljare i framför allt sthlm är väääldigt ointresserade.
Köper allt som jag kan fixa själv från England.....

lite utanför ämnet men sjöbil i borås är en fruktansvärds oseriös bilhandlare.
köp aldrig något där vare sig det är en bil, mc eller ens ett däck.
om du inte vill ha problem vill säga.
talar av egen erfarenhet.:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

lite utanför ämnet men sjöbil i borås är en fruktansvärds oseriös bilhandlare.
köp aldrig något där vare sig det är en bil, mc eller ens ett däck.
om du inte vill ha problem vill säga.
talar av egen erfarenhet.:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Inte för att vara sån, men du kan ha missat att ämnet inte varit aktivt på ett tag :tungan . Det har varit några trådar i samma ämne sedan dess. Boris här på forumet hade en välfylld tråd för ett tag sedan. :tummenupp inte fel att liva upp gamla trådar, men ändå. Kul med ytterligare en Boråsare. :banana

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back