MC handlare i Umeå

Man måste inte ha en svindyr hjälm men är de lite dyrare så är det som regel lite bättre mtrl, framförallt bättre ventilation och tvättbar inredning.

Ska ta mig en funderare men satt verkligen bra, satt bättre på mig än XR1000 :va

Jobbigt med alla I-landsproblem :D

Norrlands MC, Formvägen 11, Ersboda
:tummenupp

Vet inte om jag kan hålla med, jag lämnade in min Honda för rep. och vart lovad att kunna hämta den 14:00 men när jag kom för att hämta den hade dom precis börjat med den. Detta medförde att jag fick vänta till 18:30 innan jag kunde lämna Norrlands Mc.

Detta var dock inte slutet på problemen, när jag hade kommit hem med cykeln och började köra med den (jag drog den på släpvagn) så upptäckte jag att den började läcka olja från ventilkåpan. När jag skruvade lös skruven där det läckte upptäkte jag att dom hade dragit sönder gängan i toppen.

När jag kontaktade dom om felet så lät dom inte särskillt intresserade att göra något åt problemet utan dom sa att jag kunde ju komma förbi så skulle dom titta på det. Nu var det ju så att det gick inte köra med den då det läckte ganska friskt och då jag bor ca.22 mil ifrån Umeå så var jag inte särskillt road av att dra den på släpvagn 44 mil en gång till, så jag frågade om jag inte kunde hitta någon på orten som kunde fixa gängen och det skulle ju gå bra.

När skotermeken fixat gängen och även fått tyst på varvräknaren som börjat väsnas efter verkstadsbesöket,så mailade jag in en kopia på kvittot(två gånger) men dom hörde inte av sig. Tydligen var dom inte så intresserade av att ta hand om sina misstag.

Så jag kan inte rekomendera Norrlands MC utan blir det en Honda även nästa gång så får jag leta upp någon annan verkstad.

enklast är att kolla bikes verkstads test då ser man vars man ska vända sig för få bågen servad och det är inte någonstans i närheten där vi bor.

Så slutsatsen är att lägga upp detta på semestersvängen

Jag skruvar själv och köper bara delarna.
Micke på Norrlands MC har varit till bra hjälp vid servicefrågor och som informationskälla vid ombyggnader. :tummenupp

Men Jesper är bäst. :pannkyss

Jag skruvar själv och köper bara delarna.
Micke på Norrlands MC har varit till bra hjälp vid servicefrågor och som informationskälla vid ombyggnader. :tummenupp

Men Jesper är bäst. :pannkyss

Helt OT, men är det du som bor här uppe på Nydalahöjd Mell? (såg i din profil att de står "BMW R1200GS"")

okey då så.
(brukar nämligen stå en sådan här utanför)

I värsta fall blir det whisperkit men kan aldrig vara sämre än den "moppe hjälm" jag kört med :D sen dark smoke visir till också. :tummenupp

vad är ett Whisperkit?

mkt nöjd med min Raid II iaf, har "spegel"-glas på min å det funkar kanon, blir inte för mörkt när det börjar skymma.

vad är ett Whisperkit?

Whisper2.jpg

Jag har just köpt ett sånt där Whisper Strip Kit, men jag har inte satt dit det ännu.
(Har ju knappt hunnit köra nåt än...):(
Sägs iaf ska göra en j-vla skillnad! :yoparty -Kostar runt en trehundring.

100 ggr bättre än den provisoriska "moppehjälmen" jag använt.

hjalms.jpg

vad ska man säga då det är klämdag med stora möjligheter för många att åka på handlings runda då har 2 av MC butikerna stängt ytterligare kommentarer överflödiga

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti