MC-frakt inom Sverige?

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Alltid kul att veta vad det skulle kosta, så jag ringde till den här Blocket-annonsen:
"Rikard" i Norrköping ville ha bortåt 4.500 för körning från Gbg till Nyköping ca 38 mil. Känns lite häftigt tycker jag, eller vad sägs?
Vet inte vad fraktpriserna ligger på men blir hans resa Norrköping -- Göteborg -- Nyköping -- Norrköping så är det betydligt längre än 38 mil. Förutsatt att han utgår från Norrköping och ska ta sig hem.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Alltid kul att veta vad det skulle kosta, så jag ringde till den här Blocket-annonsen:
"Rikard" i Norrköping ville ha bortåt 4.500 för körning från Gbg till Nyköping ca 38 mil. Känns lite häftigt tycker jag, eller vad sägs?
Det tråkiga med att försöka driva verksamhet i Sverige är att man måste betala 25% moms på allt man säljer och skatt på alla pengar man tar ut i lön. Plus att bränsle kostar en slant. Som nybliven egen företagare har min syn på vad saker kostar ändrats, radikalt!
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Kolla vad som gäller med försäkringsbolaget.
Om det är en riktig transportfirma så ska de ha ansvarsförsäkring, om du ber någon random att frakta åt dig är det nog din egna försäkring som gäller.
Jag skulle se till att friskriva mig rejält om jag skulle ta med någon annans hoj.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vet inte vad fraktpriserna ligger på men blir hans resa Norrköping -- Göteborg -- Nyköping -- Norrköping så är det betydligt längre än 38 mil. Förutsatt att han utgår från Norrköping och ska ta sig hem.
Visst, det blir såklart 38 x 2 mil, oavsett var nånstans utmed rutten man startar.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det tråkiga med att försöka driva verksamhet i Sverige är att man måste betala 25% moms på allt man säljer och skatt på alla pengar man tar ut i lön. Plus att bränsle kostar en slant. Som nybliven egen företagare har min syn på vad saker kostar ändrats, radikalt!
En del flyttfirmor på Blocket skyltar med halva priset för två man + bil för 400 spänn i timmen, hur det nu kan va möjligt... Jag tänkte bara det kunde va kul att jämföra privat bil och släp, med vad det kostar "på riktigt." Om det går att jämföra öht.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Kolla vad som gäller med försäkringsbolaget.
Om det är en riktig transportfirma så ska de ha ansvarsförsäkring, om du ber någon random att frakta åt dig är det nog din egna försäkring som gäller.
Jag skulle se till att friskriva mig rejält om jag skulle ta med någon annans hoj.
Det är nog säkrast med egen helförs på hojen.
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
76 mil säg 1500:- för bilen minimum
Kvar är 3000, bra jobbat om han klarar det på 10h då blir det 300:-/h
Inte mycket ens om han kör helsvart...
 

Sten Sture

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2021
Ort
Gällivare
Hoj
R1 2018
Jag betalade 3500kr för transport Uddevalla till Skellefteå, vilket är frågan om ca 100 mil. Använde mig av sidan Packbud och fick en bra offert.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top