Mc-frakt inom Sverige?

trify

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Hoj
R6 -06
Har för mig att jag sett något om detta tidigare men hittar inget nu.

Jag behöver tips för att frakta en hoj. Vilka bolag kan man anlita och lita på? DHL? Bussgods? Priser?

Och hur skickar man den enklast? Man vill ju vara säker på att den står upp hela vägen. Och vem ansvarar om nått händer. Hur gör man med registreringspapperna om man köper en hoj (har en kompis som kan titta på den men jag ska ju skriva på papperna)?

Tack på förhand.

Säljren skickar papperna till dej. Då betalar du genom internet. Sen skickar han hojen. Eller så anlitar du nån här på Sh som kan köra hojen åt dej för en summa pengar som kanske motsvarar fraktkostnade med lastbil eller liknande. Bara en tanke..

Varifrån och vart är transporten?

Östersund - Kalmar.

Men jag ska försöka få en polare att titta på den så jag kan bestämma mig. Förmodligen kan den stå hemma hos honom tills jag orkar åka fram-och-tillbaka eller att jag tar tåget dit och kör hem.

Spänn fast den på en "likkistepall". Tror den är 220cm x 80 cm. Smidigt om man kunde ställa den på ett depåstöd bak och sen spänna ner den med spännband både fram och bak. Man måste förstärka pallen med längsgående reglar annars ger den vika.

Vill ha hjälp med att frakta två hojar från Skövde till Skellefteå (Boliden) samt ta med en annan hoj tillbaka från boliden till Skövde. Hur gå tillväga?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park