MC frakt från utlandet (USA) till sverige

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Vad kostar det att skicka en styck 02 R1.. som jag värdera till värde av 2000 dollar pga skicket. *host*

Tull är 6% och moms är 25% på värdet av hojjen och frakten.

Men vad kan frakten vara. Nån här som kanske vet nån som kan ha lite hookups vad gäller frakt från t.ex Long Beach, California?
Jag pratade med en viss herr här på forumet men kommer inte ihåg namnet. vore najs om du kan höra av dig igen.

Swedie skrev:
Vad kostar det att skicka en styck 02 R1.. som jag värdera till värde av 2000 dollar pga skicket. *host*

Men vad kan frakten vara. Nån här som kanske vet nån som kan ha lite hookups vad gäller frakt från t.ex Long Beach, California?
Jag pratade med en viss herr här på forumet men kommer inte ihåg namnet. vore najs om du kan höra av dig igen.

Det beror på hur snabbt du vill ha över hojen.
Om du kan tänka dig att vänta en månad eller två går det säkert att få med den i nått flyttlass, och då är det ganska billigt.

Tänk på att om du skriver värdet till $2000 så är det max vad du får ut av försäkringsbolaget om din hoj försvinner eller skrotas under transporten.

jasså! ... hmm. isåfall kan jag skriva ännu mindre.. 1000dollar.. eller mindre.. om dem inte levererar så går jag på jakt efter könsdelar på fartyget som leverade hojjen.

gick hyfsat på tävlingen. jag hade inte tränat skvatt sen förra tävlingen.. så int emycket nytt från min sida.

Ok! för mig blir det tourig åka halva sommaren då man har ett brutet knä....

Swedie skrev:
gick hyfsat på tävlingen. jag hade inte tränat skvatt sen förra tävlingen.. så int emycket nytt från min sida.

Swedie skrev:

Hmm kan det varit jag.

Ta kontakt med http://www.sv.cargonet.se/ så kommer dom att hänvisa till en stor speditör i USA, förmodligen i New York men den Svenska firman kommer att vara "knutpunkten".

Billigast blir det nog att bygga en egen låda och sen ta den till Östkusten/Norfolk på billigast möjliga sätt.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back