Mc-frakt från England? Känner ni till något företag som kan erbjuda detta?

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Nån här som har erfarenhet av att frakta fordon från england?
Har försökt leta upp företag som håller på med detta men majoriteten fraktar inom sverige o de som kan erbjuda denna tjänst vill ha alldeles för mycket pengar.
Jag har försökt leta upp ett företag som fraktar fordon mellan england o sverige regelbundet och kan på så sätt erbjuda lite bättre priser.

Någon som vet om något företag ??

Mark Jennings har jag nyttjat ett antal gånger, kan varmt rekommenderas.

Däremot är 5000 kr i underkant men det beror också på vad hojen står. Ska han in i London eller upp till Newcastle så kostar det garanterat mer. Håller man i sig i närheten av där han lastar, Goole på östkusten, och inåt landet så brukar han vara villig att diskutera priset.

Hojen får man sen hämta hos honom utanför Västerås. Ska han leverera till dörr så tar han naturligtvis betalt för det också.

Mark Jennings har jag nyttjat ett antal gånger, kan varmt rekommenderas.

Däremot är 5000 kr i underkant men det beror också på vad hojen står. Ska han in i London eller upp till Newcastle så kostar det garanterat mer. Håller man i sig i närheten av där han lastar, Goole på östkusten, och inåt landet så brukar han vara villig att diskutera priset.

Hojen får man sen hämta hos honom utanför Västerås. Ska han leverera till dörr så tar han naturligtvis betalt för det också.

Tack för alla svar..ska definitivt kolla upp mark jennings

Åker du o kollar på hojen innan eller köper du den "via nätet"?

Kan också rekommendera Mark Jennings. Han hjälpte mig med en hoj i höstas. Hojen fanns i Cambridge, betalade 5500 kr för frakten.

Hittade ingen specifik Mark Jennings tråd men vill passa på att rekommendera Mark
till alla som funderar på att importera en hoj från England.

Mycket seriös och trevlig.

Andy på Banhoj (Brit) har plockat hem två hojar till mig. Kanonservice. Bor man i Skåne brukar hemleverans ingå.

Jag hämtade min supra och evo från england, du kan ta båten från från harwich till esberg (danmark)
jag brukar personligen köra för att det går snabbare, orkar inte heller sitta på en båt i 1 dygn :P

I won’t shame myself with my Swedish but thanks for the feedback and I'm planning another trip the end of February / March – just drop me an email for more info and I will do what I can to help :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra